Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met updatebeheer?  (gelezen 370 keer)

Offline Kurt DM

  • Lid
Problemen met updatebeheer?
« Gepost op: 2015/02/23, 17:07:46 »
Ik krijg al een week of twee geen icoontje meer te zien met automatisch updatebeheer. Daarentegen krijg ik bovenaan in de systeembalk een rood driehoekje. Daarop klikken geeft een tekst weer die ongeveer als vogt gaat:
"De update info is verouderd. Dit kan veroorzaakt worden door netwerkproblemen. Probeer handmatig bij te werken door te controleren op updates." Wanneer ik dan "software bijgewerkt" start krijg ik inderdaad een aantal updates voorgesteld die ik kan downloaden.

Weet iemand wat dit betekent en hoe ik kan terugkeren naar de "normale" situatie? Heeft het misschien te maken met het feit dat ik een aantal weken geleden handmatig de laatste versie van flashplayer (11.2.202.442 terwijl er op dat moment versie 11.2.202.440 op stond) heb moeten installeren om ervoor te zorgen dat youtube filmpjes terug konden afgespeeld worden?


Offline Kurt DM

  • Lid
Re: Problemen met updatebeheer?
« Reactie #1 Gepost op: 2015/02/23, 17:40:45 »
Kan dit ermee te maken hebb? Ik zie bij pakketbronnen - overige programmatuur (zie bijlage)


Re: Problemen met updatebeheer?
« Reactie #2 Gepost op: 2015/02/23, 20:04:08 »
Welke versie van Ubuntu gebruik je?

Re: Problemen met updatebeheer?
« Reactie #3 Gepost op: 2015/02/23, 23:20:57 »
Wanneer ik dan "software bijgewerkt" start krijg ik inderdaad een aantal updates voorgesteld die ik kan downloaden.
En als je die downloadt, is je probleem dan weg?

Heeft het misschien te maken met het feit dat ik een aantal weken geleden handmatig de laatste versie van flashplayer (11.2.202.442 terwijl er op dat moment versie 11.2.202.440 op stond) heb moeten installeren om ervoor te zorgen dat youtube filmpjes terug konden afgespeeld worden?
Zou misschien kunnen. Je hebt K|X|L|ubuntu-restricted-extras geïnstalleerd neem ik aan? Ik hoef nooit iets met Flashplayer te doen om youtube-filmpjes te kunnen zien.

Offline Kurt DM

  • Lid
Re: Problemen met updatebeheer?
« Reactie #4 Gepost op: 2015/02/24, 11:11:53 »
Bedankt Paul en Visstatus, ik heb reeds een jaar Ubuntu 12.04 LTS en de updates komen probleemloos binnen tot nu toe.
Als ik nu met de hand "Software bijgewerkt" uitvoer krijg ik de updates binnen.

De restricted areas zijn alle geïnstalleerd vorig jaar. In de bijgevoegde jpg is te zien dat "Partner van Canonical" niet staat aangevinkt en "Partners van Canonical - Added bij Software Centre" wel. Kan dat een probleem zijn?

Als de oorzaak van het probleem het handmatig installeren van flash zou zijn, kan een handmatige deinstallatie van flash en evt een herinstallatie met software centre of synaptic dan misschien helpen?

Re: Problemen met updatebeheer?
« Reactie #5 Gepost op: 2015/02/24, 12:30:48 »
Vistaus*

En ja, ik zou dan inderdaad als ik jou was de boel terugdraaien wat Flash Player betreft.