Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [MEDEDELING] Handmatig instellen van mountpoints kan niet!  (gelezen 646 keer)

[MEDEDELING] Handmatig instellen van mountpoints kan niet!
« Gepost op: 2011/04/30, 12:12:52 »
Ik was vandaag bezig gegaan met het installeren van 11.04, wat bleek was dat ik geen handmatige aankoppelingpunten toe kon wijzen aan partities.

Ik heb het probleem opgelost door na het installeren met MountManager de partities te koppelen aan mappen in /. Dit is nogal omslachtig daarom raad ik aan om te wachten met het installeren van 11.04 tot dit probleem verholpen is.

Dit probleem was al een week van te voren bekend. Het veranderen van 1 waarde was genoeg geweest om dit probleem te verhelpen. In 11.10 is het al verholpen maar de ontwikkelaars willen 11.04 niet fixen.
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/ubiquity/+bug/769043
Als jij dit probleem hebt, zorg er dan voor dat je als "affected" staat bij deze bug en je commentaar geeft op het handelen van de ontwikkelaars.

Met Vriendelijke Groet,
Dooitze
« Laatst bewerkt op: 2011/04/30, 16:07:27 door Dooitze de Jong »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Toewijzen van mountpoint mislukt in Installatie 11.04
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/30, 12:15:58 »
10.04 of 11.04?
En waarom kan het niet? Krijg je een foutmelding te zien?

Re: Toewijzen van mountpoint mislukt in Installatie 11.04
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/30, 12:34:37 »
Excuses, ik bedoel 11.04.

De lijst van mountpoints is normaliter beschrijfbaar, dit is nu niet het geval, het is alleen-lezen.

Ik krijg geen foutmelding te zien

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: [OPGELOST] Toewijzen van mountpoint mislukt in Installatie 11.04
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/30, 16:05:51 »
Bekende bug: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/ubiquity/+bug/769043

Het staat ook in de release notes:
The manual mount point entry box in the desktop installer's partitioner does not accept keyboard input. The drop-down still works, so various standard mount points may be selected, and copying and pasting within the entry box also works. This was noticed too late to be corrected for 11.04. In the meantime, you can mount partitions manually later, use copy-and-paste, or use the alternate install CD. (769043)


Even een gedit schermpje openen, het gewenste mountpoint intikken en kopiƫren en plakken zou dus wel moeten werken.