Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gmail manager logt niet meer in na update  (gelezen 2542 keer)

Offline ri3kj3

  • Lid
Gmail manager logt niet meer in na update
« Gepost op: 2009/10/14, 12:18:15 »
Sinds ik een update heb gedaan ( gewoon die waar ubuntu mee kwam, lib38 oid) werkt mijn gmail manager niet meer.

Ik heb hem al overnieuw geinstalleerd maar ook dit werkt niet.  Ik kan wel op het envelopje klikken, maar moet dan alsnog mijn gmail wachtwoord invoeren. En de mogelijkheid tot aanvinken van: onthoud mij  is weg.
Moet ik ergens een andere instelling doen?

Alvast bedankt....
« Laatst bewerkt op: 2009/10/14, 13:52:37 door ri3kj3 »

Re: Gmail manager logt niet meer in na update
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/14, 15:15:21 »
Hoe heb je hem opnieuw geinstalleerd?

Via de Synaptic pakketbeheer?
Als je dat gedaan hebt, dan zou ik voorstellen om eerst hem eens compleet te verwijderen.
Dit doe je door met de rechtermuis op het pakket te gaan staan en daarna kiezen voor "Markeren voor volledige verwijdering".
Daarna klik je op "Toepassen".

Klik daarna eens op "Herladen" en installeer dan het pakket 'gm-notifi' eens opnieuw.

Gmail Notifier For Ubuntu 9.04
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Gmail manager logt niet meer in na update
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/14, 16:26:38 »
Ik weet niet of Gmail manager er ook last van heeft, maar Gmail heeft iets veranderd in de inlog procedure. Ik gebruik zelf checkgmail (aanrader!), dat had er ook last van.
Maar nu na een update gelukkig niet meer  :D

Offline ri3kj3

  • Lid
Re: Gmail manager logt niet meer in na update
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/15, 08:38:02 »
Ik ga beide oplossingen uitproberen...

Bedankt!


Offline ri3kj3

  • Lid
Re: Gmail manager logt niet meer in na update
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/15, 15:28:28 »
Nu, het heeft niet geholpen. Oplossing 1: Gmail manager stond helemaal niet in synaptic pakketbeheer, dus ik kon hem ook niet weghalen. Het is een add-on van firefox.

Nummer 2: Checkgmail gedownload. echter het programma geeft steeds een foutmelding ivm wachtwoord.

Ik vermoed dus dat ze het wachtwoord niet meer willen opslaan. Ook als ik op een andere manier op gmail wil (via link op symbaloo bijvoorbeeld) moet ik telkens mijn ww invullen. Terwijl dat nooit hoefde.


Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Gmail manager logt niet meer in na update
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/15, 15:38:50 »
om checkgmail werkend te krijgen geef je het volgende commando in een terminal venster

checkgmail -update

Daarna Y (let op hoofdletter) en wordt er gevraagd naar je wachtwoord. Als het goed is moet het dan gewoon weer werken. Echter als je op het icoon klikt en je doorverwezen wordt naar Gmail, dan moet je inderdaad je ww nogmaals invullen. Vroeger ging je rechtstreeks naar je inbox, maar helaas dat heeft Gmail onmogelijk gemaakt...

Het handige van checkgmail is dat je vanuit de taakbalk de headers van je mail kan zien en vanuit daar al archiveren/verwijderen/etc...
« Laatst bewerkt op: 2009/10/15, 15:45:24 door valk »

Re: Gmail manager logt niet meer in na update
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/15, 15:51:08 »
Citaat
Oplossing 1: Gmail manager stond helemaal niet in synaptic pakketbeheer

Dat klopt, het pakket heet 'gm-notify'.

Mocht deze er ook niet in staan, dan zou ik eens kijken of je de softwarebron zoals op de door mij aangegeven pagina wel aanwezig is.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline ri3kj3

  • Lid
Re: Gmail manager logt niet meer in na update
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/15, 18:15:35 »
Voordat ik verder ga...als ik het goed begrijp kun je sowieso niet meer rechtstreeks in je inbox komen?

Offline Dave

  • Lid
Re: Gmail manager logt niet meer in na update
« Reactie #8 Gepost op: 2009/10/15, 18:28:07 »
Ik weet niet of Gmail manager er ook last van heeft, maar Gmail heeft iets veranderd in de inlog procedure. Ik gebruik zelf checkgmail (aanrader!), dat had er ook last van.
Maar nu na een update gelukkig niet meer  :D


Doen ze regelmatig vanwege wat illegale progjes waarmee je het account als online opslag kunt gebruiken van andere bestanden.
Wordt het geconstateerd ben je het account kwijt overigens.
Ken er die het al meemaakten en ben er zelf accuut mee gestopt toen.

Offline ri3kj3

  • Lid
Re: Gmail manager logt niet meer in na update
« Reactie #9 Gepost op: 2009/10/15, 21:35:38 »
Overigens is Gmail manager niet hetzelfde als GM notify. Want als ik de laatste installeer krijg ik toch echt iets anders dan wat ik bedoel.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Gmail manager logt niet meer in na update
« Reactie #10 Gepost op: 2009/10/16, 10:13:22 »
Ik heb dat GM-notify eens geprobeerd, maar ik blijf meldingen krijgen van de ubuntu keyring server. En welk wachtwoord ik daar ook invoer, het werkt niet...
Hoe kan ik dat oplossen, want het programma gaat nu dus niet draaien?

Re: Gmail manager logt niet meer in na update
« Reactie #11 Gepost op: 2009/10/16, 10:38:38 »
Wat je zou kunnen proberen is om je keyring opnieuw aan te maken.
Ga naar /home/'gebruikersnaam'/.gnome2/ en hernoem de keyring folder.
NOTE: .gnome2 is een hidden folder, die je in nautilus zichtbaar kunt maken met CTRL-H

Herstart hierna je systeem.

Als het goed is zul je nu een popup krijgen over je keyring paswoord, laat deze leeg.
Er wordt nu een nieuwe keyring folder/file aangemaakt.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Gmail manager logt niet meer in na update
« Reactie #12 Gepost op: 2009/10/16, 10:47:19 »
OK bedankt!

Nog een vraagje dan, als ik opnieuw opstart wordt gm-notify niet automatisch gestart. Klopt dat en kan ik het gewoon handmatig toevoegen aan de opstarttoepassingen?

Re: Gmail manager logt niet meer in na update
« Reactie #13 Gepost op: 2009/10/16, 11:13:10 »
Mag ik hieruit opmaken dat het werkt?

Volgens mij kun je de gm-deamon inderdaad toevoegen aan je opstarttoepassingen met "gm-notify.py", zonder de " natuurlijk.

Voor mensen die ook graag op de hoogte willen blijven van hun Gmail, kijk eens op de volgende pagina met een aantal andere applets voor Gmail.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/16, 11:15:08 door donpedroII »
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Gmail manager logt niet meer in na update
« Reactie #14 Gepost op: 2009/10/16, 11:55:31 »
Yep het werkt en bedankt voor het overzichtje!

Ik heb er nu een beetje mee gespeeld, maar persoonlijk vind ik checkgmail toch prettiger werken. Ik vind het erg handig dat je al in de tray de mailtjes kan lezen en gelijk kan archiveren/verwijderen/etc zonder naar de webinterface te gaan. Alhoewel de nieuwe mail notificatie van gm-notify wel een heel stuk mooier is :P