Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?  (gelezen 12446 keer)

Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #25 Gepost op: 2009/02/19, 21:09:00 »
Ik had ongeveer een jaar geleden het volgende gemaakt:
Misschien zijn die teksten bruikbaar?

http://img218.imageshack.us/img218/8902/ubuntu2za6.png

http://img114.imageshack.us/img114/4494/ubuntubx5.png

PS. er mogen ook andere dingen met deze plaatjes gedaan worden, bijvoorbeeld uitprinten en verspreiden...

Super! Ik voeg de plaatjes toe aan de Install Party wiki documenten pagina.

edit:
Als iemand onverhoopt nog meer van dergelijke kunstwerkjes heeft, hier zijn ze dus zeer welkom:

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/InstallpartyWiki/Documenten
« Laatst bewerkt op: 2009/02/19, 21:18:48 door tommie74 »

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #26 Gepost op: 2009/02/19, 21:57:14 »
Wat aangepast

Kostenloos de nieuwste stabiele besturings software voor uw computer (vanaf pentiun lll, 512 mb).
Ubuntu is zeer compleet, alle gebruikers sofware is hierin aanwezig.
En hij is gebruiksvriendelijk[/b]

Gr
geen pentiun maar pentium, Bobbie of is het expres een foutje ???

Hij is één been verloren onderweg  =D =D =D

Had je deze al?
http://img23.imageshack.us/img23/4543/flyerhilversumqx6.pdf
http://img7.imageshack.us/img7/3016/flyerverklaringng6.pdf
« Laatst bewerkt op: 2009/02/19, 22:45:13 door Bobbie »
Handige tips voor beginners: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #28 Gepost op: 2009/02/20, 00:46:09 »
Citaat
O ja, hier is het andere pootje  n   grin

Gelukkig. kan weer normaal lopen  :D

Maar ik zie dat hij het tekst blad niet heeft mee genomen.
uitleg: het zijn twee pagina's(voor en achterkant van de flyer) met een odt existentie, die wilde dus niet uploaden via imageShack en wist niet hoe ik hem moest omzetten naar png, dus dan maar pdf maken om te uploaden, zodoende

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #29 Gepost op: 2009/02/21, 22:43:34 »
Wat aangepast

Kostenloos de nieuwste stabiele besturings software voor uw computer (vanaf pentiun lll, 512 mb).
Ubuntu is zeer compleet, alle gebruikers sofware is hierin aanwezig.
En hij is gebruiksvriendelijk


Gr
Dat ziet er goed uit. Verander "gebruikers software" wel even in "basisprogramma's", dat is duidelijker. En achter "512 MB" misschien "werkgeheugen" zetten?
En "kostenloos" is inderdaad beter dan "gratis".

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #30 Gepost op: 2009/02/21, 23:42:39 »
zo dus

Kosteloos de nieuwste stabiele besturings software voor uw computer
 (vanaf pentiun lll, 512 mb, werkgeheugen).
Ubuntu is zeer compleet, alle basisprogramma's is hierin aanwezig.
En hij is gebruiksvriendelijk.


Gr

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #31 Gepost op: 2009/02/22, 00:35:29 »
Het is juist leuk dat een weledel gestrengde heer er naar kijkt.

Kosteloos de nieuwste stabiele besturings software voor uw computer
 (vanaf pentium lll, 512 mb, werkgeheugen).
Ubuntu is zeer compleet, alle basis programma's zijn hierin aanwezig.
En het is gebruiksvriendelijk.


Opbouwende commentaar ie niets mis mee :evil: :evil:

Offline idefix

  • Lid
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #32 Gepost op: 2009/02/22, 07:43:45 »
Het is juist leuk dat een weledel gestrengde heer er naar kijkt.

Kosteloos de nieuwste stabiele besturings software voor uw computer
 (vanaf pentium lll, 512 mb, werkgeheugen).
Ubuntu is zeer compleet, alle basis programma's zijn hierin aanwezig.
En het is gebruiksvriendelijk.


Opbouwende commentaar ie niets mis mee :evil: :evil:
Niet om te vitten, maar besturingssoftware moet in een woord en het is meer bekend onder de naam besturingssysteem (operating system).

