Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welk E-mail programma  (gelezen 14228 keer)

Offline Ramana

  • Lid
Re: Welk E-mail programma
« Reactie #25 Gepost op: 2011/12/15, 16:47:49 »
prima voor wat het moet doen(Kmail) maar wie meer gebruikt is het geen vergelijk met Thunderbird en Evolution.
Alleen al de agenda's.


Evolution lijkt wat ingedummeld, trage opstart en om accounts te wijzigen moet je de hele sessie herstarten wil het werken.
Zal vast wel een update voor komen maar op dit moment blijft het ver achter.

Zo was bij Thunderbird bij de laatste update Lightning nog niet aangepast.
Kon enkel nog de cache uitlezen.

Het belangrijke komt bij mij in Thunderbird bezig en het andere, nieuwsbrieven, forumberichten endergelijk in Evolution.
Gewoon om dat programma er bij te houden mocht Thunderbird weer kuren krijgen.


Echter Kmail is maar een deel van het geheel, met heel KDE-pim heb je alles  :)

Re: Welk E-mail programma
« Reactie #26 Gepost op: 2011/12/15, 21:54:16 »
Ik heb vanavond eens een poosje met KMail zitten "stoeien", maar dit is toch niet wat ik zoek. Het zal ongetwijfeld persoonlijk zijn en in mijn geval waarschijnlijk omdat ik al jaren Thunderbird gebruik. En bij dat programma houd ik het dan toch maar weer.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Welk E-mail programma
« Reactie #27 Gepost op: 2011/12/16, 10:41:18 »
Eigenlijk zijn e-mailtoepassingen op je harde schijf..... ouderwets aan het worden. Ik heb Gmail, en die gebruik ik zowat alleen nog via de Gmail-website. En dat hoor ik van steeds meer mensen.

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Welk E-mail programma
« Reactie #28 Gepost op: 2011/12/16, 10:49:49 »
Eigenlijk zijn e-mailtoepassingen op je harde schijf..... ouderwets aan het worden. Ik heb Gmail, en die gebruik ik zowat alleen nog via de Gmail-website. En dat hoor ik van steeds meer mensen.

Ik ben juist een jaar geleden van webmail overgestapt op Thunderbird en dat bevalt erg goed, maar ja, ik heb ook een paar jaar geleden een abonnement op een papieren krant genomen, dus misschien ben ik gewoon ouderwets.

Re: Welk E-mail programma
« Reactie #29 Gepost op: 2011/12/16, 11:10:30 »
Ik gebruik ze gebroederlijk naast elkaar. Gmail bekijk ik in Thunderbird maar als ik niet thuis ben gewoon via de webclient via IMAP. Je kunt dan ook nog bij je mail als internet plat ligt (de berichten die je al gedownload hebt dan) maar tegelijk hoef je je ook niet al te druk te maken om backup van je mails. Daarin vertrouw ik Google meer dan mezelf ;). Voor mij dus het beste van 2 werelden.

Offline Tom

  • Lid
Re: Welk E-mail programma
« Reactie #30 Gepost op: 2011/12/16, 11:19:26 »
Wie al gezegt ik gebruik al jaren geen enkel E Mail program op mijn PC alleen Gmail met vier accounts ook mijn pop3 komt via mijn Gmail hoofd account.
Dan met de Add-on WebMail Notifier  werkt super.
Eventuele belangrijke Mail sla ik op dus moest ik online vallen no problems. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Welk E-mail programma
« Reactie #31 Gepost op: 2011/12/16, 11:20:58 »
Eigenlijk zijn e-mailtoepassingen op je harde schijf..... ouderwets aan het worden.

Da's jouw mening. Ik ben geen liefhebber van webmail. Mijn vrouw en ik hebben allebei 2 emailadressen. Door Thunderbird te gebruiken hebben we maar 1 programma nodig waar al onze email in binnenkomt. Bovendien heeft ieder emailadres zijn eigen mappen, dus alles keurig opgesplitst. Dat vond ik ook 1 van de nadelen van KMail; alle mail komt in 1 map binnen. In Thunderbird kan dus per emailadres alles bekeken en/of verzonden worden.
En zo heeft ieder zo zijn voorkeur, afhankelijk van gebruik en wensen.

Re: Welk E-mail programma
« Reactie #32 Gepost op: 2011/12/16, 11:38:16 »
Webmail is voor mij alleen een handig alternatief, als ik een keer bij m'n mail wil op een pc die niet van mij is. Gmail gebruik ik alleen voor onbelangrijke dingen, het bussiness model van google is in mijn optiek opgebouwd rondom privacy schending, dus ik sla daar niets op dat van belang is. 
Al m'n mail gaat via thunderbird, een ideaal programma vind ik het eerlijk gezegd niet, maar ik heb nog geen beter alternatief gevonden. Ik heb een tijdje claws gebruikt, maar thunderbird verdiende toch m'n voorkeur.

