Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bestanden overbrengen naar tablet  (gelezen 1327 keer)

Offline coos

  • Lid
bestanden overbrengen naar tablet
« Gepost op: 2013/12/11, 19:34:18 »
Bij toeval heb ik gevonden hoe ik bestanden van mijn pc, bijvoorbeeld foto´s of muziek, kan overbrengen naar mijn Samsung tablet (GT-P5110, Android 4.2.2 ). Voor foto´s had ik al gemerkt dat kan met Shotwell. De USB verbinding stel je op het tablet in als Aangesloten als een camera (PTP).
Op zowel op de pc als tablet heb ik Dropbox geïnstalleerd. Als de USB kabel aangesloten is en ik open de Dropbox folder via het Dropbox symbool op de werkbalk, dan komt links onder Apparaten  de GT-P5110 te zien en kan ik de bestanden opzoeken, kopiëren en plakken. Dus zowel van PC naar tablet als van tablet naar PC.
Als er een andere manier is om mijn tablet aan te koppelen wil ik dit graag weten. 
 
Groetjes Coos

Re: bestanden overbrengen naar tablet
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/11, 23:05:19 »
Hallo. Ik heb Dropbox op m'n Android telefoon staan, en op m'n pc. Als ik een foto maak met mijn mobiel, wordt die automatiek doorgepiept naar de pc (zodra er een wifi-verbinding gevonden wordt). Als ik op de pc een foto of wat anders naar de Dropbox-map kopieer, is deze na enige momenten ook automatiek op mijn telefoon te raadplegen.

Jammer is nu wel dat de nieuwste versie van Dropbox al mijn contacten wil inzien/hebben. Dat is een Amerikaans geintje op dit moment. Iedereen wil alles van me weten. Tor dus. En Orbot op m'n Android.

Offline coos

  • Lid
Re: bestanden overbrengen naar tablet
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/12, 00:30:18 »
Ik gebruik ook Dropbox voor een enkele foto. Het tablet gebruik ik ook als fotoboek. Om de maand kopieer alle foto´s en video´s naar het tablet en dan kom ik boven de limiet van Dropbox uit en werkt dit gemakkelijker. Bovendien worden niet alle bestanden op de overige pc overgebracht.
Groetjes Coos

Offline softbart

  • Lid
Re: bestanden overbrengen naar tablet
« Reactie #3 Gepost op: 2013/12/12, 09:39:04 »
Ik heb hier omschreven hoe je in je thuisnetwerk makkelijk bestanden kan uitwisselen.
http://forum.ubuntu-nl.org/andere-distributies/koppeling-met-samsung-galaxy-tab-2-10-1/msg892860/#msg892860

groet,

Theo