Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 12.10 is officieel verschenen!  (gelezen 6107 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu 12.10 is officieel verschenen!
« Gepost op: 2012/10/18, 19:13:21 »
Het is officieel:
http://www.ubuntu.com/

Weer stipt op de datum!  :) :)

Zoals reeds eerder aangekondigd is mijn webstek met handleidingen, geheel en al bijgewerkt voor 12.10 (met behoud van de handleidingen voor 12.04 LTS): https://sites.google.com/site/computertip/

Doe er je voordeel mee!
« Laatst bewerkt op: 2012/10/20, 12:32:36 door Pjotr »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Ubuntu 12.10 is officieel verschenen: vermijd de pijn van Windows 8!
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/18, 19:16:05 »
Hahaha. Avoid the pain of Windows 8.   :D

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Ubuntu 12.10 is officieel verschenen: vermijd de pijn van Windows 8!
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/18, 19:18:41 »
Citaat
vermijd de pijn van Windows 8

Ja, dat was nou even heerlijk lachen ... .

Transmission draait! De torrent doet zijn werk.

Just
« Laatst bewerkt op: 2012/10/18, 19:31:21 door jvecht »
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline brent8800

  • Lid
Re: Ubuntu 12.10 is officieel verschenen: vermijd de pijn van Windows 8!
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/18, 19:32:00 »
haha dat is inderdaad een goede opmerking die ze hadden. " vermijd de pijn van Windows 8"
Ubuntu 14.04 LTS

Offline JvH

  • Lid
Re: Ubuntu 12.10 is officieel verschenen: vermijd de pijn van Windows 8!
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/18, 19:42:24 »
Beetje jammer, die kreet.
Vind het persoonlijk professioneler overkomen om je eigen product aan te prijzen dan om concurrerende producten af te zeiken.

Maar goed, dat mag verder de pret niet drukken... ik ben 'm aan het binnenhalen...

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu 12.10 is officieel verschenen: vermijd de pijn van Windows 8!
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/18, 20:13:11 »
Beetje jammer, die kreet.
Vind het persoonlijk professioneler overkomen om je eigen product aan te prijzen dan om concurrerende producten af te zeiken.

Maar goed, dat mag verder de pret niet drukken... ik ben 'm aan het binnenhalen...

Mee eens.
Persoonlijk vind ik het meer afzeiken van iets wat als je het zelf waarschijnlijk niet eens fatsoenlijk geprobeerd hebt en puur op reacties van anderen af gaat.

Ik wacht op Voyager 12.10 die de 21ste komt. Ik vind dat persoonlijk een stuk prettiger werken.
Op de desktop blijft het voorlopig alleen Windows tot ze daar fatsoenlijke ondersteuning geven.
Iets wat Windows 7 e ook 8 wel doet.

Re: Ubuntu 12.10 is officieel verschenen: vermijd de pijn van Windows 8!
« Reactie #6 Gepost op: 2012/10/18, 20:25:08 »
Beetje jammer, die kreet.
Vind het persoonlijk professioneler overkomen om je eigen product aan te prijzen dan om concurrerende producten af te zeiken.

Maar goed, dat mag verder de pret niet drukken... ik ben 'm aan het binnenhalen...

Windows en Mac OSX en Samsung doen het ook zo. Probeer het niet goed te praten, maar het geeft wel aan dat Ubuntu niet de enige is...

Offline jolo

  • Lid
Re: Ubuntu 12.10 is officieel verschenen: vermijd de pijn van Windows 8!
« Reactie #7 Gepost op: 2012/10/18, 20:46:16 »
Dan zijn hier ook nog de Release Notes https://wiki.ubuntu.com/QuantalQuetzal/ReleaseNotes/UbuntuDesktop

Ik vond alvast een review http://www.zdnet.com/ubuntu-linux-12-10-review-better-but-slower-7000005948/ waarvan de titel de indruk wekt, dat Ubuntu 12.10 beter, maar trager is geworden. In het artikel zelf wordt nieuwere hardware aangeraden.

