Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VNC over SSH, het lukt me niet  (gelezen 1884 keer)

DFreeze

  • Gast
VNC over SSH, het lukt me niet
« Gepost op: 2007/05/14, 09:16:04 »
Heeft iemand hier VNC over SSH werkend? Ik heb de HOWTO gevolgd op ubuntuforums.org, en VNC en SSH werken beide, maar niet samen...

Ik kan (lokaal) SSH'en van winXP naar Ubuntu (met PuTTY) en krijg een terminal. Dus die verbinding werkt. Maar wanneer ik dan een VNC verbinding wil maken naar de Ubuntu-machine over die SSH verbinding krijg ik een melding dat de connectie een time-out kreeg of zoiets. Ik heb een tunnel gedefinieerd in PuTTY die mijn VNC verkeer op poort 50000 tunnelt naar 127.0.0.1::5900 (de VNC poort op de Ubuntu machine, toch?). Dus wanneer ik 127.0.0.1::50000 invul bij uVNC, dan moet 'ie tunnelen van poort 50000 van de winXP machine naar poort 5900 van de Ubuntu machine, toch?

In ieder geval werkt het niet. Heeft iemand het hier voor elkaar gekregen die me er eens doorheen wil helpen? Alvast bedankt!

VNC over SSH, het lukt me niet
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/14, 10:55:53 »
Citaat
Dus wanneer ik 127.0.0.1::50000 invul bij uVNC ...
Klinkt dom, maar moet dat niet 127.0.01:50000 zijn? (één dubbelpunt dus)

 Heb je voor de rest deze howto letterlijk gevolgd?

DFreeze

  • Gast
VNC over SSH, het lukt me niet
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/14, 11:34:03 »
phar0z, bedankt voor je antwoord. Ja, het moet volgens mij een dubbele dubbele punt zijn, zodat naar de proxy die PuTTY gecreeerd heeft verwezen wordt
Citaat
note that there are 2 ::. This will connect the view to the "proxy server" created by PuTTY
Ik heb de HOWTO naar ik weet letterlijk toegepast, tot en met de poortnummers (al gebruikt hij tightVNC en ik ultraVNC).

Maar het kan best zijn dat ik iets vergeten ben, of niet goed begrepen heb. Ik zie dat ik in m'n originele post ook naar 127.0.0.1::5900 verwijs in PuTTY, maar dat klopt niet. Ik heb hier :5900 ingevuld in PuTTY.

VNC over SSH, het lukt me niet
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/14, 11:40:33 »
ik zou ook tightVNC gebruiken en voor de rest alles LETTERLIJK toepassen :)

DFreeze

  • Gast
VNC over SSH, het lukt me niet
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/14, 11:47:28 »
Ik heb net op de tightVNC website de regel "automatic SSH tunneling" gezien. Wellicht is dat de feature die die dubbele dubbele punt begrijpt. Goed, ik zal nog letterlijker de HOWTO opvolgen, en zien of het dan lukt.

DFreeze

  • Gast
VNC over SSH, het lukt me niet
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/15, 10:03:31 »
Gisteren heb ik tightVNC geinstalleerd, maar ik kreeg de zelfde foutmelding als met uVNC. Kennelijk lukt het niet om het VNC verkeer over SSH te tunnelen.

Moet ik aan de Ubuntu-kant ook een nieuwe SSH gebruiker aanmaken, of zou het met m'n eigen account ook moeten werken. Wanneer PuTTY m'n login laat zien, moet ik dan ook daadwerkelijk inloggen, of is de SSH verbinding dan al klaar voor VNC verkeer? Ik weet niet hoe ik nu verder moet.

Wie heeft 't voor elkaar en hoe dan?

jurp5

  • Gast
VNC over SSH, het lukt me niet
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/17, 22:10:45 »
Even duidelijkheid over de dubbelepunten, 1 dubbele punt betekent screen(dus poort 5900 + getal achter dubbelepunt) en met 2 dubbelepunten betekent het gewoon de poort