Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) wisselen tussen Windows en Ubuntu  (gelezen 3915 keer)

Offline Panpan

  • Lid
(OPGELOST) wisselen tussen Windows en Ubuntu
« Gepost op: 2012/03/20, 12:01:29 »
Hi,
 na 25 jaarOp mijn 40ste uiteindelijk besloten om Ubuntu een kans te geven.
Windows XP draait op de C schrijf en Ubuntu 11.10 draait op de L partitie.
Echter wil ik af en toe wisselen tussen Windows en Ubuntu zonder 1 van deze OS af te sluiten.
Want ik heb met 11.10 een internet verbindings probleem. Dat probleem wil ik met behulp van het Net oplossen en dat kan ik alleen via Windows XP doen want dat geeft me wel internet.
Ubuntu 10.10 1386 Live cd geeft mbv de terminal Net verbinding een probleem, dat is dus geen alternatief voor het Net gebruik.
Kan iemand mij vertellen hoe ik -Wanneer ik Windows XP opgestart heb- kan wisselen naar Ubuntu zonder dat ik Windows afsluit? En andersom zou -van Ubuntu als starter naar Windows XP- ik het ook graag willen weten.
Ik ben een totale ontwetendheid qua Ubuntu.
Groetjes
Pan
« Laatst bewerkt op: 2012/05/27, 02:32:37 door Panpan »
Ik kan niet bij sites.google.com computertips wegens mijn locatie in China zonder VPN. Compaq Presario M2000 standaard met 1 uitzondering: 750 Mb
Xubuntu 12.04 LTS i386 32 bits

Offline Bloom

  • Lid
Re: wisselen tussen Windows en Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/20, 12:07:03 »
Als je Windows en Ubuntu allebei naast elkaar op de computer hebt geïnstalleerd (dus met herindeling van de harde schijf of het gebruik van een extra harde schijf), dan krijg je bij het starten van de computer een menu waaruit je kunt kiezen of je Windows of Ubuntu wil draaien. In dat geval is het niet mogelijk Ubuntu te starten zonder Windows af te sluiten, of omgekeerd.
Er bestaat wel een optie om Ubuntu als een applicatie onder Windows te installeren: dat heet WUBI. En dan kun je dus wel Ubuntu starten terwijl Windows blijft draaien. Deze optie verhindert wel dat je later zou kiezen om Windows te verwijderen en bovendien kan Ubuntu dan beschadigd worden door malware onder Windows. Niet aanbevolen dus.

Je internetverbindingsproblemen worden waarschijnlijk veroorzaakt door een niet-herkende netwerkkaart. Bij een desktoppc is dat zeer zeldzaam. Gaat dit misschien over een notebook en werkt de draadloze netwerkverbinding niet met Ubuntu?
Lees deze tips eens door: http://sites.google.com/site/computertip/geeninternet

Offline Panpan

  • Lid
Re: wisselen tussen Windows en Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/20, 13:04:38 »
Geachte,

Het betreft inderdaad een notebook.
Het betreft een kabelmodem.
Heeft u nog een andere website for het oplossen van dit probleem?
De link werkt momenteel niet.

Vr. gr.
PaN
Ik kan niet bij sites.google.com computertips wegens mijn locatie in China zonder VPN. Compaq Presario M2000 standaard met 1 uitzondering: 750 Mb
Xubuntu 12.04 LTS i386 32 bits


Offline ryanrio95

  • Lid
    • Riome Distro
Re: wisselen tussen Windows en Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/26, 22:26:18 »
Met jockey-gtk al geprobeerd of dat je drivers oplevert??

Re: wisselen tussen Windows en Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/03, 06:19:19 »
Kijk hier eens:
http://sites.google.com/site/computertip/geeninternet

Ik heb dit ook al eens gehad en na het eenmalig draaien van het bestandje vrijgave.bat  via de halfautomatische oplossing was het definitief opgelost.
Ubuntu 20.04 LTS

Offline Panpan

  • Lid
probleem opgelost
« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/21, 10:38:28 »
probleem opgelost
Ik kan niet bij sites.google.com computertips wegens mijn locatie in China zonder VPN. Compaq Presario M2000 standaard met 1 uitzondering: 750 Mb
Xubuntu 12.04 LTS i386 32 bits

Offline Panpan

  • Lid
(OPGELOST)Re: wisselen tussen Windows en Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/27, 02:31:48 »
Hi,
 na 25 jaarOp mijn 40ste uiteindelijk besloten om Ubuntu een kans te geven.
Windows XP draait op de C schrijf en Ubuntu 11.10 draait op de L partitie.
Echter wil ik af en toe wisselen tussen Windows en Ubuntu zonder 1 van deze OS af te sluiten.
Want ik heb met 11.10 een internet verbindings probleem. Dat probleem wil ik met behulp van het Net oplossen en dat kan ik alleen via Windows XP doen want dat geeft me wel internet.
Ubuntu 10.10 1386 Live cd geeft mbv de terminal Net verbinding een probleem, dat is dus geen alternatief voor het Net gebruik.
Kan iemand mij vertellen hoe ik -Wanneer ik Windows XP opgestart heb- kan wisselen naar Ubuntu zonder dat ik Windows afsluit? En andersom zou -van Ubuntu als starter naar Windows XP- ik het ook graag willen weten.
Ik ben een totale ontwetendheid qua Ubuntu.
Groetjes
Pan
Ik kan niet bij sites.google.com computertips wegens mijn locatie in China zonder VPN. Compaq Presario M2000 standaard met 1 uitzondering: 750 Mb
Xubuntu 12.04 LTS i386 32 bits