Moest ik Ubuntu niet kennen, dan zou het woord "basisprogramma's" (jaja, ook in één woord) mij op het verkeerde been zetten:
ik zou denken dat er géén tekenprogramma in zit, géén office-suite, ... enkel wat basisprogramma's (een calculator, een notepad-variant,...)

Eigenlijk zit een groot deel van de kracht en aantrekkelijkheid van Ubuntu in Synaptic: als ik,dat aan een "leek" toon, valt die achterover. Zóveel software, netjes gerangschikt per categorie, en allemaal zomaar te downloaden.
Ik zeg altijd aan mensen die vragen hebben over de gebruiksvriendelijkheid, dat het net veel gebruiksvriendelijker is dan Windows: het is alleen even een andere manier van werken: geen geklungel met DLL's, geen afhankelijkheden: je vinkt aan wat je wilt en Synaptic doet de rest.
Ik vind dat een heel belangrijk aspect van Ubuntu en zeker het vermelden waard.


Support bacteria. They're the only culture some people have.

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #33 Gepost op: 2009/02/22, 10:16:44 »
aanpassing:(bedankt Leendert)

Kosteloos de nieuwste stabiele besturingssysteem voor uw computer
 (vanaf pentium lll, 512 mb, werkgeheugen).
Ubuntu is zeer compleet, alle basis programma's zijn hierin aanwezig.
En het is gebruiksvriendelijk.

Ubuntu beschikt standaard over software voor:
Internetten, e-mail, msn, foto bewerking, muziek en
dvd afspelen, spelletjes en een office pakket.

En er zijn ruim 23 000 pakketten beschikbaar in Ubuntu,
die eenvoudig te installeren zijn


zo





« Laatst bewerkt op: 2009/02/22, 10:25:07 door Bobbie »
Handige tips voor beginners: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #34 Gepost op: 2009/02/22, 10:33:23 »
Citaat
Kosteloos de nieuwste stabiele besturingssysteem

is -de- in orde?

Citaat
alle basis programma's zijn hierin aanwezig

ik dacht basisprogramma´s.

Citaat
En er zijn ruim 23 000 pakketten

softwarepakketten lijkt me.

Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #35 Gepost op: 2009/02/22, 11:35:04 »
Ik vind die systeemspecs eigenlijk overbodig en verwarrend.

Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #36 Gepost op: 2009/02/22, 11:51:34 »
Ubuntu is een besturingssysteem voor uw computer. Gebaseerd op open source software zoals Linux, is het snel, veilig en stabiel. Niet alleen nieuwe, maar ook de oudere computers draaien prima op Ubuntu. Dankzij de veilige opbouw van Linux heeft u geen anti-virus, spywarescanners en meer veiligheidssoftware meer nodig. Veilig zonder zorgen, dus!

Ubuntu is zeer compleet, het bevat alles wat de veeleisende computergebruiker nodig heeft.
Een standaard installatie biedt software voor internetten, e-mailen, kantoortoepassingen, spelletjes, chatten, muziek luisteren, films kijken, fotobewerking en nog veel meer!
Met een enorm aantal extra softwarepakketten, die met één muisklik te installeren zijn, heeft Ubuntu voor ieder wat wils.

Dankzij de overzichtelijke, maar krachtige bediening kan haast iedereen moeiteloos aan de slag met Ubuntu. Programma's worden in een menu per categorie geordend. U kunt panelen aanmaken, met daarop handige applets die het weer laten zien, uw computerbelasting monitoren, enz. Wanneer uw beeldscherm vol is, kunt u naar een ander, leeg werkblad overschakelen. Dit en meer vindt u in Ubuntu's uitstekende bediening!

En als het standaard uiterlijk niet genoeg voor u is, kunt u in een handomdraai beschikken over een trukendoos vol grafische effecten. Wat denkt u van een kubus met daarop uw werkbladen, of vensters die wiebelen wanneer u ze verplaatst? Het is mogelijk, met Ubuntu.

Heeft u hulp nodig? Lukt er iets niet? Dan staat de Ubuntu- en Linuxgemeenschap voor u klaar! Op talloze fora, chatkanalen en mailinglists kunt u trecht voor hulp, waarna u enthousiast geholpen zult worden. Sommige mensen bieden zichzelf aan als steunpunt, zodat u ze in het dagelijks leven op kunt zoeken voor ondersteuning. Altijd leuk, zo'n andere Ubuntugebruiker in de buurt!


