Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: menubar verdwenen  (gelezen 786 keer)

Offline theelion

  • Lid
menubar verdwenen
« Gepost op: 2011/10/18, 19:51:13 »
hallo,

ik gebruik ubuntu 10. Nu heb ik volgende probleem:ik heb links geen menubar meer en kan nog enkel de progs starten met altF1.
Gewoon rechts klikken op het bureaublad geeft geen reaktie.Ook niet klikken op het ikoontje linksboven je scherm.
Denk dat het gekomen is met hetvolgende aan te vinken bij op te starten progs : automatisch actieve toepassingen onthouden bij uitloggen' én geklikt op 'toepassingen die nu actief zijn onthouden'.
Hoe krijg ik mn menuteh links terug?

Re: menubar verdwenen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/18, 20:09:31 »
Uhm, op Ubuntu 10 heb je sowieso geen balk links.

Offline theelion

  • Lid
Re: menubar verdwenen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/18, 20:14:57 »
misschien niet de juiste naam, maar ik bedoel dus het hele menuoverzicht van progs (zoals je krijgt met altF1) :
favoriet
audio en video
hulpmiddelen
.....

Re: menubar verdwenen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/18, 20:17:10 »
Ow, ik weet al wat je bedoelt. En als je ALT+F2 doet en dan netbook-launcher typt en dan uitvoert? Heb je hem dan wel weer? (kan ook dat het netbook-launcher-efl is)

Offline theelion

  • Lid
Re: menubar verdwenen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/18, 20:19:15 »
thx, het is in orde.
het was met netbook-launcher-efl

Offline theelion

  • Lid
Re: menubar verdwenen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/18, 20:30:17 »
iets te vroeg victorie gekraait....

*als ik opnieuw opstart,is het terug weg - opnieuw te zien met altF2...
*en het ubuntu-ikoontje links bovenaan (om terug je menuscherm te krijgen), werkt niet.

Re: menubar verdwenen
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/18, 20:45:15 »
Nee, het start ook niet op dan bij het opstarten, maar het gaat erom dat ie dan nog wel start. Wat je nu moet doen is ALT+F2>>>netbook-launcher-efl (tenzij je hem al gestart had), dan naar het menu Systeem en dan zoeken naar de opstarttoepassingen. Dan maak je een nieuwe opstarttoepassing aan en bij commando vul je netbook-launcher-efl in. Nu start ie weer keurig vanzelf op :)

Offline theelion

  • Lid
Re: menubar verdwenen
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/19, 17:27:32 »
thx
tis gelukt