Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Netwerk] doet raar  (gelezen 2570 keer)

Offline eendje

  • Lid
[Netwerk] doet raar
« Gepost op: 2007/08/04, 19:26:39 »
Ik heb iets heel vreemds. Een tijdje terug was mijn DLan kapot (je weet wel zo'n netwerkgeval via het stopcontact). Nu heb ik van de fabriek een nieuwe gekregen en die ging als een speer. Op gegeven moment ging het netwerk heel beroerd, maar mijn vadar had ook problemen beneden dus toen dacht ik dat het aan Wanadoo lag. Vlak voor mijn vakantie werkte het weer als een speer (Hoera). Nu ben ik weer een weekje terug van vakatie en nu is het netwerk weer een drama. De telefoonverbinding was nog sneller. Nu heb ik op mijn moederbord twee netwerkkaarten (1x 3COM en 1x NVidia). Als het netwerk het slecht doet en ik prik de netwerkkabel in de andere poort en herstart de computer dan werkt het netwerk soms de hele avond weer goed, maar soms heel even. Kortom wat is hier aan de hand. Iemand een idee?
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline eendje

  • Lid
[Netwerk] doet raar
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/05, 14:44:54 »
Niemand????
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
[Netwerk] doet raar
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/05, 14:46:22 »
Moederbord rot aan het worden? Probeer eens een BIOS update van het moederbord?

Toevoeging:
welk moederbord gaat het om?

[Netwerk] doet raar
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/05, 14:52:37 »
hmmm... zou misschien ook iets heel anders kunnen zijn. Dit omdat het na een switch van de ene naar andere kaart soms goed doet. Ik zou denken aan collicions... Dus dat het netwerk 'verstopt' raakt door botsingen van pakketjes. Misschien kan daar iets aan gedaan worden. Gebruik je een hub of een switch? Een hub heeft namelijk vaker last van collitions.

Offline eendje

  • Lid
[Netwerk] doet raar
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/05, 17:38:57 »
Citaat van: riny
hmmm... zou misschien ook iets heel anders kunnen zijn. Dit omdat het na een switch van de ene naar andere kaart soms goed doet. Ik zou denken aan collicions... Dus dat het netwerk 'verstopt' raakt door botsingen van pakketjes. Misschien kan daar iets aan gedaan worden. Gebruik je een hub of een switch? Een hub heeft namelijk vaker last van collitions.
Even voor de goede orde een schetsje van ons netwerk thuis:



[PC eendje]  ---- [DLAN] ........................[DLAN] ------+
                                                                           |
                                                                           |
[PC ouders] --------------------------------------------------- [Router]----[ADSL Modem]-----

Het resetten van de router heeft geen effect.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline eendje

  • Lid
[Netwerk] doet raar
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/05, 17:44:36 »
Citaat van: pjotr123
Moederbord rot aan het worden? Probeer eens een BIOS update van het moederbord?

Toevoeging:
welk moederbord gaat het om?
Het gekke is dat het netwerk het enige probleem is. De rest werkt als een speer. Wat zou een BIOS update toevoegen? We hebben nu 1,5 jaar ADSL en in die tijd heeft de netwerkkaart goed gefunctioneerd. Pas (juni 2007) toen mij DLan kapot was heb ik  tijdelijk een UTP kabel door het huis gehad en dat werkte ook uitstekend.

Een Asus A7N8X Deluxe/Gold moederbord van 4,5 jaar oud
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
[Netwerk] doet raar
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/05, 18:15:04 »
Ik heb zelf een hele slechte ervaring gehad met een Elite ECS K7S5A pro moederbord. Onder andere verbindingsproblemen: zowel via de ingebouwde ethernetkaart als via een insteekkaart. Zowel in Linux als in Windows XP.

Het bleek uiteindelijk aan het moederbord te liggen.

Offline eendje

  • Lid
[Netwerk] doet raar
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/05, 22:14:17 »
Citaat van: pjotr123
Ik heb zelf een hele slechte ervaring gehad met een Elite ECS K7S5A pro moederbord. Onder andere verbindingsproblemen: zowel via de ingebouwde ethernetkaart als via een insteekkaart. Zowel in Linux als in Windows XP.