Wij hopen dat u al nieuwsgierig geworden bent naar Ubuntu. Voor meer informatie kunt u terecht op de website van de Nederlandse Ubuntugemeenschap, http://ubuntu-nl.org. Daar vindt u veel extra informatie, kunt u Ubuntu downloaden en is een forum aanwezig. Hopelijk tot ziens in Ubuntu!
« Laatst bewerkt op: 2009/02/22, 14:30:47 door Cumulus007 »

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #37 Gepost op: 2009/02/22, 13:35:40 »
@Cumulus007 Duidelijk, alles is er in verwerkt, ziet er goed uit.



Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #38 Gepost op: 2009/02/23, 22:19:41 »
Ubuntu is een besturingssysteem voor uw computer. Gebaseerd op open source software zoals Linux, is het snel, veilig en stabiel. Niet alleen nieuwe, maar ook de oudere computers draaien prima op Ubuntu. Dankzij de veilige opbouw van Linux heeft u geen anti-virus, spywarescanners en meer veiligheidssoftware meer nodig. Veilig zonder zorgen, dus!

Ubuntu is zeer compleet, het bevat alles wat de veeleisende computergebruiker nodig heeft.
Een standaard installatie biedt software voor internetten, e-mailen, kantoortoepassingen, spelletjes, chatten, muziek luisteren, films kijken, fotobewerking en nog veel meer!
Met een enorm aantal extra softwarepakketten, die met één muisklik te installeren zijn, heeft Ubuntu voor ieder wat wils.

Dankzij de overzichtelijke, maar krachtige bediening kan haast iedereen moeiteloos aan de slag met Ubuntu. Programma's worden in een menu per categorie geordend. U kunt panelen aanmaken, met daarop handige applets die het weer laten zien, uw computerbelasting monitoren, enz. Wanneer uw beeldscherm vol is, kunt u naar een ander, leeg werkblad overschakelen. Dit en meer vindt u in Ubuntu's uitstekende bediening!

En als het standaard uiterlijk niet genoeg voor u is, kunt u in een handomdraai beschikken over een trukendoos vol grafische effecten. Wat denkt u van een kubus met daarop uw werkbladen, of vensters die wiebelen wanneer u ze verplaatst? Het is mogelijk, met Ubuntu.

Heeft u hulp nodig? Lukt er iets niet? Dan staat de Ubuntu- en Linuxgemeenschap voor u klaar! Op talloze fora, chatkanalen en mailinglists kunt u trecht voor hulp, waarna u enthousiast geholpen zult worden. Sommige mensen bieden zichzelf aan als steunpunt, zodat u ze in het dagelijks leven op kunt zoeken voor ondersteuning. Altijd leuk, zo'n andere Ubuntugebruiker in de buurt!


Wij hopen dat u al nieuwsgierig geworden bent naar Ubuntu. Voor meer informatie kunt u terecht op de website van de Nederlandse Ubuntugemeenschap, http://ubuntu-nl.org. Daar vindt u veel extra informatie, kunt u Ubuntu downloaden en is een forum aanwezig. Hopelijk tot ziens in Ubuntu!
Ziet er goed uit, alleen zou ik "Niet alleen nieuwe, maar ook de oudere computers draaien prima op Ubuntu. Dankzij de veilige opbouw van Linux heeft u geen anti-virus, spywarescanners en meer veiligheidssoftware meer nodig. Veilig zonder zorgen, dus!" enigszins aanpassen.

Voorstel:

Niet alleen nieuwe, maar ook oudere computers draaien prima op Ubuntu. Dankzij de veilige opbouw van Linux heeft u geen anti-virus, spywarescanners en/of andere veiligheidssoftware nodig. Dus Ubuntu houdt in, dat u kunt veilig en zonder zorgen van uw pc gebruik kunt maken.

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #39 Gepost op: 2009/02/24, 19:17:57 »
Citaat
Dus Ubuntu houdt in, dat u kunt veilig en zonder zorgen van uw pc gebruik kunt maken.