Het probleem zal wel zijn, dat veel Ubuntu gebruikers, deze nieuwe versie proberen te installeren op een bonk antiek. Dan kom je weer op een lichter, maar minder gebruikersvriendelijke Linux distributie uit.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Ubuntu 12.10 is officieel verschenen: vermijd de pijn van Windows 8!
« Reactie #8 Gepost op: 2012/10/18, 20:49:01 »
"maar minder gebruikersvriendelijke Linux distributie uit."

Dat zijn wel harde woorden... denk dat menig gebruiker hier van een lichtere distro het daar niet mee eens is (met name Xubuntu).

Offline jolo

  • Lid
Re: Ubuntu 12.10 is officieel verschenen: vermijd de pijn van Windows 8!
« Reactie #9 Gepost op: 2012/10/18, 21:11:43 »
Waarschijnlijk kan Xubuntu er nog wel mee door. Al mis je daarop Nautilus, waarvan een sterke punt de netwerkfunctionaliteit is.

Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Ubuntu 12.10 is officieel verschenen: vermijd de pijn van Windows 8!
« Reactie #10 Gepost op: 2012/10/18, 21:13:35 »
EN hier nog een review: http://tweakers.net/reviews/2733/1/ubuntu-1210-quantal-quetzal-inleiding.html

Alleen is die reviewer niet helemaal helder. Krita goed voor basisbewerkingen? Ik zou al die mooie tekeningen hier toch geen basisbewerkingen noemen hoor (http://krita.org/) en het aantal functies in Krita maakt het niet bepaald makkelijk om gewoon 'basisbewerkingen toe doen'.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu 12.10 is officieel verschenen: vermijd de pijn van Windows 8!
« Reactie #11 Gepost op: 2012/10/19, 00:18:52 »
Xubuntu 12.10 heeft last van een fout in Thunar: partities staan dubbel vermeld. Ook met partitiepictogrammen op het bureaublad... Die bureaubladfunctie wil je dus beslist uitvinken. Pas na een herstart (of af- en weer aanmelding) zijn ze dan helemaal verdwenen.

Lubuntu 12.10 is nog de enige met een Alternate CD. Kan belangrijk zijn, als je die nodig hebt voor de installatie. Naderhand kun je de werkomgeving van je keuze er gewoon bij installeren....

Re: Ubuntu 12.10 is officieel verschenen: vermijd de pijn van Windows 8!
« Reactie #12 Gepost op: 2012/10/19, 00:42:24 »
Volgens mij heeft Microsoft een dreigbrief aan Canonical gestuurd want de slogan is ineens veranderd op de website ???

Er staat nu "Your wish is our command".

Re: Ubuntu 12.10 is officieel verschenen: vermijd de pijn van Windows 8!
« Reactie #13 Gepost op: 2012/10/19, 09:36:23 »
Volgens mij heeft Microsoft een dreigbrief aan Canonical gestuurd want de slogan is ineens veranderd op de website ???

Er staat nu "Your wish is our command".
ik denk eerder dat een hoop bezoekers er over hebben geklaagd, als ik zie wat voor grapjes/opmerkingen Apple over Microsoft maakt waar ze niet over klagen lijkt het me raar als ze hier wel over struikelen.

