Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: registreren bezoekers-gegevens van site.  (gelezen 2758 keer)

registreren bezoekers-gegevens van site.
« Gepost op: 2015/01/09, 20:03:52 »
Het is me bekend dat je ip-adres en gebruikte browser etc. kunt vinden van bezoekers van je site.

Voor het HOE moet ik mijn hele php-handleiding doorworstelen.

Heeft iemand een routine voor me waarmee ik deze gegevens kan afvangen, en is dat ook
mogelijk voor het MAC-adres van de computer van de bezoeker? Zo ja, hoe doe ik dat dan?

Voor tips&tricks alvast hartelijk dank.
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)

Offline EZ-man

  • Lid
Re: registreren bezoekers-gegevens van site.
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/09, 20:23:36 »
zie :
   http://www.phpf1.com/tutorial/get-ip-address.html

MAC-adres; dat zit toch niet in het http protocol:
   https://nl.wikipedia.org/wiki/Hypertext_Transfer_Protocol


Tip zoekterm:
  php ip adres get  [edit:] http protocol client

Edit: er is meer mogelijk dan ik gedacht had
http://forums.techarena.in/software-development/1179119.htm
« Laatst bewerkt op: 2015/01/09, 21:00:12 door EZ-man »

Re: registreren bezoekers-gegevens van site.
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/09, 21:01:14 »
@EZ-man:

Bedankt voor de tip, maar het probleem is dat er nog steeds veel dynamische ip's zijn en het voor het doel, waarvoor de betreffende routine van groot belang is dat de bezoeker éénduidig geïdentificeerd wordt, en dat is alleen mogelijk mbv het absoluut unieke MAC-adres.
Die noodzaak is er om te voorkomen dat een site 'down' gaat tgv dos (denial of service) omdat er te veel bezoekers trachten in te loggen.
Hetzelfde geldt bv bij smartphones, waarbij het IMEI-nummer als identificatie gebruikt zou moeten worden.

Het genoemde probleem kan mogelijk wel omzeild worden door een soort queue op te zetten van inloggende bezoekers, die naar gelang van de capaciteit van de verbinding dan FIFO worden toegelaten tot de feitelijke site, maar dit levert onvoorspelbare vertraging(en) op en vereist een behoorlijk complex algoritme en veel buffer-ruimte.

Het gaat nl om een nieuwe op te zetten site voor een liefdadigheids-doel, dat zich binnenkort gaat presenteren via youtube met een zeer aanlokkelijke introductie-actie, die mogelijk veel geïnteresseerden zou kunnen gaan trekken.
Er komen nl acties op die site, die, tegen een geringe storting in het betreffende fonds, toegang geven tot speciaal voor de site ontwikkelde spellen en andere ludieke mogelijkheden. (waarbij maandelijks prijzen te winnen zijn voor de juiste oplossers/hoogste scores, maar ook, indien de oplossing van een puzzel door NIEMAND gevonden wordt, een prijs voor een aantal van hen die het dichtst bij de juiste oplossing zijn gekomen).

De mooiste oplossing voor het probleem ligt uiteraard in het gedoseerd toelaten op basis van groepen MAC-adressen / IMEI-nummers of statische ip's.

Mogelijk is er echter in de structuur van het internet op zich al iets waarmee ik kan werken, zo niet dan zou een dergelijke optie er moeten komen om het web stabieler te maken. Zo nodig moet daarover door de organisatie contact worden opgenomen met die mensen en instanties die zich met de bertreffende structuur bezighouden en zij zullen dit hoogst waarschijnlijk ook op korte termijn gaan doen. (Ik ben slechts één van de groep, die zich hiermee bezighoudt en door hen verzocht om als spreekbuis EN aanspreekpunt te dienen).

