Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?  (gelezen 35000 keer)

Offline aartje

  • Lid
Ik heb een abonnement op KPN-ITV. Dat bevalt me prima (op wat onvolkomendheden na ???
Ik wil soms (opgenomen- of live-)programma's bewaren op DVD. Dit doe ik tot nu toe als
volgt:
1) Ik speel het programma af op mijn KPN-kastje (Motorola 1853). Dat kastje is met een
SCART-kabel verbonden met mijn (Panasonic) HD/DVD recorder. Ik neem het programma
op op HD (via mijn AV2/SCART ingang)
2) Ik zet met mijn DVD-recorder het programma van HD op DVD+RW.
3) Ik grab de DVD+RW op mijn PC met dvd::rip en coverteer het naar een avi-bestand (xvid)
4) Ik verzamel diverse avi-bestanden op mijn PC en zet ze op DVD+R
5) Ik kan nu de bestanden afspelen op mijn standalone DVD-speler (de meeste kunnen tegen-
woordig avi-bestanden afspelen.)

Ik vind bovenstaande methode eigenlijk een beetje omslachtig. Verder is mijn Panasonic DMR-EH65
nu een jaar of 7 oud. Ik verwacht dat de burner er in op een gegeven moment de geest geeft.
Die is zelf niet te vervangen, omdat het niet een normale IDE-burner is, maar een speciale
van Panasonic is en behoorlijk duur is.(duurder dan een nieuwe LG-recorder)

Ik wil het dus eigenlijk anders doen. Wat ik zou willen, is het programma rechtstreeks opnemen
op mijn PC. Het liefst natuurlijk met een HDMI kabel. Maar helaas schijnt daar nauwelijks
hardware voor te bestaan en krijg je te maken met kopieer-beveiligingen (HDCP).

Wat een mogelijkheid zou zijn is om een videograbber te gebruiken, die van de SCART-uitgang
van mijn KPN-kastje opneemt. Als het opgenomen is kan ik het altijd nog converteren naar
xvid-formaat. Als ik het zo zou doen zou ik het liefst een externe (USB) grabber gebruiken,
die een goed beeld behoudt (normale DVD-kwaliteit) en niet te duur is. Hij moet natuurlijk onder
Ubuntu en/of Mint werken.

Wie heeft hier ook mee te maken gehad en wie heeft er eventueel suggesties ?
« Laatst bewerkt op: 2014/01/17, 14:14:32 door aartje »

Offline aartje

  • Lid
Re: Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar computer (onder Ubuntu of Mint)?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/01/14, 08:14:43 »
Niemand een idee ? Niemand een suggestie ? Ik sluit dit topic vandaag als er niemand
in ge-interesseerd is. Ik ga dan wel verder met mijn eigen ideeën

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar computer (onder Ubuntu of Mint)?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/01/14, 08:58:01 »
ITV online kan je bekijken via pipelight (zoek even op het forum voor een handleiding).
De programma's kan je dan alleen niet direct opnemen denk ik zo. Daarvoor zou je een programma kunnen gebruiken dat (een deel) van je scherm opneemt als film. VLC kan dit, maar er zijn er nog wel meer.

Offline MKe

  • Lid
Re: Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar computer (onder Ubuntu of Mint)?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/01/14, 11:38:13 »
Op zich we geinteresseerd, maar geen idee hoe te doen. Ben wel geinteresseerd in de ideeen die je hebt.

Offline aartje

  • Lid
Re: Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar computer (onder Ubuntu of Mint)?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/01/14, 14:28:57 »
Bedankt voor de reacties. Ik hoopte dat er iemand ervaring had met video-grabbers
zoals genoemd in http://originaltrilogy.com/forum/topic.cfm/How-to-capture-HDCP-encrypted-HDMI-sources-Vudu-Netflix-Directv-Virgin-Media-etc/topic/15179/

Ik weet eigenlijk niet eens of het signaal van de opgenomen en live programma's van de KPN-ITV box
(Motorola 1853 in mijn geval) uit de HDMI uitgang ge-encrypt is met HDCP. Als dat niet zou zijn
dan zou ook eventueel de Hauppauge Colossus kaart gebruikt kunnen worden, alhoewel die ook niet
goedkoop is (http://tweakers.net/pricewatch/287339/hauppauge-colossus-hd-video-recorder-pci.html)