(Redmond, Start you photocopiers!)


overigens kan Mircosoft wel tegen een grapje, en maakt ze zelf ook, http://cheezburger.com/6636321792


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline Bloom

  • Lid
Re: Ubuntu 12.10 is officieel verschenen: vermijd de pijn van Windows 8!
« Reactie #14 Gepost op: 2012/10/19, 09:51:21 »
En "Your wish is our command" is nogal cynisch als je bedenkt hoezeer ze de gebruikers geschoffeerd hebben door niet te luisteren naar hun wensen en verzuchtingen in verband met de desktop en met name Unity.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu 12.10 is officieel verschenen: vermijd de pijn van Windows 8!
« Reactie #15 Gepost op: 2012/10/19, 10:14:10 »
Kom op mensen, niet zo mopperig.... Er is een mooie nieuwe Ubuntu verschenen: tijd voor een feestje!  :)

Re: Ubuntu 12.10 is officieel verschenen: vermijd de pijn van Windows 8!
« Reactie #16 Gepost op: 2012/10/19, 10:14:19 »
Manmanman, ze kunnen ook nooit wat goed doen in jullie ogen... Sjongejonge. Dat van Win 8 snap ik wel dat dat niet de besta zin was, maar die nieuwe slogan is toch gewoon prima? Altijd dat gezift over een zinnetje... Geniet gewoon lekker van 12.10 :)

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Ubuntu 12.10 is officieel verschenen: vermijd de pijn van Windows 8!
« Reactie #17 Gepost op: 2012/10/19, 10:27:02 »
Ook nog een duit in het mopperzakje ?
Citaat
Er is een mooie nieuwe Ubuntu verschenen
Dat moeten we dan eerst nog eens even uittesten  :evil:
Ed
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Ubuntu 12.10 is officieel verschenen: vermijd de pijn van Windows 8!
« Reactie #18 Gepost op: 2012/10/19, 15:19:11 »
En "Your wish is our command" is nogal cynisch als je bedenkt hoezeer ze de gebruikers geschoffeerd hebben door niet te luisteren naar hun wensen en verzuchtingen in verband met de desktop en met name Unity.

Trouwens, dat wordt terug beter: http://www.iloveubuntu.net/mark-shuttleworth-launches-open-raring-focused-community-involvement-further-reaffirms-ubuntus

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Ubuntu 12.10 is officieel verschenen: vermijd de pijn van Windows 8!
« Reactie #19 Gepost op: 2012/10/19, 16:01:25 »
Beetje jammer, die kreet.
Vind het persoonlijk professioneler overkomen om je eigen product aan te prijzen dan om concurrerende producten af te zeiken.

Juist, daar ben ik het volkomen mee eens.

En voor Jolo, een lichtere distro hoeft per definitie niet minder gebruiksvriendelijker te zijn.
Ik prefereer Mint boven de Unity (en dus boven Ubuntu) omdat ik Mint zelf gebruiksvriendelijker vindt, maar er zijn lichtere ditro's die net zo gebruiksvriendelijk zijn. Kijk maar naar Bodhi of Zorin.

En voor Emiel, misschien kan je zelf nog wat leren van dat gene waar je het mee eens bent. ;)

precies; uitgaan van eigen kracht is beter dan je afzetten tegenover een andere partij. Verder moet Ubuntu intern de neuzen maar eens dezelfde richting laten opwijzen. En zelf misschien met een aangepaste/andere slogan komen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu 12.10 is officieel verschenen: vermijd de pijn van Windows 8!
« Reactie #20 Gepost op: 2012/10/19, 19:22:21 »
Dit is puur bashen en ook dit topic titel vind ik daar een vorm van.
Bashen die je als je niet overtuigd bent van je eigen product en afgunst hebt tegen een ander product.
Dat MS en Apple dit doen betekend niet dat je, jezelf moet verlagen tot zo iets. Wil je, je product aanprijzen dan doe je dat door je sterke punten te laten zien en niet door dot soort onzinnige teksten te plaatsen op je site.
Persoonlijk vind ik het ook jammer dat zo iets in een topic titel komt te staan.

Dat ze het aangepast hebben vind ik alleen maar verstandig en zou ook in dit topic titel een verbetering zijn.
Nu komt het op mij en wat vrienden van mij over als bashen.
Dat een Linux fan dit leuk vind is heel leuk voor die fan maar in mijn ogen verlaag je, je tot de welbekende Apple en Windows fanboys waar youtube mee vol staat.
Iets waar gelukkig Linux gebruikers in het algemeen niet aan mee doen op Youtube.