Het basis-idee komt van de leider van die groep die zich AOV noemt en kennelijk al lang bestaat, zij het dat ze zich niet in het openbaar manifesteren.
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: registreren bezoekers-gegevens van site.
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/09, 22:46:50 »
Heb je hier iets aan?
<?php
        $teller        
"teller.txt";                                    // path to data file
        
$lockfile      "lock.tmp";                                      // lock file voor schrijfacties
        
$laat_zien     false ;                                            // geef status van de tellen onder in beeld
//
//      *************************************************************************************************************************
//      *                                                  Bezoekers Teller                                                     *
//      *************************************************************************************************************************
//
          
if(!file_exists($lockfile))                                      // Bestaat de $lockfile ?
            
{                                                              // Hier al $lockfile (nog) niet bestaat
              
$temp fopen($lockfile"w");                               // lockfile aanmaken
              
fclose($temp);                                               // en sluiten
              
if(!file_exists($teller))                                             
                {
                  
$temp fopen($teller w);                              // maak file wanneer deze nog niet bestaat
                  
die("Error: Data file " $teller " NIET GEVONDEN!");  // Teller file bestaat niet
                
}
              if(!
is_writable($teller)) 
                {
                  die(
"Error: Data file " $teller " is NOT writable! Please CHMOD it to 666!");
                }
//**************************************************************************************************************************
              
function CountVisits() 
                {
                  global 
$teller;
                  
$cur_ip getIP();
                  
$hostname gethostbyaddr($cur_ip);
                  if (
strpos($hostname '.nl'     ) ) { $land 'Nederland'; goto bekendland; }
                  if (
strpos($hostname 'ocalhost') ) { $land 'Localhost'; goto bekendland; }
                  if (
strpos($hostname '.be'     ) ) { $land 'België'   ; goto bekendland; }

//------
                  
goto einde;
//------
bekendland
                  
$datum   date("d-m-Y");
                  
$hostname gethostbyaddr($cur_ip);
                  
$cur_ip $datum " - " $cur_ip " & " $hostname;
                  
$dbary unserialize(file_get_contents($teller));
                    if(!
is_array($dbary) || !in_array($cur_ip$dbary)) 
                      {                                                   
// new IP
                        
$dbary[] = $cur_ip;
                        
$fp fopen($teller"w");
                        
fputs($fpserialize($dbary));
                        
fclose($fp);
                        
$nieuw 'Nieuwe bezoeker voor vandaag.';
                      }
                    else
                      {
                        
$nieuw 'Niet het eerste bezoek voor vandaag.';
                      }
                  
$out sprintf("%09d"count($dbary));                  // format the result to display 9 digits with leading 0's
            //        if($laat_zien === true)
            //          {
            //            echo 'Was goed, voor: ' . $land . ' en is ' . $nieuw;
            //          }
                  
return $out;
einde:
            
//        if($laat_zien === true)
            //          {
            //            echo 'Geen goed land voor: ' . $hostname . $nieuw;
            //          }
                    
return;
                }
//**************************************************************************************************************************
              
function getIP() 
                {
                  if(isset(
$_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])) $ip $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'];
                  elseif(isset(
$_SERVER['REMOTE_ADDR'])) $ip $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
                  else 
$ip "0";
                  return 
$ip;
                }
              
$total_visits CountVisits();
            }
          else
            {
              echo 
"Teller kon niet worden bijgewerkt.";
            }
          
unlink($lockfile);                                              // Lockfile verwijderen
//
// *************************************************************************************************************************
// * Einde Bezoekers Teller                                                                                                *
// *************************************************************************************************************************
//
?>

