Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: INGbank CSV naar OFX/QIF  (gelezen 10460 keer)

INGbank CSV naar OFX/QIF
« Gepost op: 2011/02/19, 23:06:40 »
Heeft er iemand ervaring met het converteren van csv bestanden van ING naar OFX of QIF? Ik heb het internet afgestruind en best een aantal pagina's gevonden met scripts enzo, maar ik snap er geen bal van hoe ik het toe moet passen.

Re: INGbank CSV naar OFX/QIF
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/20, 01:08:37 »
Download hier bijv. de converter. http://sourceforge.net/projects/ofxconverter/
Na het downloaden ga je met Nautilus naar de map waar je het bestand hebt gedownload. Bijv. /home/gijs/Documenten/OFXConverter-installer.jar
Nu klik je met de rechtermuisknop op het bestand, in het menu wat verschijnt klik je op Eigenschappen. Dan opent een venster, klik op het tabblad Rechten, vink het hokje achter Uitvoeren aan. Sluit het venster, klik nogmaals met de rechtermuisknop op het bestand, kies nu
Open with Sun Java 6 Runtime Als dit er niet staat bij jou, dan moet je eerst Sun Java 6 JRE installeren via het Ubuntu Software Centrum of Synaptic.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: INGbank CSV naar OFX/QIF
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/20, 01:33:12 »
Ik heb OpenJDK Java 6 runtime gebruikt. Vervolgens de .jar in de installatie map ook uitvoerbaar gemaakt en ook die uitgevoerd. Het programma werkt fantastisch. Een nette simpele grafische interface en binnen een seconde staat je bestandje klaar. Dank aan de ontwikkelaars!

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: INGbank CSV naar OFX/QIF
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/20, 10:11:37 »
Puur even uit nieuwsgierigheid, maar in welk programma ga je die OFX/QIF bestanden inlezen?

Re: INGbank CSV naar OFX/QIF
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/03, 22:04:06 »
Hoe maak je de Vervolgens de .jar in de installatie map ook uitvoerbaar ??

Re: INGbank CSV naar OFX/QIF
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/03, 22:53:06 »
In welke map, bedoel je?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: INGbank CSV naar OFX/QIF
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/04, 10:19:10 »
Nee hoe doe je het wat doe je met het programma en waar vind ik dat programma

Re: INGbank CSV naar OFX/QIF
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/04, 13:46:47 »
In mijn vorige post staat de link en hoe je het installeert. Als je Firefox gebruikt en verder niets veranderd hebt dan komt het in de map Downloads
terecht. Dit programma converteert een CVS bestand, zoals die van ING naar het formaat waar een aantal programma's mee werkt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: INGbank CSV naar OFX/QIF
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/04, 15:55:57 »
Gijsbert
als ik de raad in je vorige post opvolg (heb ik gedaan dus)
dan krijg ik die ingepakte bestanden en als ik daar op klik dan zie ik dat er twee mappen inzitten maar er wordt niets (zichtbaar) geinstaleerd of wat dan ook.
Ik ben nu niet ter plekke dus kan geen screendump plaatsen.

Re: INGbank CSV naar OFX/QIF
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/04, 18:55:54 »
Klik je soms met de linkermuisknop op het bestand? Je moet eerst met de rechtermuisknop op het gedownloade ./jar bestand klikken.
Dan kies je in het venster wat je krijgt Eigenschappen>Dan klik je op het tabblad Rechten en vinkt het hokje aan, achter Uitvoeren.
Dit sluit je en dan klik je met de linkermuisknop op het bestand>Klik nu met de rechtermuis knop op het bestand kies nu Openen met Sun Java 6 Runtime. Nu start de installatie, hier bij wordt ook een path gevraag, geef hier het pad op, na de installatie navigeer je naar de map.
 Klik met de rechtermuisknop op het bestand OFXConverter.jar Dan kies je in het venster wat je krijgt Eigenschappen>Dan klik je op het tabblad Rechten en vinkt het hokje aan, achter Uitvoeren. Klik nu gewoon links op het bestand, nu start het op. Als je wilt kan je een snelkoppeling maken op het Bureaublad maken. Klik met rechtermuisknop op het bestand>kies Verwijzing maken, nu krijg je een icoontje erbij, sleep dit naar je bureaublad. Succes.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: INGbank CSV naar OFX/QIF
« Reactie #10 Gepost op: 2011/03/04, 22:55:31 »
Ik heb nu in mijn pad een map staan die ofX converter heet in die map staan 2 andere mappen lib en uninstaller en weer een Jar pakket
/home/ton/Ofx converter/OFXConverter.jar

In de map lib staat: een map metainf een map ofx converter en een map org daarnaast weer twee jar pakketten  app framework 1.0 en swing-worker 1.1 jar in ofxconverter staat dan bv /home/ton/Ofx converter/lib/ofxconverter/gui
en ga zo maar door

Tsja en dan kom ik er echt niet uit met een klikje links of rechts

Re: INGbank CSV naar OFX/QIF
« Reactie #11 Gepost op: 2011/03/04, 23:12:50 »
Het eerste /home/ton/Ofx converter/OFXConverter.jar moet je hebben, met de rechtermuis opklikken etc.


En als het uitvoerbaar gemaakt is, met de linkermuisknop op klikken.


In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: INGbank CSV naar OFX/QIF
« Reactie #12 Gepost op: 2011/03/04, 23:40:13 »
Ja dat heb ik nu
als ik dan een CSV file open dan staat er dat csv has not be indentified

Ik kan de files ook alleen maar zien als ik op loggin klik maar er lijkt verder niets te gebeuren.