Parbo,
Voor de duidelijkheid: aan de vertaling van ThinkPython heb ik part noch deel gehad, die eer komt anderen toe, en ik gun ze dat ook van harte. Het is in opzet echt heel mooi gedaan.
Gisteren opnieuw de Handleiding gaan lezen, omdat ik het blaadje met aantekeningen kwijt was. Warhoofdig. Direct bij verschijnen de handleiding doorgelezen en toen de foutjes gezien, maar zo gering, dat ik ervoor terugschrok om direct aan de bel te gaan hangen. Ik heb de PDF-versie gedownload. Was het in de normale Wiki syntax geweest, dan had ik ze direct verbeterd, maar met dat PDF-formaat kan ik niet zoveel. Ik ben namelijk vreselijk onhandig met editors, ed. Fouten melden door de fout te citeren (zin of zinsnede typen + blzd) en daarna de verbeterde zin typen, is zo omslachtig, dat ik daar ook erg tegen opzie vanwege het werk en de tijd die er dan in gaat zitten.
Je zult het heel stom vinden, maar hoe kom ik op die maillist bijvoorbeeld. Ik zou het uiteraard moeten weten. Misschien wil je me dat nog even uitleggen, of waar ik een uitleg kan lezen.
Twee foutjes kan ik hier al aangeven:
Blzd 9
Als u een fanatiek gamer ---------- misschien niets voor u (niet ---->niets)
Blzd 11
Onder 32 of 64 bit
------twijfelt, gaat ----(2 ww vormen, dus komma ertussen) en (volgende zin) evenzo bij -------kan werken, kunt u -----.
Zelf vind ik ze niet zo storend, maar de handleiding is het waard om naar perfectie te streven.
Ik lees de komende dagen even verder en zal eventuele fouten melden, die ik nog zie.
Vr.groet, peter