Vermijd de pijn van Windows 8 kun je ook omschrijven als, neem Windows 8 want Linux ondersteund amper iets op je systeem. Dit is namelijk op mijn desktop het geval.
Leuk voor mensen die Ubuntu proberen en tegen dezelfde problemen aanlopen. Die krijgen een heel ander beeld van Ubuntu en zullen het puur als bashen zien en Ubuntu als waardeloos systeem wat niet werkt.

Re: Ubuntu 12.10 is officieel verschenen: vermijd de pijn van Windows 8!
« Reactie #21 Gepost op: 2012/10/19, 19:51:42 »
@emiel: het ging Pjotr zeker niet over een portie te bashen, maar eerder gewoon de titel vertalen aangegeven op de Ubuntu-site waar dit in het Engels was getiteld. :)

Soit, ik heb terug 12.04 genomen na een testfase met 12.10 (van de bèta af) ik vond de eindbalans van 12.10 zeker niet slecht. Toch is de stabiliteit en goede werking van 12.04 belangrijker voor me.

Toch een goede versie voor iemand die met (K)ubuntu wilt  beginnen, hoewel ik als steunpunt zeker 12.04 zal blijven aanraden :) .
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu 12.10 is officieel verschenen: vermijd de pijn van Windows 8!
« Reactie #22 Gepost op: 2012/10/19, 20:09:14 »
Heb de 12.10 Xuby nu een dag intensief gebruikt ,maar vindt er geen graverende verbeteringen (vernieuwingen) in ...toch voor mij niet.
Conclusie blijf lekker bij de 12.04.1 LTS en kijk wel eens mits ik er zin in heb naar de 13.04 Xuby als die uit is.
« Laatst bewerkt op: 2012/10/19, 20:25:43 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Ubuntu 12.10 is officieel verschenen: vermijd de pijn van Windows 8!
« Reactie #23 Gepost op: 2012/10/19, 20:12:57 »
Beetje jammer, die kreet.
Vind het persoonlijk professioneler overkomen om je eigen product aan te prijzen dan om concurrerende producten af te zeiken.

Juist, daar ben ik het volkomen mee eens.

En voor Jolo, een lichtere distro hoeft per definitie niet minder gebruiksvriendelijker te zijn.
Ik prefereer Mint boven de Unity (en dus boven Ubuntu) omdat ik Mint zelf gebruiksvriendelijker vindt, maar er zijn lichtere ditro's die net zo gebruiksvriendelijk zijn. Kijk maar naar Bodhi of Zorin.

En voor Emiel, misschien kan je zelf nog wat leren van dat gene waar je het mee eens bent. ;)

precies; uitgaan van eigen kracht is beter dan je afzetten tegenover een andere partij. Verder moet Ubuntu intern de neuzen maar eens dezelfde richting laten opwijzen. En zelf misschien met een aangepaste/andere slogan komen.

Nogmaals, dat wordt terug beter: http://www.iloveubuntu.net/mark-shuttleworth-launches-open-raring-focused-community-involvement-further-reaffirms-ubuntus

Re: Ubuntu 12.10 is officieel verschenen: vermijd de pijn van Windows 8!
« Reactie #24 Gepost op: 2012/10/19, 20:31:11 »
Ik heb geen behoefte aan Xubuntu 12.10. Hou me liever bij de 12.04.1 versie die bovendien LTS is.
Ik durf mezelf dan ook omschrijven als een eerder voorzichtige gebruiker.
Heb Xubuntu 12.10 eens uitgeprobeerd zonder install maar zie niet onmiddellijk veel veranderingen.
Dat neemt niet weg dat ik mijn pet af doe voor alle mensen die zich dagdagelijks inzetten om van die nieuwe uitgaven telkens weer een pareltje te maken.
Linux Mint 18.3  Xfce