Kortom, ik denk dat het nog niet zo simpel is. Hoewel ik begrijp dat  eeneenvoudige HDMI splitter de protectie
al kan verwijderen. Uit bovenstaande URL:
===================================================

Recommended hardware:

    The HDCP-Ignoring Method: Any active (powered) HDMI splitter ($18) + Timeleak HD72A ($66)
    The HDCP Stripper Method: "ViewHD 2 Port 1x2 Powered HDMI Mini Splitter for 1080P & 3D" ($23) + any HDMI capture device ($???, preferably capable of lossless capture)


The generic HDMI splitter mentioned above strips HDCP, for whatever reason. That is the simplest and cheapest HDCP stripper I'm aware of, though there are 3 others I'm familiar with (besides the HDFury-type expensive custom-made parts).

For a few years now, China has been producing their own cheap capture card models that "secretly" ignore copy protection. Only recently, the HDMI boards have started showing up on eBay instead of just the import sites.

Unless otherwise noted, all of these cards max out at 720p60 and 1080i60. That's all you need for HDTV capturing, but for recording movies from Netflix, Vudu, and other web sources it is preferable to go for a 1080p24 or 1080p30 card.

========================================

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar computer (onder Ubuntu of Mint)?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/01/14, 15:59:43 »
Volgens de wiki van MythTV wordt de Colossus niet door Linux ondersteund. De hardware die wel werkt is ongeveer net zo duur. Je moet dan een convertertje kopen die van SCART component maakt.

Offline aartje

  • Lid
Re: Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar computer (onder Ubuntu of Mint)?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/01/14, 18:18:59 »
ITV online kan je bekijken via pipelight (zoek even op het forum voor een handleiding).
De programma's kan je dan alleen niet direct opnemen denk ik zo. Daarvoor zou je een programma kunnen gebruiken dat (een deel) van je scherm opneemt als film. VLC kan dit, maar er zijn er nog wel meer.
Bedankt voor je reacties. Helaas kan je met ITV-online wel Live-TV kijken maar geen opgenomen programma's.
Je kan de op te nemen programma's wel inprogrammeren maar alleen maar thuis bekijken via je
KPN kastje.
Ook bedankt voor je antwoord over de Hauppage Colossus, die is dus ook niet te gebruiken onder Linux (Ubuntu/Mint)

Er komt wel een scart-signaal uit mijn kastje die ik gebruik om een programma op mijn DVD/HD-recorder
op te nemen. Ik vraag me af of er een goede Scart-grabber voor mijn computer is die via een USB-poort
ook in goede kwaliteit kan opnemen.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar computer (onder Ubuntu of Mint)?
« Reactie #7 Gepost op: 2014/01/14, 18:36:27 »
Er komt wel een scart-signaal uit mijn kastje die ik gebruik om een programma op mijn DVD/HD-recorder
op te nemen. Ik vraag me af of er een goede Scart-grabber voor mijn computer is die via een USB-poort
ook in goede kwaliteit kan opnemen.
Die Hauppauge-kastjes van de Mythtv-link kunnen dat, maar dan moet je wel een convertertje gebruiken om van SCART component te maken. Let er dan wel op dat het een "2 weg" converter is die beide kanten op kan.
Zo eentje dus: http://tweakers.net/pricewatch/279228/icidu-audio-video-scart-adapter-in-out.html