Mocht je er vragen over hebben .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: registreren bezoekers-gegevens van site.
« Reactie #4 Gepost op: 2015/01/09, 22:59:44 »
het probleem is dat er nog steeds veel dynamische ip's zijn en het voor het doel, waarvoor de betreffende routine van groot belang is dat de bezoeker éénduidig geïdentificeerd wordt, en dat is alleen mogelijk mbv het absoluut unieke MAC-adres.
Een MAC-adres kan niet worden gebruikt om een bezoeker van een website éénduidig te identificeren. Een ip-adres ook niet altijd (NAT?). Vaak wordt een unieke combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt om bezoekers te identificeren.
De mooiste oplossing voor het probleem ligt uiteraard in het gedoseerd toelaten op basis van groepen MAC-adressen / IMEI-nummers of statische ip's.
Goed gebruik van voldoende servercapaciteit is ook een mooie oplossing.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: registreren bezoekers-gegevens van site.
« Reactie #5 Gepost op: 2015/01/10, 13:48:29 »
@Ron
Hartelijk dank, Ron.
Ik kan er in elk geval al genoeg mee. Het geeft me meer tijd om een weg te vinden naar de MAC/IMEI-nummers.
In geval van emails naar een site is het natuurlijk tamelijk eenvoudig de verzendende machine te achterhalen, aangezien die in de header van het bericht wordt opgegeven (inclusief de tussenliggende 'stations' en 'ids´ tot aan je eigen adres, met datum en tijd erbij vermeld)

@TestCees

Citaat
Een MAC-adres kan niet worden gebruikt om een bezoeker van een website éénduidig te identificeren. Een ip-adres ook niet altijd (NAT?). Vaak wordt een unieke combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt om bezoekers te identificeren.

Het Mac-address van een computer is het unieke nummer van die ene speciale machine, dat voor elke computer anders is en nooit (tenzij met opzet door vervalsers) opnieuw wordt uitgegeven zelfs niet als de hardware vernietigd is.
Het is dus het ENIGE unieke nummer. Precies hetzelfde geldt voor IMEI-nummers.
Beiden zijn hardwarematig aangebracht en dus te allen tijde te vinden.
Je kunt het nummer meestal vinden op, in of bij de apparatuur. Soms genaamd SNID:gevolgd door een getal.
« Laatst bewerkt op: 2015/01/10, 13:58:33 door ekhnaton »
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: registreren bezoekers-gegevens van site.
« Reactie #6 Gepost op: 2015/01/10, 17:40:32 »
Het is heel simpel: je kan het MAC adres van een computer niet achterhalen op je webserver. Een browser stuurt die niet mee met een verzoek en omdat je niet op hetzelfde lokale netwerk zit als de bezoeker krijg je die ook niet op een andere manier binnen. Hetzelfde geldt voor een evt. IMEI of ander uniek nummer.

Je moet het dus doen met het IP-adres van de bezoeker (dat niet uniek hoeft te zijn) en cookies. Voor de daadwerkelijke activering van een account kan je ook nog gebruik maken van een bevestigingslink via e-mail (maar een nieuw adres is zo aangemaakt) of een activeringscode via SMS.

Maar hoeveel bezoekers verwacht je eigenlijk en in hoeveel tijd?

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: registreren bezoekers-gegevens van site.
« Reactie #7 Gepost op: 2015/01/10, 18:10:46 »
Citaat
Het Mac-address van een computer is het unieke nummer van die ene speciale machine, dat voor elke computer anders is en nooit (tenzij met opzet door vervalsers) opnieuw wordt uitgegeven zelfs niet als de hardware vernietigd is.
Het is dus het ENIGE unieke nummer. Precies hetzelfde geldt voor IMEI-nummers.
Een mac-adres is om een netwerkkaart (computer) uniek te identificeren binnen een (1) netwerk en is daarom ook alleen bekend binnen dat ene (thuis/bedrijfs)netwerk.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: registreren bezoekers-gegevens van site.
« Reactie #8 Gepost op: 2015/01/10, 18:42:05 »
Volgens mij (wie ben ik), is het MAC adres dat je op een website kan achterhalen,  het MAC adres van de router, of het modem.
Dus eigenlijk van het eerste apparaat dat gezien wordt vanaf Internet..........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: registreren bezoekers-gegevens van site.
« Reactie #9 Gepost op: 2015/01/10, 18:59:08 »
Een MAC-adres is toch ontzettend gemakkelijk om te veranderen, niet?