Het woordje kunt, dikgedrukt, zou ik er tussen uit laten ;)

Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #40 Gepost op: 2009/02/24, 20:02:21 »
Prima hoor :)

Offline massimo21

  • Lid
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #41 Gepost op: 2009/02/25, 09:52:58 »
Kosteloos de nieuwste stabiele en veilige besturingssysteem voor uw computer
 (vanaf pentium lll, 512 mb, werkgeheugen).
Ubuntu is zeer compleet, alle basis programma's zijn hierin aanwezig en niet alleen.
En het is zeer gebruiksvriendelijk.

Ubuntu beschikt standaard over software voor:
Internetten, e-mail, msn, foto bewerking, muziek en
dvd afspelen, spelletjes en een office pakket.
Bovendien moe je je geen zorgen meer maken van Spy-ware en virussen.

En er zijn ruim 23 000 pakketten beschikbaar in Ubuntu,
die eenvoudig te installeren zijn


Ik had aan zoiets gedacht
nadruk op stabiele, bijgevoegd dat niet alleen basisprogramma's zijn, zeer gebruiksvriendelijk, geen spy-ware en virussen.

Ik vind dat het erbij moet van de veiligheid want dat is in mijn ervaring een van de belangrijkste aspekten voor iemand te overtuigen zonder te vergeten dat de meeste afschrikken van moeilijk terwijl het niet zo is daarom zeer gebruiksvriendelijk geschreven.
Groetjes  ;)

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #42 Gepost op: 2009/02/25, 13:09:03 »
Citaat
Dus Ubuntu houdt in, dat u kunt veilig en zonder zorgen van uw pc gebruik kunt maken.

Het woordje kunt, dikgedrukt, zou ik er tussen uit laten ;)
Klopt, was blijven onbedoeld blijven staan.

Offline Double12

  • Lid
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #43 Gepost op: 2009/02/25, 21:56:24 »
Ik vind die systeemspecs eigenlijk overbodig en verwarrend.
Inderdaad, het is eigenlijk een onbelangrijke mededeling die prominent in de hoofdmededeling is geplaatst.

Offline Double12

  • Lid
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #44 Gepost op: 2009/03/01, 13:48:21 »
Hey,
Is het niet handig een ontwerp voor de flyer te maken dat er ook in zwart-wit nog toonbaar uitziet? Dan kan de poster gekopieerd worden, een manier om de poster goedkoop en in grote aantallen te vermenigvuldigen.

Offline Double12

  • Lid
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #45 Gepost op: 2009/03/01, 15:13:03 »
Het hang natuurlijk even van de bekostiging/sponsoren af of er gedrukt kan worden. Als die er niet zijn, is het heel praktisch om zelf wat te kunnen kopieren.

Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #46 Gepost op: 2009/04/09, 09:32:32 »
Allen bedankt voor het meedenken over een pakkende tekst voor de Install Party Posters en flyer. De organisatoren hebben er niet voor gekozen één van de teksten uit deze draad letterlijk op de poster te zetten. Maar deze draad is niet voor niets geweest, er is wel meer inzicht ontstaan in wat er zoal genoemd kan worden om Ubuntu te promoten. En last but not least, de tekst op de achterkant van de flyer is, met een paar kleine wijzigingen, die van Cumulus007. Thx!

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/InstallpartyWiki/Conceptposter

Verder zal ik de teksten in een document verzamelen, en op de Install Party Wiki plaatsen zodat er als er in de toekomst nog pakkende teksten nodig zijn, deze weer eens bekenen kunnen worden.
« Laatst bewerkt op: 2009/04/09, 09:34:07 door tommie74 »

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #47 Gepost op: 2009/04/09, 10:38:17 »
En Wat heeft Cumulus007 gewonnen, een gratis installatie ???

Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #48 Gepost op: 2009/04/09, 16:43:15 »
En Wat heeft Cumulus007 gewonnen, een gratis installatie ???
Dat zou mooi zijn =D

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Een pakkende tekst voor de Install Party poster/flyer?
« Reactie #49 Gepost op: 2009/04/09, 17:36:13 »
te laat maar toch...



Kom naar de Ubuntu Install Party, de deuren staan open.

 =D