Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verplaatsen [ opgelost ]  (gelezen 1345 keer)

Offline Kazart

  • Lid
Verplaatsen [ opgelost ]
« Gepost op: 2009/02/06, 09:21:43 »
2 sites met icoontjes staan in mijn bladwijzer toolbar hoe krijg ik deze op mijn bureaublad ,bureaublad verkleinen het icoontje aanklikken en slepen naar bureaublad  dan aanklikken maar deze gaat enkel open met totem player ( geen ander mogelijkheid )zoals al de andere icoontjes . Een oplossing ?
« Laatst bewerkt op: 2009/02/06, 20:25:30 door Kazart »
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Offline Floris

  • Lid
Re: Verplaatsen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/06, 13:26:51 »
Als ik je goed begrijp, dan heb je het over de “bladwijzer toolbar” van Firefox?  Ik heb net zelf even hiernaar gekeken.

Stel je sleept een bladwijzer naar het bureaublad; als de bladwijzer naar een webpagina verwijst, dan wordt er een link gemaakt, maar als je naar iets anders verwijst, wordt het bestand gekopieerd.  Verder opent Ubuntu links naar mediabestanden altijd in totem (of welke speler je voor mediabestanden hebt geselecteerd).

Het lijkt er dus op dat je een link naar een mediabestand hebt weten te maken; als je het bestand kopieert in plaats van er een link naar te maken, dan kan je, via “Properties” in het contextmenu, aanpassen met welk programma je dat bestand opent; of misschien heb je naar een mediabestand verwezen terwijl je een webpagina bedoelde?
Als je vraag beantwoord is, wees dan zo vriendelijk om de titel van je eerste post met "[OPGELOST]" te beginnen (klik op verander).

Offline Kazart

  • Lid
Re: Verplaatsen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/06, 14:50:37 »
Floris

Alles geprobeerd, kopiëren - knippen maar niets te plakken ,alles word nog altijd geopend met totem.
Zal het dan maar zo laten en alles openen via de toolbar  in plaats van het bureaublad. 
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Verplaatsen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/06, 15:30:59 »
Kazart, probeer het eens zo:
verklein het venster van Firefox wat, zodat je het Bureaublad ziet.
Open de site waarvan je het icoon op het Bureaublad wilt hebben.
Sleep dan het icoon dat in de adresbalk voor het adres staat, naar het Bureaublad en laat daar los.
Dubbelklikken op dat icoon en de betreffende site opent.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Verplaatsen
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/06, 15:37:57 »
Of vanuit de bookmarklijst (bladwijzers) gewoon de muistoets ingeduwd houden en slepen naar het bureaublad.
(Venster firefox iets verkleinen dan kan je ernaast plaatsen).
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Kazart

  • Lid
Re: Verplaatsen
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/06, 17:17:21 »
Kazart, probeer het eens zo:
verklein het venster van Firefox wat, zodat je het Bureaublad ziet.
Open de site waarvan je het icoon op het Bureaublad wilt hebben.
Sleep dan het icoon dat in de adresbalk voor het adres staat, naar het Bureaublad en laat daar los.
Dubbelklikken op dat icoon en de betreffende site opent.

Alles opent zich nog met totem  ???
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Verplaatsen
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/06, 17:32:27 »
Alles opent zich nog met totem  ???

Dan zul je eerst je browser moeten instellen als voorkeurprogramma voor het openen van de Bladwijzers. ;)


Edit: als je onder menu Systeem, Voorkeuren, Standaardtoepassingen, tabblad Internet, je browser instelt als voorkeurprogramma om websites mee te openen, dan zou een Bladwijzer op je Bureaublad toch ook met die browser moeten openen?
« Laatst bewerkt op: 2009/02/06, 17:37:12 door Mikkel »

Offline Kazart

  • Lid
Re: Verplaatsen
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/06, 18:34:56 »
Alles opent zich nog met totem  ???

Dan zul je eerst je browser moeten instellen als voorkeurprogramma voor het openen van de Bladwijzers. ;)


Edit: als je onder menu Systeem, Voorkeuren, Standaardtoepassingen, tabblad Internet, je browser instelt als voorkeurprogramma om websites mee te openen, dan zou een Bladwijzer op je Bureaublad toch ook met die browser moeten openen?
Was al zo ingesteld
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Verplaatsen
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/06, 18:59:09 »
Ga eens naar menu Locaties, jouw Persoonlijke map. Maak verborgen bestanden zichtbaar d.m.v. Ctrl+H en open de map .mozilla/firefox/4kaw0tv1.default  Daarin staat het bestand bookmarks.html  Klik daar eens op met de rechtermuisknop en kies Eigenschappen, tabblad Openen met
Staat daar je browser aangevinkt?

Offline Kazart

  • Lid
Re: Verplaatsen
« Reactie #9 Gepost op: 2009/02/06, 20:23:39 »
Ga eens naar menu Locaties, jouw Persoonlijke map. Maak verborgen bestanden zichtbaar d.m.v. Ctrl+H en open de map .mozilla/firefox/4kaw0tv1.default  Daarin staat het bestand bookmarks.html  Klik daar eens op met de rechtermuisknop en kies Eigenschappen, tabblad Openen met
Staat daar je browser aangevinkt?

Firefox aangevinkt ,probleem verholpen ,sleepen via de toolbar naar bureaublad  krijg ik dan verwijzing naar ,aanklikken en de site komt te voorschijn,was een beetje einde raad geworden.
Ik ben je zeer dankbaar voor de aangeboden hulp en de tijd die nodig was voor mijn probleem op te lossen.
M.   ;)
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Verplaatsen
« Reactie #10 Gepost op: 2009/02/06, 22:44:42 »
Firefox aangevinkt ,probleem verholpen ,sleepen via de toolbar naar bureaublad  krijg ik dan verwijzing naar ,aanklikken en de site komt te voorschijn,..

Jij ook weer blij. :) Geen dank en heel graag gedaan.