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: registreren bezoekers-gegevens van site.
« Reactie #10 Gepost op: 2015/01/10, 19:29:59 »
Een MAC-adres is toch ontzettend gemakkelijk om te veranderen, niet?
Als de MAC-adressen binnen je eigen netwerk maar uniek zijn.
Bijvoorbeeld door een hwaddress parameter in /etc/interfaces (man interfaces) of via het netwerkicoon → verbindingen bewerken… een gekloond MAC-adres invullen. :P
Klik links bovenin op Documentatie

Re: registreren bezoekers-gegevens van site.
« Reactie #11 Gepost op: 2015/01/10, 19:45:40 »
@Johan van Dijk:
En voor alle volgers, sorry voor de lange post, maar dan wordt veel duidelijk.

Het aantal bezoekers dat ik verwacht is nog onbekend, maar kan in de duizenden lopen zodra het filmpje over het liefdadigheidsfonds op Youtube staat.
Die aankondiging gaat nl gepaard met een actie, waarbij
  • prijzen te winnen zijn
  • ingespeeld wordt op het sociale gevoel van de mens
  • gebruik gemaakt wordt van de neiging veel geld voor weinig moeite te krijgen
  • de goklust wordt aangesproken, want wie wil niet voor 5 euro er mogelijk 1000 terugwinnen?
  • de uitdaging wordt gegeven slimmer te zijn dan de bedenker van de puzzel(s), want die gaan maandelijks of 3-maandelijks komen
  • de perfecte encryptie/decryptie wordt aangekondigd met vrijwel letterlijk een eindeloos aantal coderingsopties van 2^308.915.776, zodat elke data-base onkraakbaar wordt. Grofweg 1.6e308.915.773 mogelijkheden. Alleen het tonen van het getal zelf zou 1.6e308.915.769 tweezijdig getypte vellen papier kosten.
    Bij boeken van 500 pagina's dik zou dat neerkomen op 3.2e308.915.770 BOEKEN, enkel om het AANTAL mogelijke codes weer te geven.
  • in het filmpje een hoopvol beeld voor de toekomst wordt gegeven met:
    • De weg naar een oplossing voor de milieu-verontreiniging wordt aangekondigd
    • De oplossing voor het energie-vraagstuk, die wordt aangekondigd omdat haast eindeloos hernieuwbare bronnen gebruikt kunnen gaan worden
    • Een eind aan de global warming mogelijk lijkt te zijn binnen plm 10 à 15 jaar (en verklaard wordt dat het ten dele een natuurlijke schommeling betreft.
    • De perfecte dating-site wordt gepresenteerd met een éénmalig inschrijfgeld van bv 9,99 Euro, waarvoor onbeperkt gezocht, vergeleken en gemaild kan worden en zeer uitgebreide vergelijkingsvragenlijsten een grote kans op een echte 'match' zeer wel binnen de mogelijkheden brengt.
    • Een weg naar nieuwe geneesmiddelen wordt voorgesteld, welke met zeer geringe bijwerkingen zijn omdat van lichaams-eigen materiaal gebruik wordt. gemaakt
    • nieuwe antibiotica-mogelijkheden worden aangekondigd, die hebben bewezen over duizenden of mogelijk miljoenen jaren NIET te vhebben geleid tot resistente bacteriën.
    • VOOR AL DEZE MOGELIJKHEDEN wordt aangegeven welke wetenschaps-takken al op de goede weg zijn en hoe ze verder moeten zoeken.
Deze cijfers heb ik berekend aan de hand van de gegevens die een man die zich Teacher noemt of soms Leraar of Lehrer, die mij de laatste 15 jaar regelmatig info stuurt waar ik naar moet kijken en de conclusies moet zien te trekken.
Hij wil anoniem blijven evenals zijn opvolger (die al jaren bekend is, maar nog 'in opleiding') die hij de 'Sekretaris' noemt.
Door een belofte aan mijn terminaal zieke vrouw ben ik gebonden dit karwei aan te pakken en, hoe zeer ik het ook haat, het 'Gezicht en de Stem' te worden van de Leraar, want een beweging als deze heeft een gezicht nodig.
Liever verdween ik in de anonimiteit, maar de belofte aan mijn vrouw dwingt me deze opgave op me te nemen. Of ik daarvoor de geschikte men ben zou later blijken als grote groepen mensen de lijsten van de 'dating-site' (die overigens ook gecodeerd en onkraakbaar wordt) hebben ingevuld en de lijsten kwantitatief EN kwalitatief geïnterpreteerd gaan worden.
Er zal ook een parallel lopende DNA-database worden opgezet, waardoor genetische patronen zichtbaar worden die overeenkomen voor mensen met dezelfde of gelijksoortige ziekte/afwijking (en een mogelijke) methode om dmv genetische controle of ingreep het beeld te verminderen, doen verdwijnen of mogelijk zelfs in sommige gevallen de jarenlange gevolgen reversibel te doen worden . (Dit zijn de woorden van de Leraar!!!, niet de mijne).