Offline Wout55

  • Lid
Re: Welk E-mail programma
« Reactie #33 Gepost op: 2011/12/16, 18:07:23 »
Ik heb een stuk of vijf mailadressen en ik ben echt niet van plan daarvoor iedere keer op 5 websites de boel te gaan onderhouden. Daarom dus Thunderbird die ik op elke machine waarop ik werk heb staan. Verder vind ik het via een web client werken toch een veiliger gevoel dan via het wijde web. Dat had ik trouwens ook met internetbankieren. Volgens mij is dat op Internet veel onveiliger dan in Cliƫnt/server relatie. En wat de Cloud betreft, daarover is al veel gezegd maar nogmaals, ik berg mij bankpapieren ook niet in een kluisje in de Bibliotheek op. Die bewaar ik gewoon thuis. :|

Offline Dave

  • Lid
Re: Welk E-mail programma
« Reactie #34 Gepost op: 2011/12/16, 18:32:16 »
Eigenlijk zijn e-mailtoepassingen op je harde schijf..... ouderwets aan het worden. Ik heb Gmail, en die gebruik ik zowat alleen nog via de Gmail-website. En dat hoor ik van steeds meer mensen.

Met 1 adres prima maar met meerdere email adressen is software als Thunderbird en/of Evolution toch handiger.
Ook de agenda is met meerdere gedeelde agenda op je eigen pjuter overzichtelijker dan enkel online.

Plus als een server eruit ligt of gmail een serieuze hack krijgt heb je belangrijke gegevens nog steeds beschikbaar net als je agenda.
Maar voor een particulier die niets buiten wat prive geneuzel op de mail krijgt is enkel een online gebeuren meer dan genoeg inderdaad.


Offline Dave

  • Lid
Re: Welk E-mail programma
« Reactie #35 Gepost op: 2011/12/16, 18:36:11 »
Eigenlijk zijn e-mailtoepassingen op je harde schijf..... ouderwets aan het worden.

Da's jouw mening. Ik ben geen liefhebber van webmail. Mijn vrouw en ik hebben allebei 2 emailadressen. Door Thunderbird te gebruiken hebben we maar 1 programma nodig waar al onze email in binnenkomt. Bovendien heeft ieder emailadres zijn eigen mappen, dus alles keurig opgesplitst. Dat vond ik ook 1 van de nadelen van KMail; alle mail komt in 1 map binnen. In Thunderbird kan dus per emailadres alles bekeken en/of verzonden worden.
En zo heeft ieder zo zijn voorkeur, afhankelijk van gebruik en wensen.

Zo is het. zodra je wat meer wenst is Kmail vrij karig en basic en op elke server apart weer inloggen(alleen online email) is helemaal dom werk natuurlijk.
Doe je alleen met 1 of 2 accounts en weinig belangrijke berichten.

Offline siegi

  • Lid
Re: Welk E-mail programma
« Reactie #36 Gepost op: 2011/12/16, 18:56:49 »
Met 1 adres prima maar met meerdere email adressen is software als Thunderbird en/of Evolution toch handiger.

Je kan gmail ook vragen om mail op te halen uit andere email-adressen.

Webmail heeft bij nog steeds het nadeel dat je niet zonder internetverbinding aan je mail kan. Vroeger met google gears ging dit wel maar dit helaas verdwenen. Ze hebben dacht ik een vervanging maar die werkte dacht ik alleen op chrome..

Offline Dave

  • Lid
Re: Welk E-mail programma
« Reactie #37 Gepost op: 2011/12/17, 15:09:20 »


Je kan gmail ook vragen om mail op te halen uit andere email-adressen.


jazeker en meen dat hotmail ook wel zoiets heeft maar tis de vraag of dat altijd wenselijk is.
een email voor bedrijf A of B beantwoorden met prive adres ligt zo op de loer.
Daarbij ook met zo'n servergebeuren kan eens wat giga mis gaan zodat veel data verloren gaat.
Of wat als een account gehackt wordt. Van een eenmanszaakje hier in de buurt weet ik dat die zo haar halve klantenbestand kwijt was geraakt.
Nu gebeurd dat vaker op eigen computers dan op servers dus overal is wat voor te zeggen.
Ik houdt het maar op en/en plus backups.




Offline HarzG

  • Lid
Re: Welk E-mail programma
« Reactie #38 Gepost op: 2011/12/17, 17:46:46 »
[edit] gewist
... pagina 2 niet gezien
« Laatst bewerkt op: 2011/12/17, 17:49:13 door HarzG »
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Lagavulin

  • Lid
Re: Welk E-mail programma
« Reactie #39 Gepost op: 2011/12/25, 10:55:27 »
Ik laat Thunderbird mijn gmail ophalen.
Werkt goed.

Re: Welk E-mail programma
« Reactie #40 Gepost op: 2011/12/25, 13:56:31 »
Het enige email programma wat voor mij 100% werkt is Evolution.
Ik gebruik altijd IMAP voor onze mail en dat gaat in Thunderbird na verloop van tijd altijd mis.
Als je met Thunderbird IMAP gebruikt dan komen na een paar dagen de problemen dat hij de mappen niet meer ziet of bepaalde mailtjes niet meer ophaalt.
We hebben hier op de zaak al diverse versies geprobeerd en steeds dezelfde problemen, Evoltuion heeft die problemen niet en synchroniseerd perfect met Google agenda en alle soorten mailboxen.