Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Playlist afdrukken + Gnomebaker probleempje  (gelezen 1718 keer)

Playlist afdrukken + Gnomebaker probleempje
« Gepost op: 2007/03/31, 21:40:32 »
Ik heb net enkele cd brand programmatjes geprobeerd in Ubuntu maar ik vindt er geen waarbij ik ook mijn playlist kan afdrukken.

Ik zet gewoon mijn muziek in volgorde in Amarok en sla die playlist op. Dan kan ik in de meeste cd brand programmatjes die playlist wel importeren maar ik kan hem nergens afdrukken.

In Gnomebaker heb ik het bijkomende probleem dat een Audio cd bij mij standaard wordt aanzien als 21 minuten. Als ik dan een playlist wil importeren om een 70 minuten cd te vullen krijg ik een foutmelding dat er teveel nummers zijn voor de 21 min. cd.
Als ik dat dan verander naar 70 minuten en ik de playlist opnieuw importeer opent hij een nieuw audio cd project dat weer 21 minuten is.

Programma's die ik geprobeerd heb zijn:
Serpentine
Gnomebaker
Kaffeine
Brasero
K3b

K3b heeft ook het probleem dat hij geen mp3's lijkt te ondersteunen.

P.s. Iemand al problemen gehad met het branden van audio op maxell cd's? Want mijn cd speelt in de auto maar half af. Het is een maxell cd die ik van mijn neefje heb gekregen. Ik heb daar vroeger al eens meer problemen mee gehad dus ik denk dat de fout misschien bij die maxell ligt en niet bij Serpentine.
Ik heb dezelfde nummers nu ook op een sony cd gezet maar nog niet getest.

P.P.S. Het viel mij op dat het net iets langzamer gaat om een audio cd te branden in Ubuntu dan in Windows. Hij besteed nogal wat tijd aan het voorbereiden van de bestanden (ik weet niet exact meer wat er stond) Kan het zijn dat hij sneller brandt als hij van ogg files kan beginnen i.p.v. mp3 of maakt dit geen verschil?

Basic

  • Gast
Playlist afdrukken + Gnomebaker probleempje
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/31, 22:48:09 »
Hoi DaSaint,

Voor wat betreft volgende vraag:

Citaat
In Gnomebaker heb ik het bijkomende probleem dat een Audio cd bij mij standaard wordt aanzien als 21 minuten. Als ik dan een playlist wil importeren om een 70 minuten cd te vullen krijg ik een foutmelding dat er teveel nummers zijn voor de 21 min. cd. Als ik dat dan verander naar 70 minuten en ik de playlist opnieuw importeer opent hij een nieuw audio cd project dat weer 21 minuten is.
- Selecteer grootte van de lege CD
- Selecteer muziek in het veld rechtboven
- Druk op + (Bestanden toevoegen)
- Druk rechtsonder op Creëer audio schijf
- Keuzesnelheid/Branden

Playlist afdrukken + Gnomebaker probleempje
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/01, 04:13:23 »
Bedankt voor je reply Basic,

Het is echter voor mij helemaal geen probleem om audio cd's te branden in Gnomebaker. Dat gaat prima.

Enkel als ik een playlist file wil importeren i.p.v. de aparte audio files dan start hij dat telkens in een nieuw audio project dat als standaard de lengte van 21 minuten krijgt.
Daarom is mijn playlist altijd te lang omdat er nummers in staan die in totaal een 70 minuten duren.

Ik heb nergens de mogelijkheid om de standaard lengte van een cd in te stellen.

Basic

  • Gast
Playlist afdrukken + Gnomebaker probleempje
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/01, 22:45:14 »
Okee sorry ben niet bekend met playlist files...

Maar volgens de homepage van GnomeBaker moet de versie 0.5.1 die in Dapper zit toch wel met playlists om kunnen gaan.

Heb je de playlist geladen met Acties > playlist?

Playlist afdrukken + Gnomebaker probleempje
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/01, 23:47:01 »
Ik heb Versie 0.6.0 in Edgy

Ik importeer mijn playlist via Bestand - Import - Playlist.

Wat geen probleem is want hij begint er dan de nummers in te zetten. Hij stopt alleen als hij aan 21 minuten is gekomen (de eerste 6 nummers) omdat hij standaard importeert in een project dat maar 21 minuten is.

Dan geeft hij een error dat mijn playlist te groot is voor de 21 minuten cd.

Ik kan perfect de installing veranderen naar 70 minuten en handmatig de mp3's importeren, maar als ik een playlist heb gemakt is dat nogal dom.

Basic

  • Gast
Playlist afdrukken + Gnomebaker probleempje
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/02, 21:51:16 »
Is het wel het juiste formaat playlist? Gnomebaker moet: M3U and PLS audio playlists kunnen branden. Ik kon op internet verder niets vinden over jouw probleem.

Playlist afdrukken + Gnomebaker probleempje
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/02, 23:07:40 »
Het is een .m3u bestand. Gewoon gemaakt in Amarok.

Basic

  • Gast
Playlist afdrukken + Gnomebaker probleempje
« Reactie #7 Gepost op: 2007/04/03, 21:08:05 »
Kon niks voor je vinden op internet helaas, misschien heeft iemand anders een oplossing??

Playlist afdrukken + Gnomebaker probleempje
« Reactie #8 Gepost op: 2007/04/04, 11:43:27 »
Volgens mij is het gewoon een kleine bug.

Maar het maakt niet echt uit.
Ik heb net nog eens mijn playlist in Serpentine geïmporteerd en die zet het standaard in een 74 minuten project.

Geen probleem dus.

Wel blijft nog de vraag of ik die lijst dan makkelijk kan afdrukken om als tracklijst bij mijn cd te steken.

Basic

  • Gast
Playlist afdrukken + Gnomebaker probleempje
« Reactie #9 Gepost op: 2007/04/04, 21:34:58 »
Gelukkig lukt het branden nu! Misschien kun je het als bug rapporteren, zodat de volgende versie wel werkt? > http://www.ubuntu.com/community/reportproblem

Playlist afdrukken + Gnomebaker probleempje
« Reactie #10 Gepost op: 2007/04/04, 21:43:28 »
Ik was van plan om de bug te melden op de site van Gnomebaker maar die lijkt niet echt in orde.
Ik denk ook dat dit niet iets is om te melden aan Ubuntu ontwikkelaars omdat het echt een Gnomebaker probleempje is.

Basic

  • Gast
Playlist afdrukken + Gnomebaker probleempje
« Reactie #11 Gepost op: 2007/04/05, 20:05:50 »
Voor alle pakketten in de officiële Ubuntu repos kun je een bug report filen via genoemde pagina. Doorklikken naar Launchpad via Report a new bug. Ik heb begrepen dat Ubuntu contact heeft met de ontwikkelaars van de diverse pakketten. Zodat als er een fix verschijnt ook de andere distros (heel Linuxland) hiervan profiteert. Melden kan en heeft dus zeker wel zin!

Playlist afdrukken + Gnomebaker probleempje
« Reactie #12 Gepost op: 2007/04/05, 22:50:23 »
Bedankt voor de tip. Ik heb de bug gemeld op Launchpad.

Basic

  • Gast
Playlist afdrukken + Gnomebaker probleempje
« Reactie #13 Gepost op: 2007/04/06, 21:17:19 »
Graag gedaan :) Hopelijk wordt je probleem snel opgelost!