Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: netbook remix 10.04  (gelezen 1250 keer)

netbook remix 10.04
« Gepost op: 2010/04/30, 21:09:10 »
Op mijn Asus EEE netbook(geheugen  1G, HD 160G, processor Celeron 900Mhz) heb ik een verse installatie van Lucid netbook versie gedaan. Alles werkt zo te zien. Er is echter een vervelend ding: de reactie op een muisklik is enorm traag(zo'n 5 sec voordat het scherm er is). Schermverversing ook. Aan het geheugen kan het niet liggen, al heb ik de swap-correctie van Pjotr wel gedaan. Heeft dus ook niet geholpen. Zit het hem wellicht in de processor? Of zijn er nog andere oorzaken?
 

Re: netbook remix 10.04
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/30, 21:13:51 »
Hulpmiddelen>>>Terminalvenster

Geef daar even het commando 'top' (zonder aanhalingstekens) in en kijk even of er iets het geheugen opvreet.

Verder, hebben we het hier over de Ubuntu Netbook Remix of de Kubuntu Netbook Remix?

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: netbook remix 10.04
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/30, 21:30:16 »
De processor kan het niet zijn. Ik heb deze versie op een EEE701 werkend en snel. En die processor heeft een nog lagere klokfrequentie. Kan het ook niet verklaren ik heb deze traagheid bij mij nog nooit gezien.
Ik heb er 2 GB inzitten en gebruik helemaal geen swap partitie. Hij staat alleen aan of uit en weinig applicaties gelijk open.

Re: netbook remix 10.04
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/30, 21:43:37 »
Hulpmiddelen>>>Terminalvenster

Geef daar even het commando 'top' (zonder aanhalingstekens) in en kijk even of er iets het geheugen opvreet.

Verder, hebben we het hier over de Ubuntu Netbook Remix of de Kubuntu Netbook Remix?
Het is Ubuntu Remix.
Met het commando TOP zie ik van alles wat ik niet snap. Een commando van de root staat steeds bovenaan: backend dit vergt zo te zien bijna 100% van de CPU. Het geheugen wordt voor ongeveer de helft gebruikt. De swap wordt niet gebruikt.
Is daar al iets uit te halen?

Re: netbook remix 10.04
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/30, 21:46:58 »
Maak anders eens een screenshot voor ons als je TOP hebt ingegeven :)

Re: netbook remix 10.04
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/04, 20:11:48 »
Maak anders eens een screenshot voor ons als je TOP hebt ingegeven :)
Een paar dagen later...ik heb netbbook remix ubuntu helemaal opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft hetzelfde.
Een screenshot:
zie bijlage