Te mooi om waar te zijn, lijkt wel, MAAR de logica van zijn beweringen en bewijzen voor sommige zaken lijkt absoluut onaanvechtbaar.
Vooral omdat hij in één simpele duidelijke formule een weg biedt om de zwakke en sterke krachten in de natuur met elkaar te verenigen en de daaraan ten grond liggende basis-kracht te berekenen, die een sluitende verklaring lijkt te kunnen opleveren voor de bigbang-theorie, het universum met zijn tot nu toe onbegrepen donkere materie en donkere energie, en een multiversum. Dat alles in een simpele vergelijking gebaseerd op Einstein's E=mc², die overigens volgens hem de eerste stap op weg was, maar onvolledig MOEST zijn, omdat Einstein niet beschikte over theoriën over zwakke, sterke en VanderWaals-krachten en evenmin over donkere materie en energie, evenals de latere hypothese van Steven Hawking over de snaren-theorie en het onzekerheids-principe van Heizenberg. (Ik meen dat dat de man was die die theorie als eerste opperde).

:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)

Offline EZ-man

  • Lid
Re: registreren bezoekers-gegevens van site.
« Reactie #12 Gepost op: 2015/01/10, 20:09:36 »
Indrukwekkende getallen. Bedenk wel dat de koperbanen op je computerchips slechts een breedte hebben van 150 atomen, wees dus voorzichtig met de berekeningen die je uitvoert.

Re: registreren bezoekers-gegevens van site.
« Reactie #13 Gepost op: 2015/01/10, 20:28:52 »
Ik heb de berekening van 2^308.915.776 gestaakt nadat mijn Acer Travelmate 7730 een uur had staan rekenen op de decimale waarde van het getal en heb dat dus toen maar even handmatig gedaan, aangezien dat een fluitje van een cent is.
Mijn Asus Transformer tablet gaf bij 2^10816 al "INFINITY" als antwoord (hetgeen bij benadering de derdemachtswortel uit het grotere getal is).
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)

Re: registreren bezoekers-gegevens van site.
« Reactie #14 Gepost op: 2015/01/11, 23:14:09 »
Ik vrees dat dat wat jij wilt niet gaat lukken met ip.
Wat al gezegd is is naam en wachtwoord, eventueel gecontroleerd middels ip, de enige optie.

Volledige controle is onmogelijk.
Wat als iemand je site benaderd vanuit meerdere internetaansluitingen? De gemiddelde nl-er heeft tegenswoordig beschikking over diverse aansluitingen met een veelvoud aan ip's (thuis, werk, bij familie, mobiel, wifi-hotspots).
Vooral bij wifi-hotspots krijg je gigantische overlap van ip's en gebruikers. Wat als vandaag 100 bezoekers bij die grote hamburgertent met gratis wifi je site bezoeken?

Je bent goed in rekenen. Het enige wat je kunt doen is de foutmarge berekenen en accepteren.

