Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Ubuntu in Parallels  (gelezen 2648 keer)

[Opgelost] Ubuntu in Parallels
« Gepost op: 2010/12/22, 11:16:55 »
Ik probeer Ubuntu te installeren in Parallels voor Mac, maar helaas, het wil niet echt lukken. Ik heb het geprobeerd met zowel 11.04 daily als 10.10, maar geen van beide wil. Ik heb het geprobeerd met een echte CD als met het aankoppelen van het .ISO-bestand. Na Start Ubuntu gekozen te hebben, krijg ik een zwart scherm met een wit streepje, daar blijft ie heel lang op hangen en uiteindelijk de melding dat ie iets van /sys/nogwat niet kan aankoppelen ofzo ???
Zie screenshot.



Wat kan ik hier aan doen om te zorgen dat ie wel wil installeren?
« Laatst bewerkt op: 2010/12/23, 20:30:45 door Vistaus »

Offline heir4c

  • Lid
Re: Ubuntu in Parallels
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/22, 17:51:16 »
Ik ken daar niets van, maar onderaan je afbeelding staat: "Parallels Tools are not installed....."
Kan dat de oorzaak zijn? Is enkel maar een gok hoor maar vermeld het hier even omdat je er misschien over gekeken hebt.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Ubuntu in Parallels
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/22, 20:44:23 »
Ja, en virutal machine staat er ook!! Dus installeer je het dan via VM of zo?

Ja, ik installeer het via VM omdat dual-boot niet mogelijk is op een iMac op het moment vanwege een bug in de kernel.

@heir4c: Maar Parallels Tools kun je pas installeren na het installeren van de VM. Net als de VirtualBox Guest Additions.

Offline Joop2

  • Lid
Re: Ubuntu in Parallels
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/22, 20:53:34 »
Vreemd! Welke Parallels versie draai je? Hier met 6.0 geen problemen...
“Dream as if you'll live forever, Live as if you'll die tomorrow.”

Re: Ubuntu in Parallels
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/22, 22:13:02 »
Ik draai ook 6.0

Re: Ubuntu in Parallels
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/23, 10:52:03 »
Ter aanvulling: als ik hem even laat staan na deze rare teksten, dan komt ie ineens met:

Busybox 1.15 cannout mount a live file system
o.i.d.

Re: [Opgelost] Ubuntu in Parallels
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/23, 20:32:02 »
Oef. Eindelijk opgelost door de .iso aan te koppelen als IDE i.p.v. SATA. Na het installeren GRUB gefixt en het lijkt erop dat het gelukt is. Alleen Parallels Tools wil nog niet, hij komt met een error tijdens het installeren van de Tools. Als iemand daar nog een oplossing voor weet, zou fijn zijn. Maar verders lijkt het opgelost voor nu.

Offline Joop2

  • Lid
Re: [Opgelost] Ubuntu in Parallels
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/26, 14:19:32 »
Is je parallels wel up to date? Om Ubuntu 10.10 met tools te draaien moet je updaten naar de laatste versie...
“Dream as if you'll live forever, Live as if you'll die tomorrow.”

Re: [Opgelost] Ubuntu in Parallels
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/26, 20:39:54 »
Ja, ik heb de allernieuwste versie van de site.