Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dualboot win xp / ubuntu --> win xp partitie werkt niet meer?  (gelezen 609 keer)

joppelarius

  • Gast
Ik heb pas een dualboot syteem gemaakt, al jaren win xp op één partitie van 250 GB. Ik installeer Ubuntu volgens instructies van dualboothelpfile en behoud zo de winxp partitie alsook de optie om die op te starten  bij startup.
Alles goed, denk je dan, maar wanneer ik men pc opstart werkt de ubuntupartitie perfect, maar de xppartitite start op met een blauw scherm en herstart elke keer.
Onder ubuntu blijtk deze partitie plots 'unmountable'
De installatiegids verzekerde mij dat de winxppartitie ongemoeid zou blijven aangezien ik dit duidelijk instelde bij de installatie... Hoe kan dit dan? En hoe laat
ik mijn win xp partitie (75 GB) weer werken?

The Lowlander

  • Gast
dualboot win xp / ubuntu --> win xp partitie werkt niet meer?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/27, 19:23:26 »
Ik moet zeggen dat ik zelf ook vaker linux heb geinstalleerd naast mijn huidige Windows paritie. Bij mij zijn er ook al een hoop dingen fout gegaan, en na veel speuren en zoeken waren ze meestal op te lossen.
Maar bij jouw blue screen zie ik geen herkenning in de problemen die ik heb gehad, sterker nog, blue screens in xp worden meestal veroorzaakt door hardware problemen (correct me if im wrong). Om nog even het duidelijk aan te geven, dit is natuurlijk niet een bijwerking van een ubuntu installatie !
Waarschijnlijk zul je toch eens een nieuwe installatie moeten uitvoeren voor xp.

dualboot win xp / ubuntu --> win xp partitie werkt niet meer?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/27, 19:40:42 »
inderdaad, hardware of driver probleem van windows...wat ge al makkelijk kunt doen is, als ge de pc opstart, in de keuzelijst tussen windows en ubuntu (dit noemt grub) kiezen voor memtest om uw ram eens te testen...