Offline aartje

  • Lid
Re: Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar computer (onder Ubuntu of Mint)?
« Reactie #8 Gepost op: 2014/01/15, 13:28:37 »
Er komt wel een scart-signaal uit mijn kastje die ik gebruik om een programma op mijn DVD/HD-recorder
op te nemen. Ik vraag me af of er een goede Scart-grabber voor mijn computer is die via een USB-poort
ook in goede kwaliteit kan opnemen.
Die Hauppauge-kastjes van de Mythtv-link kunnen dat, maar dan moet je wel een convertertje gebruiken om van SCART component te maken. Let er dan wel op dat het een "2 weg" converter is die beide kanten op kan.
Zo eentje dus: http://tweakers.net/pricewatch/279228/icidu-audio-video-scart-adapter-in-out.html
Zo'n adapter heb ik al gebruikt in mijn WindowsXP (jawel..., maar ook Ubuntu natuurlijk) computer
voor mijn TV-kaart (Pinnacle PCTVPro) om op te nemen. Maar het beeld is dan heeeel matig(onder Ubuntu).
Dat ligt dan wel aan die TV-kaart volgens mij, die trouwens onder Ubuntu sowieso niet fatsoenlijk
aan de praat te krijgen is.
Daarom zoek ik dus een Video-grabber die op USB aan te sluiten is. Ik heb al gekeken naar grabbers in kastformaat
van Hauppauge of in USB-stick formaat. De laatste zijn veel goedkoper. Ik vraag me af welke ik
het beste kan gebruiken onder Ubuntu met zo min mogelijk problemen. Doet bv. de grabber van
Conceptronic van ca. 30 euro het onder Linux ? Van Hauppage heb ik begrepen dat alleen de modellen
1221 of 1445 van de kastjes het doen.

Weet iemand of de USB-stick van Hauppage 610 het onder Ubuntu doet ?
« Laatst bewerkt op: 2014/01/15, 13:31:33 door aartje »

Re: Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar computer (onder Ubuntu of Mint)?
« Reactie #9 Gepost op: 2014/01/15, 14:29:41 »
Volgens iemand op Amazon wel: http://www.amazon.com/Hauppauge-610-USB-Live-Digitizer-Capture/product-reviews/B0036VO2BI?pageNumber=2
"I am using it to digitize VHS tape recordings using VLC Viewer on Linux (Ubuntu 12.04) and it seems to be working as expected. I am not using any Windows software that came with this product and so cannot comment on it."
« Laatst bewerkt op: 2014/01/15, 14:32:21 door Vistaus »

Re: Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar computer (onder Ubuntu of Mint)?
« Reactie #10 Gepost op: 2014/01/15, 21:17:29 »
Vergeet het concept van opnemen van de tv....
Installeer xbmc (staat gewoon in de repo) op je pc, en je kan alles terug zien.
Uitzending gemist, sport, films en complete series kan je bekijken via de plugins van xbmc!

Offline aartje

  • Lid
Re: Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar computer (onder Ubuntu of Mint)?
« Reactie #11 Gepost op: 2014/01/16, 10:00:57 »
Xbmc is geen optie(hoewel wel erg mooi!). Dat is bedoeld als media-server en die heb ik al. Ik wil alleen
mijn KPN-ITV-stream op mijn computer.
Ik heb toch maar die Hauppage 610 USB-Live2 besteld en hoop dat ik die onder Ubuntu12.04 aan de
praat kan krijgen. Ik ben pas in mei van plan om naar Ubuntu 14.04 over te stappen, maar misschien
moet ik al eerder naar een recentere versie.....

Allen mijn hartelijke dank voor de reacties!! Ik beschouw dit topic als opgelost. Als alles
werkt zal ik nog wel verslag uitbrengen.

Re: Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar computer (onder Ubuntu of Mint)?
« Reactie #12 Gepost op: 2014/01/16, 14:03:20 »
Volgens de wiki van MythTV wordt de Colossus niet door Linux ondersteund. De hardware die wel werkt is ongeveer net zo duur. Je moet dan een convertertje kopen die van SCART component maakt.
Volgens mijn weten is er altijd component op de scartkabel,anders kunnen analoge TV's er niks mee..
En ik heb nog een analoge TV,met een scartkabel van af de Amino IPRTV kastje.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline aartje

  • Lid
Ik heb de Hauppauge USB-Live 2 besteld en 24 uur later binnen. Aangesloten
aan mijn Ubuntu 12.04 systeem. Aan "dmesg" te zien werd het apparaat gezien
evenals aan "lsusb"
Toen na lang zoeken het volgende script gevonden:
http://easycap.blogspot.nl/p/easyview-n-cap.html

