Lijkt me onmogelijk door de aard van de bestanden.Een mp3-bestand is een (gecomprimeerd) bestand met een gedigitaliseerde versie van de tonen van een muziekstuk. Daarin staan allerlei bits en bytes die voor een mens totaal onleesbaar zijn, maar voor een computerprogramma, die dat bepaalde formaat (mp3) kan lezen, wél.
Een xml-bestand is een totaal ander iets. Da's een soort tekstbestand waarin allerlei instructies en beschrijvingen staan, die min of meer ook voor mensen leesbaar is (human readable), maar dat een plejade aan informatieregels kan bevatten. Zo bestaan er xml-vormen voor spreadsheets, xml-vormen voor tags bij foto's enzovoort.
Je vraag is dus volgens mij niet te beantwoorden.
Je bedoelt mogelijk: is er een systeem om mp3-bestanden om te zetten naar notenschrift. Zoiets als OCR, maar dan voor geluid.
Ik weet niet of het kan, maar ik betwijfel ten zeerste of het überhaupt legaal zou zijn. Als je muziek wil omzetten naar partituren moet je best muziek kennen of kunnen. Zo neurie je zelf de melodie, de begeleiding, turnarounds en dergelijke. Hier en daar vind je op youtube wel akkoorden en noten die bij bepaalde liedjes (en andere stukken) behoren.