Het bleek uiteindelijk aan het moederbord te liggen.
hmmm, een heel ander moederbord en ook een ander chipset. Had dat moederbord ook dat soort kuren pas na 1,5 gebruik van de LAN?
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
[Netwerk] doet raar
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/05, 22:17:39 »
Meteen al. Na een BIOS update ging het een stuk beter, althans bij de insteekkaart; de ingebouwde kaart bleef regelmatig uitvallen. Na drie jaar en weer een BIOS update was het weer helemaal mis, ook met de insteekkaart. Terugzetten van ouwe BIOS hielp niet.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
[Netwerk] doet raar
« Reactie #9 Gepost op: 2007/08/05, 22:19:49 »
Is je DLan niet kapot, of geeft die storingen?
Heb je het al een keer geprobeerd met alleen een UTP kabel tussen je router en computer? (dus zonder DLan)

Offline eendje

  • Lid
[Netwerk] doet raar
« Reactie #10 Gepost op: 2007/08/05, 22:56:58 »
Citaat van: Johanvd
Is je DLan niet kapot, of geeft die storingen?
Heb je het al een keer geprobeerd met alleen een UTP kabel tussen je router en computer? (dus zonder DLan)
Voor de vakantie heb ik een aantal weken een UTP kabel gebruikt en daar heb ik geen problemen mee gehad. Ik zal kijken of ik morgen van het werk even een UTP kabel kan lenen.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline eendje

  • Lid
[Netwerk] doet raar
« Reactie #11 Gepost op: 2007/08/06, 00:21:41 »
Hmmm zul je net zien sta je op het punt om naar bed te gaan, werkt het netwerk weer wel als een trein.... ?????
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

[Netwerk] doet raar
« Reactie #12 Gepost op: 2007/08/06, 02:24:10 »
Dat signalen versturen over spanningvoerende delen is en blijft gevoelig.

ff een andere fasen pakken zal waarschijnlijk geen optie wezen voor je omdat je gebonden bent aan de groepen verdeling in je huis.

Je loopt kans dat op de fase waar je nu over werkt misschien een wasmachine of een wasdroger staat aangesloten.
Zodra die apparaten werken kan door een fase verschuiving van de motoren ( of condensatoren) voor jouw desatreuse gevolgen hebben.

MAW ik zou eens gaan kijken welke apparaten er allemaal op die fase staan aangesloten.
Welk apparaat word aangezet om het moment dat je netwerk instort,
en heben jullie recentelijk een nieuw apparaat aangekocht in huis.

Die Dlan set bestaat uit 2 apparaatjes he ?
Is er 1 vervangen of zijn ze allebij vervangen ?

Kan me zo voorstellen dat er 1 stuk bleek en ook maar 1 vervangen is.
Terwijl de andere wel goed leek, maar wel halfgaar kan zijn.

Ze kunnen bijv. snel stuk gaan door een spannngpiek op het netwerk, die kan soms ontstaan wanneer ze in de centrale overschakelen van dag- naar nachtstroom.

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline eendje

  • Lid
[Netwerk] doet raar
« Reactie #13 Gepost op: 2007/08/06, 19:23:50 »
Citaat van: Gandyman
Dat signalen versturen over spanningvoerende delen is en blijft gevoelig.

ff een andere fasen pakken zal waarschijnlijk geen optie wezen voor je omdat je gebonden bent aan de groepen verdeling in je huis.

Je loopt kans dat op de fase waar je nu over werkt misschien een wasmachine of een wasdroger staat aangesloten.
Zodra die apparaten werken kan door een fase verschuiving van de motoren ( of condensatoren) voor jouw desatreuse gevolgen hebben.

MAW ik zou eens gaan kijken welke apparaten er allemaal op die fase staan aangesloten.
Welk apparaat word aangezet om het moment dat je netwerk instort,
en heben jullie recentelijk een nieuw apparaat aangekocht in huis.

Die Dlan set bestaat uit 2 apparaatjes he ?
Is er 1 vervangen of zijn ze allebij vervangen ?

Kan me zo voorstellen dat er 1 stuk bleek en ook maar 1 vervangen is.
Terwijl de andere wel goed leek, maar wel halfgaar kan zijn.

Ze kunnen bijv. snel stuk gaan door een spannngpiek op het netwerk, die kan soms ontstaan wanneer ze in de centrale overschakelen van dag- naar nachtstroom.

:D
JOOOOOOEEEEPIEEEEEE YES YES YES YES *oeps* sorrie kon het niet laten. Gandyman met jouw info begon ik na te denken over welk apparaat dat eventueel kon veroorzaken en toen gokte ik op de TL-lamp in de keuken. Lamp uitgedaan en.....  :):):):):):):):):):):):):):)
Het probleem was dus de TL-buis in de keuken boven het aanrecht. Toen ik hem uitdeed was het probleem weg :):):):):):). OK de TL-buis in de keuken moet vervangen worden denk ik maar. Dit verklaart dus ook waarom ik vlak voordat ik naar bed ging wel verbinding had.... M'n ouders waren net daarvoor naar bed gegaan en hadden het licht uitgedaan in de keuken :).

edit Bij nader inzien is er blijkbaar nog iets wat het dataverkeer stoort, want af en toe wordt de internetradio onderbroken. Zoektocht wordt voorgezet al kan ik al heel erg goed leven met het al reeds beheelde resultaat. :)
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?