Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PhotoSmart HP C6380  (gelezen 3794 keer)

Offline Schuit

  • Lid
PhotoSmart HP C6380
« Gepost op: 2010/03/26, 10:29:18 »
Mijn laptop is via een netwerk thuis verbonden. Hoe kan ik de aangesloten printer HP C 6380 verbinden met de laptop? Heb al van alles geprobeerd (printer aan en uitzetten, netwerkkabel af en aansluiten), maar kan geen verbinding maken.

Offline Schuit

  • Lid
Re: PhotoSmart HP C6380
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/28, 13:06:06 »
Femke, bedankt voor je reactie. Mijn probleem is echter dat de printer via het netwerk wel vanaf de andere pc's werkt, maar dat het gaat om een bekabeld netwerk. Mijn laptop geeft rechtsboven wel aan dat de printer mogelijk niet verbonden is, maar dat is dus niet het geval. De standaardprinter heb ik via de software van Ubuntu kunnen configureren, maar de verbinding naar de printer lukt dus niet. Heb ook al geprobeerd het Ip-adres van de printer aan te geven, maar daar weet Ubuntu geen raad mee.
Bedankt voor je reactie.

Re: PhotoSmart HP C6380
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/28, 13:12:34 »
Hier heb ik de C6380 op de gewone manier werkend gekregen (draadloos) , printer opzetten en via Systeem - Beheer - Afdrukken als nieuwe printer toegevoegd.
Het gebeurd wel eens dat de printer een probleem geeft en niet kan printen. Dan verwijder ik hem meestal en dan terug toevoegen en dan werkt hij weer perfect.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: PhotoSmart HP C6380
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/28, 15:50:15 »
Femke, bedankt voor je reactie. Mijn probleem is echter dat de printer via het netwerk wel vanaf de andere pc's werkt, maar dat het gaat om een bekabeld netwerk.
Je laptop zit dus draadloos op het netwerk? Dan denk ik dat er in je router is ingesteld dat je laptop niet bij het ip van je printer kan. Ik weet niet precies hoe het heet.

Maar je kunt in je router ergens instellen dat draadloze clients (jouw laptop) op dezelfde manier behandeld worden als bekabelde clients. Is dit duidelijk? Misschien weet iemand anders hoe dat heet...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Schuit

  • Lid
Re: PhotoSmart HP C6380
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/29, 12:23:08 »
Femke, bedankt voor je reactie. Mijn probleem is echter dat de printer via het netwerk wel vanaf de andere pc's werkt, maar dat het gaat om een bekabeld netwerk.
Je laptop zit dus draadloos op het netwerk? Dan denk ik dat er in je router is ingesteld dat je laptop niet bij het ip van je printer kan. Ik weet niet precies hoe het heet.

Maar je kunt in je router ergens instellen dat draadloze clients (jouw laptop) op dezelfde manier behandeld worden als bekabelde clients. Is dit duidelijk? Misschien weet iemand anders hoe dat heet...

Printer en laptop zijn via kabel met het netwerk verbonden. De laptop heeft wel direct (via hub van de router) verbinding met internet.
Femke: wat is cups? Die kreet ken ik niet (ben ook nog niet zo thuis in Ubuntu).

Offline Schuit

  • Lid
Re: PhotoSmart HP C6380
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/05, 14:14:51 »
Femke,
Heb Cups en de Hp toolbox geinstalleerd, maar krijg nog steeds geen verbinding tot de printer, ondanks dat ik de eerder standaard aangegeven printer heb verwijderd en weer geinstalleerd. Blijf het toch vreemd vinden dat de printer niet wordt gevonden.

Offline Schuit

  • Lid
Re:[opgelost] PhotoSmart HP C6380
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/24, 13:50:45 »
Mijn laptop is via een netwerk thuis verbonden. Hoe kan ik de aangesloten printer HP C 6380 verbinden met de laptop? Heb al van alles geprobeerd (printer aan en uitzetten, netwerkkabel af en aansluiten), maar kan geen verbinding maken.

Het is gebleken dat een oude router, die als hub werkte naast de ( draadloze)router, verwarring veroorzaakte. Nadat de laptop direct naast de printer in een lanpoort werd gekoppeld, herkende de laptop de printer als vanouds.
Allen die gereageerd hebben bedankt voor het meedenken.