Het script opgestart. Op een gegeven moet je een keuze maken tussen "vlc, mencoder, mplayer,.."
Ik koos voor vlc en kreeg een zwartwitbeeld met gekleurde strepen. Er werd melding gemaakt
dat "cheese" en "tvtime" werd gemist. "Cheese" ge-installeerd, maar dat crashte gelijk.
"Cheese" verwijderd en nu voor "mplayer" gekozen na het opstarten van het script.
En yessss.. ik had beeld (en geluid). Nu weer opgestart en voor "vlc" gekozen en nu deed dat het
wel (??)
Daarna script weer opgestart en voor "mencoder" gekozen en jawel na verscheidene keuzemenu's
gekozen voor een 30 seconden testopname in hoogste kwaliteit en dat deed het ook , er
werd een avi-bestand gemaakt :
720x406
25 fps divx mpeg-4 versie 5, 2000 KBs
mp3 48KHz 240 kbps

Valt me toch tegen, de beeldkwaliteit op mijn computerscherm, maar ja, ik ben 1080p HD kwaliteit
via HDMI gewend.


Offline aartje

  • Lid
Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #14 Gepost op: 2014/11/09, 15:29:12 »
Er is een vervolg op mijn bericht. In mijn oorspronkelijke bericht stond het volgende:

Ik heb een abonnement op KPN-ITV. Dat bevalt me prima (op wat onvolkomendheden na ???
Ik wil soms (opgenomen- of live-)programma's bewaren op DVD. Dit doe ik tot nu toe als
volgt:
1) Ik speel het programma af op mijn KPN-kastje (Motorola 1853). Dat kastje is met een
SCART-kabel verbonden met mijn (Panasonic) HD/DVD recorder. Ik neem het programma
op op HD (via mijn AV2/SCART ingang)
2) Ik zet met mijn DVD-recorder het programma van HD op DVD+RW.


Helaas heeft de KPN zonder enige aankondiging besloten om een copy-once
protectie op het analoge signaal van de SCART-uitgang te zetten of waarschijnlijk
het Motorolakastje zo te configureren dat dat gedaan wordt. Ik kan nu wel opnemen
via SCART op mijn Panasonic DVDrecorder maar ik kan daar geen DVD van branden.
Waarom mag dat niet ? Daar is geen enkele legitieme reden voor. Ik mag toch wel DVD's
maken van uitgezonden programma's!!!

Nu zal ik het dus wel met een video-grabber naar mijn computer moeten streamen, het
beeld van zo'n grabber is inferieur vergeleken met mijn oude methode.

Frederik

  • Gast
Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #15 Gepost op: 2014/11/09, 16:32:10 »
Ik mag toch wel DVD's maken van uitgezonden programma's!!!

Nee, dat mag helemaal niet. Alles wat uitgezonden wordt valt onder het copy recht, tenzij wordt aangegeven dat kopiëren en verspreiding is toegestaan.
Het is wel te omzeilen, maar dan mag het nog steeds niet.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #16 Gepost op: 2014/11/09, 17:47:21 »
Ik mag toch wel DVD's maken van uitgezonden programma's!!!

Nee, dat mag helemaal niet. Alles wat uitgezonden wordt valt onder het copy recht, tenzij wordt aangegeven dat kopiëren en verspreiding is toegestaan.
Het is wel te omzeilen, maar dan mag het nog steeds niet.
Dat is onzin, het gebruiken van bijv. een videorecorder mag nog steeds. En of je het opgenomen materiaal zet op een videoband of dvd maakt niets uit. Het is niet verboden om radio- of tv-uitzendingen op te nemen.

Daartegenover staat wel dat KPN (of je kabelboer) niet mee hoeft te werken aan het mogelijk maken hiervan. Als zij op verzoek van de omroepen of grote mediamaatschappijen iets met het signaal doen waardoor je niet meer op kan nemen, dan mag dat gewoon.

Offline Henkp

  • Lid
Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #17 Gepost op: 2014/11/09, 18:21:26 »

Mag ik muziek downloaden?