En bezoekerspieken kun je alleen ondervangen door ver verspreid over je doelgebied dedicated servers te gebruiken om de stroom te splitsen.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat het allemaal wel erg hoogdravend klinkt.
Zoals jij het probleem en doel brengt hebben we het over een tweede google ofzo (en die draaien ook gewoon).
« Laatst bewerkt op: 2015/01/11, 23:18:16 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: registreren bezoekers-gegevens van site.
« Reactie #15 Gepost op: 2015/01/12, 01:17:48 »
@partyrabbit:

Helaas is het niet IK, die het plan heeft opgezet, maar iemand die me heeft gevraagd dat op deze manier te doen.
Het idee om IETS te doen met het verzoek van mijn overleden vrouw om mensen te gaan helpen kwam wel van mezelf,
maar de manier waarop het zou moeten gaan gebeuren is door iemand bedacht die aanzienlijk intelligenter is dan ik.
Volgens hem zit het productienummer van een pc/laptop etc hardware-matig 'ingebakken'. De vraag is of en hoe ik dat
kan vinden, want dan zou het wel moeten lukken. (Mogelijk de mensen vragen even hun MAC-address en oplossing te sturen??)
Zo niet dan is IP-catching waarschijnlijk wel de oplossing en dan maar hopen dat er van niet te veel kanten opaf gekomen wordt.

De manier waarop ik het geheel wil aanpakken is trouwens in een soort 'boom-structuur' met ketting-brief-achtige kenmerken.
In de loop van de jaren dat ik als programmeur en op internet bezig ben heb ik wereldwijd veel kennissen gemaakt en als ik
die vraag het bericht te verspreiden en als tussen-haltes te dienen, zullen er vast veel mee doen, omdat ik velen van hen als
sociaal-voelend heb leren kennen.

Ik denk erover na om (nadat ik geïnventariseerd heb WIE en HOEVEEL connecties willen meewerken) de aankondiging op Youtube
dusdanig op te zetten dat groepen ZELF de antwoorden bundelen (Ik denk aan verenigingen, speciale doelgroepen, leden van sites,
die ik regelmatig bezoek etc. en mogelijk bv kerken en scholen).
Als zij ieder pakweg 50 à 100 bekenden het bericht doorsturen en de antwoorden verzamelen, kom ik al gauw aan een groot
aantal, dat dan per kennis weer naar mij wordt doorgegeven (als je begrijpt wat ik bedoel).
Als die kennissen dat ook weer doen krijg ik alleen enkele honderden grote lijsten met namen en oplossingen en dat moet met
de hulp die ik van enkele naaste vrienden heb wel te verwerken zijn, vooral omdat het niet om onmiddellijke reacties gaat.

Het goede doel dat ermee gediend wordt EN de kennis die de man achter me te bieden heeft moeten haast wel een grote respons
opleveren.
ZELF zou ik het liefst in de anonimiteit verdwijnen, maar volgens de Teacher, zoals hij zich noemt, heeft een beweging als deze een
gezicht en stem nodig en als het moet, dan moet het maar, want wat ik mijn vrouw aan het eind van haar leven op haar ziekbed heb
beloofd, daar kom ik onder geen omstandigheden op terug, dat zou mijn integriteit aantasten en dat is het laatste wat ik wil.

De bedoeling is nou juist dat het een mega-project wordt, maar vergeleken bij Google is het nog niks hoor.
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)

Offline EZ-man

  • Lid
Re: registreren bezoekers-gegevens van site.
« Reactie #16 Gepost op: 2015/01/12, 10:11:15 »
@E  :  je houdt je bezig met gevaarlijke praktijken.

