Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Afsluiten via startes (unity) werkt niet goed  (gelezen 1000 keer)

Afsluiten via startes (unity) werkt niet goed
« Gepost op: 2011/12/22, 13:00:43 »
11.10. Unity.
Wanneer ik in de starter (launcher) op de knop 'afsluiten' druk levert dat keurig net het schermpje op met de mogelijkheid af te sluiten, te herstarten of te annuleren. Druk ik dan op afsluiten, gaat het systeem in 9 van de 10 gevallen inderdaad alles afsluiten maar komt dan uiteindelijk terug in het opstartscherm (waar je je wachtwoord in moet voeren). Slechts een enkele keer leidt e.e.a. wel tot afsluiten. Kortom die route om af te sluiten werkt niet goed. De enige mogelijkheid om direct af te sluiten is via de knoppen daartoe in het balkje bovenaan (hoe dat balkje heet, ben ik vergeten. Je hebt de dash, je hebt de launcher, maar hoe deze heet, weet ik niet meer).

Is er een oplossing voor dit, toegegeven: kleine, probleempje?

Dank alvast voor evt. tips.

Gijsbo2000

Re: Afsluiten via startes (unity) werkt niet goed
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/22, 20:04:05 »
Er is geen afsluitknop op de launcher. Je bedoelt de Afsluitknop in de Dash.
De balk bovenaan heet trouwens 'paneel'.

Ik heb deze bug een enkele keer, maar sluit prima af na het inlogscherm.
Misschien draait er onverhoopt nog iets op de achtergrond ofzo?

Re: Afsluiten via startes (unity) werkt niet goed
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/08, 20:59:39 »
Er is geen afsluitknop op de launcher. Je bedoelt de Afsluitknop in de Dash.
De balk bovenaan heet trouwens 'paneel'.

Ik heb deze bug een enkele keer, maar sluit prima af na het inlogscherm.
Misschien draait er onverhoopt nog iets op de achtergrond ofzo?

Dank voor antwoord en excuus voor late reactie (langere tijd ziek geweest).
Bij mij gebeurt het wel erg vaak en ik vraag me af of er niet wat aan te doen is.
Misschien dus eerst eens kijken of er inderdaad wat onverhoopt in de achtergrond draait. De vraag is: hoe kom ik erachter wat er op de achtergrond draait en of dat wel of niet de bedoeling is? (Ik word weliswaar steeds zelfstandiger met Ubuntu (leuk!), maar dit weet ik nog niet).
Ik werk met 11.10

Dank vast voor antwoord.

Re: Afsluiten via startes (unity) werkt niet goed
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/08, 21:01:45 »
Je kunt Systeemmonitor starten, of in de terminal
top
uitvoeren. met "q" sluit je top.

Re: Afsluiten via startes (unity) werkt niet goed
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/08, 21:12:52 »
Je kunt Systeemmonitor starten, of in de terminal
top
uitvoeren. met "q" sluit je top.
Done. In systeemmonitor gekeken. Alles slaapt, behalve natuurlijk de systeemmonitor zelf. Allemaal heel rustig dus. Lijkt niks in de achtergrond te draaien. Geen idee dus waarom die uitknop dan niet goed werkt.



Offline Wout55

  • Lid
Re: Afsluiten via startes (unity) werkt niet goed
« Reactie #7 Gepost op: 2012/01/09, 17:57:22 »
Ik heb het probleem ook wel eens en ik heb inderdaad autologin.  ^-^ De oplossing die wordt voorgedragen is om autologin dan maar uit te schakelen, maar dat is dan van de regen in de drup want dan mag je voortaan altijd inloggen. Ik houd me aanbevolen voor een echte oplossing, dit is meer een workaround.  :|