Het downloaden van muziek is uitsluitend toegestaan bij muziek voor eigen gebruik en mag alleen uit een legale bron. Veel muziekwerken worden gratis aangeboden op P2P-netwerken. Als je  gebruik maakt van P2P-netwerken voor het downloaden dan uploadt u automatisch zonder dat het mag muziek. Het overgrote deel van de muziek die wordt aangeboden op P2Pnetwerken is afkomstig van illegale bronnen.

Bron: http://www.bumastemra.nl/over-bumastemra/faq/

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #18 Gepost op: 2014/11/09, 19:12:09 »
Dat heeft geen bal met het onderwerp van dit topic te maken. Blijf aub ontopic.

Frederik

  • Gast
Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #19 Gepost op: 2014/11/09, 20:02:32 »
Citaat Vara website: Video- en audiostreams mogen bijvoorbeeld alleen worden vertoond via een link naar een omroeppagina of embedded omroepplayer. Overneming, inframing, herpublicatie, bewerking of toevoeging zijn niet toegestaan. Eveneens is het niet toegestaan technische beveiligingen te omzeilen of te verwijderen, of dit voor anderen mogelijk te maken.

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #20 Gepost op: 2014/11/09, 20:05:27 »
Citaat Vara website: Video- en audiostreams mogen bijvoorbeeld alleen worden vertoond via een link naar een omroeppagina of embedded omroepplayer. Overneming, inframing, herpublicatie, bewerking of toevoeging zijn niet toegestaan. Eveneens is het niet toegestaan technische beveiligingen te omzeilen of te verwijderen, of dit voor anderen mogelijk te maken.

Dat klopt. Hoewel ik me daar zelf niet helemaal aan houd. Ons internet is de laatste tijd zo belabberd en voorlopig nog geen oplossing in zicht, dus streamen van een volledige uitzending lukt dan ook niet. Ik download hem dus van de NPO-site (downloaden gaat meestal wel goed) en dan kijk ik hem lokaal. Nadien verwijder ik hem wel weer. Om maar aan te geven: soms kun je niet anders dan de regels overtreden...

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #21 Gepost op: 2014/11/10, 00:57:06 »
Wat haat ik toch dat KPN!Maar je kan niet meer om ze heen.. >:( >:(
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline aartje

  • Lid
Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #22 Gepost op: 2014/11/10, 08:26:09 »
Ik mag toch wel DVD's maken van uitgezonden programma's!!!

Nee, dat mag helemaal niet. Alles wat uitgezonden wordt valt onder het copy recht, tenzij wordt aangegeven dat kopiëren en verspreiding is toegestaan.
Het is wel te omzeilen, maar dan mag het nog steeds niet.
Dat is onzin, het gebruiken van bijv. een videorecorder mag nog steeds. En of je het opgenomen materiaal zet op een videoband of dvd maakt niets uit. Het is niet verboden om radio- of tv-uitzendingen op te nemen.

Daartegenover staat wel dat KPN (of je kabelboer) niet mee hoeft te werken aan het mogelijk maken hiervan. Als zij op verzoek van de omroepen of grote mediamaatschappijen iets met het signaal doen waardoor je niet meer op kan nemen, dan mag dat gewoon.

Ik heb het "opnemen" pakket erbij, dus ik kan sowieso programma's tot een jaar later opnieuw bekijken. Ik kan het
opnemen op een DVD-HDrecorder (maar daar weer geen DVD van maken). Toen ik nog UPC had kon ik wel (analoog)
opnemen op mijn DVD-recorder en er daarna een DVD van maken, voor eigen gebruik en volgens mij is dat
volkomen legaal.. Wat ik KPN kwalijk neem is dat ze mijn mogelijkheden beperken zonder daar enige mededeling
over te doen. Ik vraag me af of dat zomaar kan.
Ik ben in ieder geval niet de enige die daar problemen mee heeft. Er stond verschillende topics op het KPN forum over.

Ik gebruik in noodgevallen maar mijn Hauppage Live USB grabber, hoewel de beeldkwaliteit maar zeer matig is en ik
het helaas alleen maar goed onder Ubuntu 12.04 aan de praat gekregen heb en niet onder Mint17, maar dat is
natuurlijk weer een heel ander verhaal.

