Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met Atheros en 9.10  (gelezen 1473 keer)

Offline grubuntu

  • Lid
Probleem met Atheros en 9.10
« Gepost op: 2009/11/07, 19:13:17 »
Ik heb 9.10 schoon op mijn nieuwe PPC met Atheros geïnstalleerd. Voor het eerst draadloos, dus ik heb geen ervaring.
Wat opvalt: De verbinding start goed, maar na een aantal minuten (soms tot 20 minuten, soms 5 minuten) wordt de sterkte steeds minder en uiteindelijk stopt de verbinding. Met Windows 7 heb ik dit probleem niet.

Is dit een bug?

Offline Duckie

  • Lid
Re: Probleem met Atheros en 9.10
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/07, 21:14:19 »
Ik had een soort gelijk probleem toen ik overstapte op 9.10. Bij 9.04 deed ie het uitstekend mits ik de madwifi maar bij de nieuwe installatie die ik toen gedaan heb van 9.10 begon de verbinding gewoon goed maar net zoals jij omschrijft viel die na een paar minuten stil. Ik gaf eerst de schuld aan de ath5k die standaard gebruikt werd maar na het installeren van de madwifi kwam er geen verbetering.
Omdat ook bij mij onder de andere OS'en alles wel goed werkte zocht ik het in eerste instantie (uiteraard) bij Ubuntu 9.10 maar toen ik als laatste wanhopige poging het alsnog voor mekaar te krijgen het kanaal in mijn router veranderde werkte alles ineens wel goed in 9.10. En ook nog steeds in de andere OS'en die op deze laptop staan.
Geen garantie dat het bij jou ook zo is maar niet geschoten is altijd mis.
____________________________________________

Offline grubuntu

  • Lid
Re: Probleem met Atheros en 9.10
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/07, 21:31:37 »
Klinkt goed.
Maar hoe verander een kanaal in mijn router?

Ik werk met een Speedtouch modem.

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Probleem met Atheros en 9.10
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/09, 23:59:03 »
even inloggen op je modem/router weet niet je interne ip maar denk iets van 192.168.1.1 maar dit kan ook anders zijn. dan naar wifi of Wireless en dan Advanced instellingen en daar kan je dan het kanaal wel ergens vinden. Zet hem dan op kanaal 1, 6 of 11, als je buurman bv op 1 zit ga dan naar 6 of 11 de rede hiervan is dat deze kanalen elkaar niet overlappen de tussen kanalen doen dit wel.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline jpverhoef

  • Lid
Re: Probleem met Atheros en 9.10
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/10, 13:07:42 »
Ik heb het kanaal van mn router gewijzigd en inderdaad lijken de problemen met het langzame internet nu verholpen. =D

Bedankt voor de tip

Offline grubuntu

  • Lid
Re: Probleem met Atheros en 9.10
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/13, 17:46:19 »
Ik heb nu een aantal malen gewisseld. Dat gaat uitstekend, dank voor het advies.
Ik heb geen idee waar mijn buurman op zit. Kan ik dat zien dan?

Het wisselen heeft echter geen effect. Het blijft een tombola. (Alleen niet met Windows......)
Bij het installeren van programmatuur kan ik er de klok op gelijk zetten: dat lukt zeer zelden.
Kan ik de andere kanalen niet gebruiken? Wat is daar mis mee?


Offline Duckie

  • Lid
Re: Probleem met Atheros en 9.10
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/13, 17:54:31 »
Ik hield in het begin ook rekening met het kanaal waar de buren op zaten. Echter zijn er zo veel draadloze verbindingen in de buurt bijgekomen dat het onmogelijk is om hier nog op te letten. Toevallig zag ik dat degene met het (op die van mezelf na dan) sterkste signaal op hetzelfde kanaal zit dan ik. Maar zolang het werkt laat ik dit lekker zo staan.
Ik gebruik nu kanaal 11 maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het voor jou ook het beste kanaal is.
Sowieso is het natuurlijk niet zeker dat het probleem bij jou op deze manier op te lossen is. Voor hetzelfde geld ligt het toch ergens anders aan.

Overigens gebruik ik Wicd i.p.v. de standaard netwerkmanager. Hierin kun je heel makkelijk zien welke kanalen er om je heen gebruikt worden. Zal met netwerkmanager ook wel kunnen maar die gooi ik er eerlijk gezegd altijd als eerste af dus dat weet ik zo niet.
____________________________________________

Offline grubuntu

  • Lid
Re: Probleem met Atheros en 9.10
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/14, 10:15:11 »
WICD: prima!
Ik kan nu inderdaad zien hoe het in mijn omgeving zit. 1, 6 en 11 worden allemaal al 2x gebruikt. Dus nu maar voor 3 gekozen.
Hoe zit het met het overlappen van die tussenkanalen? Wat moet ik me daar bij voorstellen?