Je beschrijft:
-  een piramidespel : http://nl.wikipedia.org/wiki/Piramidespel
-  zaken die inbreuk maken op de privacywetgeving : https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_bescherming_persoonsgegevens

Citaat
Wet bescherming persoonsgegevens - De wet is van toepassing op alle vormen van het verwerken van persoonsgegevens, ongeacht of die verwerking nu op papier of in computerbestanden gebeurt. Verwerken is een heel ruim begrip: het omvat het gehele proces van verkrijgen, combineren, bewerken, opslaan, doorgeven tot vernietigen van gegevens. Het geheel of gedeeltelijk geautomatiseerd verwerken van persoonsgegevens moet in principe gemeld worden aan het College bescherming persoonsgegevens (CBP). Het CBP neemt die meldingen op in een openbaar register. Deze opname is geen rechtmatigheidstoets, dat wil zeggen opname betekent niet dat het CBP vindt dat de verwerking plaatsvindt in overeenstemming met de Wbp.

Zie ook zwarte lijst: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_lijst_(ongewenste_zaken)

Daarnaast vertel je  onzin over gezondheids- en milieuvraagstukken en ik ben niet onder de indruk van je rekenwerk.

edit: typo
« Laatst bewerkt op: 2015/01/12, 10:40:56 door EZ-man »

Re: registreren bezoekers-gegevens van site.
« Reactie #17 Gepost op: 2015/01/12, 14:34:39 »
@EZman:

Hoe me ten goede, ik vertel al steeds dat het niet MIJN plan is, maar van iemand die wil dat ik daarvoor de frontman wordt (tegen mijn natuur in en tegen mijn zin, maar gebonden door de heilige belofte die ik mijn vrouw op haar ziekbed heb gedaan).

  • De wet persoonsgegevens zegt NIETS over het verzamelen en verwerken van bestanden die met toestemming van de ondervraagden worden verzameld en verwerkt, waarbij zij het doel ervan kennen en onderschrijven. Het verbieden daarvan ZOU DE ULTIEME INBREUK OP DE PERSOONLIJKE VRIJE KEUZE ZIJN.
  • De opzet van het systeem is uiteraard pyramide-vormig, omdat dat de beste manier is om het te organiseren, maar heeft verder niets gelijk met de bedoeling van een pyramide-spel, want het is er niet op uit om mij of wie dan ook te verrijken, maar om geld in te zamelen voor een doel dat de hele mensheid ten goede komt.
Overdenk de implicaties hiervan maar eens beter, asjeblieft
 
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)

Offline siegi

  • Lid
Re: registreren bezoekers-gegevens van site.
« Reactie #18 Gepost op: 2015/01/12, 15:07:44 »
@partyrabbit:

Helaas is het niet IK, die het plan heeft opgezet, maar iemand die me heeft gevraagd dat op deze manier te doen.
Het idee om IETS te doen met het verzoek van mijn overleden vrouw om mensen te gaan helpen kwam wel van mezelf,
maar de manier waarop het zou moeten gaan gebeuren is door iemand bedacht die aanzienlijk intelligenter is dan ik.
Volgens hem zit het productienummer van een pc/laptop etc hardware-matig 'ingebakken'. De vraag is of en hoe ik dat
kan vinden, want dan zou het wel moeten lukken. (Mogelijk de mensen vragen even hun MAC-address en oplossing te sturen??)
Zo niet dan is IP-catching waarschijnlijk wel de oplossing en dan maar hopen dat er van niet te veel kanten opaf gekomen wordt.
Jep dit is het mac adres en zonder problemen softwarematig tijdelijk aan te passen, compleet waardeloos dus.
Dus toch niet zo intelligent  die man? :)

Maar ik ben het met EZ-man eens..

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: registreren bezoekers-gegevens van site.
« Reactie #19 Gepost op: 2015/01/12, 15:51:20 »
Volgens mij heeft dit niets meer te maken met Ubuntu, Linux, of wat dan ook.
Omdat de discussie nu oeverloos wordt, zet ik er een slotje op.
Alles dat een antwoord kan zijn op de vraag, is denk ik al geschreven.
Misschien kan er op een PHP forum, een Java forum en/of een Website forum meer informatie worden verzameld.

Sorry.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.