Verder "haat" ik KPN (nog?) niet. Ik ben best tevreden over mijn pakket, behalve het feit dat je maar twee dagen van te voren
opnames kan inplannen.... (en die copy-once restrictie natuurlijk)

Ik merkte het trouwens bij het trachten op te slaan op een DVD (via  mijn Panasonic HD-recorder) van een aflevering
van "Les revenants". Wow, wat een prachtige serie, prachtig uitgelicht, super ge-acteerd en heel wonderlijk....
een aanrader !!
Maar ja, nu ben ik wel heeeel off-topic
« Laatst bewerkt op: 2014/11/10, 08:54:14 door aartje »

Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #23 Gepost op: 2014/11/10, 10:48:58 »
Beste Aartje,

Dit topic vind ik heel interessant. Omdat ik zelf ook fan ben van oa ITV heb ik nu een schotelantenne met een ontvanger eraan gekoppeld. 'De Returned' heb ik trouwens nog niet gezien - maar ik geniet bv erg van the Professionals- beetje offtopic  ;).
Altijd leuk om een ITV fan te vinden, want de meeste Hollanders kijken mij verbaasd aan als ik het woord noem.

Ik ontvang alle ITVs, BBC 1 t/m 4 en Channel 4 (en verwanten).
In Nederland tenminste, kun je al die programma's gratis ontvangen uit Engeland, mits je de schotel de goede kant op mikt.

Ik wilde ook opnemen op mijn computer. Maar die computer moet nog meer presteren, dus ik dacht hem een beetje te sparen en heb daarom een aparte receiver gekocht die feitelijk draait op Linux. Daarvoor had ik ook een oude laptop met een TV kaart kunnen nemen, of een Raspberry Pi, denk ik, maar dat was me toen nog iets te ingewikkeld.
Ik neem direct op op een USB schijf, niks versleuteld, prachtige kwaliteit. De programma gids haal ik binnen via internet, een week vooruit.


Wat ik mij nog afvroeg: waarom is de opname van je USB grabber zo slecht? Ligt dat aan de instellingen, de Scart, of je beeldscherm?

« Laatst bewerkt op: 2014/11/10, 10:57:30 door Kirstie »
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Offline aartje

  • Lid
Re: [Opgelost,nu echt! ] Hoe krijg ik TV-progs van KPN-ITV naar comp ?
« Reactie #24 Gepost op: 2014/11/10, 11:16:33 »

Wat ik mij nog afvroeg: waarom is de opname van je USB grabber zo slecht? Ligt dat aan de instellingen, de Scart, of je beeldscherm?
Hallo Kirstie,
Bedankt voor je reactie, KPN ITV is niet zo onbekend in Nederland, er zijn al millioenen gebruikers, hetzij via glasvezel, hetzij via ADSL (VDSL?)
Ik had eerst UPC (analoog+digitaal)TV.  en een KPN (hetnet) telefoon- en internet- abonnement. Ik heb alles veranderd in KPN (hetnet-internet,kpn-internet-TV, met opnemen en
extra kastjevoor tweede TV) en heb daarom geen analoge TV meer en kon niet meer opnemen rechtstreeks op mijn HD-recorder. Ik nam het ook omdat het
bij kennissen mogelijk was om opgenomen TV-programma's op mijn HD-recorder op te nemen via de SCART en die later eventueel
op DVD te zetten. Die mogelijkheid is er helaas door KPN niet meer (zonder melding veranderd, sinds een paar maanden ?).

Een HD-recorder neemt veel mooier op (analoog) dan een grabber. Ik heb het geprobeerd zowel met een Hauppauge Live USB grabber als een
Pinnacle PCTVPro kaart. Maar we zijn natuurlijk ook wel erg verwend met het HD-beeld van KPN dat via de HDMI-ingang op je TV komt.

Wat ik begrijp is dat je Sateliet-TV hebt met een mogelijkheid om digitaal op te nemen op een HD.
Heb je van de opgenomen programma's wel eens geprobeerd een DVD te maken dmv een HD-recorder ?
Ik vraag me af of dat bij jou wel mogelijk is, misschien krijg je dan ook wel te maken met één of andere
protectie.
« Laatst bewerkt op: 2014/11/10, 11:23:07 door aartje »