Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: fout met installeren  (gelezen 1872 keer)

nielsio

  • Gast
fout met installeren
« Gepost op: 2008/06/15, 09:59:00 »
als ik ubuntu 8.04 installeer krijg ik een foutmelding dat een bestand beschadigd is, weet iemand wat ik nu moet doen? en als ik ubuntu via windows installeer worden alle bestanden opnieuw gedownload en dat gaat dan maar met een snelheid van 10kbps. maar er staat ik dat ik de cd opnieuw moet branden op een lagere snelheid, moet ik dit dan doen?



alvast bedankt.


--nielsio--

fout met installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/15, 10:13:43 »
Ja, probeer eerst langzamer te branden. Zelf gebruik ik dvd/rw's om iso's te maken, gaat er wat mis dan hoeven die foutgebrande cd's niet allemaal de vuilnisbak in.

fout met installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/15, 10:24:01 »
Als je boot via DVD krijg je in het eerste scherm de optie controleer de schijf op fouten. Probeer eerst dit eens. Dan weet je zeker dat de fout aan de DVD/CD ligt.



mvg,
Arvid

nielsio

  • Gast
fout met installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/15, 11:56:52 »
er zat 1 fout op, nu heb ik het opnieuw geinstalleerd en zaten er 2 fouten op :S

ik ben nu bezig het via windows te installeren maar waarom moeten alle bestanden opnieuw gedownload worden? en het gaat ook heel erg traag, is daar misschien een oplossing voor?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
fout met installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/15, 12:11:27 »
Citaat van: nielsio
er zat 1 fout op, nu heb ik het opnieuw geinstalleerd en zaten er 2 fouten op :S

ik ben nu bezig het via windows te installeren maar waarom moeten alle bestanden opnieuw gedownload worden? en het gaat ook heel erg traag, is daar misschien een oplossing voor?
Beste nielsio,

Installeren vanaf een corrupte CD is zo ongeveer het onverstandigste wat je maar kan bedenken. De CD moet 100 % foutloos zijn. Punt.

Brand hem daarom op zeer lage snelheid, 8 x. Veel minder kans op brandfouten. En dan nog wil je de CD zichzelf eerst laten controleren op fouten, door te kiezen voor "Check CD for defects" in het opstartmenu van de CD.

Groet, Pjotr.

nielsio

  • Gast
fout met installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/15, 12:27:27 »
dat heb ik toch allemaal al gedaan, en ik zie nu dat ik iets verkeerd heb getypt ik zei dat ik het opnieuw heb geinstalleerd maar ik bedoel dat ik het opnieuw gebrand heb en dat er nu 2 fouten opzitten.


maar kan het ook zijn dat het gedownloade .iso bestand beschadigd is?

nielsio

  • Gast
fout met installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/15, 13:01:40 »
maar het probleem is nu ook dat ik mijn brandsnelheid niet kan verlagen, ik gebruik nero 6.6

Offline Drummies

  • Lid
fout met installeren
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/15, 13:04:54 »
nielsio

misschien toch verstandig als je een cd besteld bij https://shipit.ubuntu.com let op wel een levertijd

of je benaderd een steunpunt bij jouw in de buurt
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Jan E.

  • Lid
fout met installeren
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/15, 13:32:22 »
Nielsio

Je werkt in Windows, begrijp ik uit dit verhaal. Download dan IMGBURN. Daarmee kan je de brandsnelheid instellen. Ik brand image bestanden zelf meestal op snelheid 1x. Is traag, maar heb nooit last van foute cd's of dvd's. Imgburn is freeware.

En voor de rest: geen paniek. Gewoon rustig de schermen lezen en kiezen.

En ja, ook de iso kan beschadigd zijn. Dan rest je niets anders dan opnieuw downloaden. Of contacten met een steunpunt bij je in de buurt.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

fout met installeren
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/15, 13:56:39 »
Dit is een snelle FTP server waar je de iso kunt vinden. Brand hem op lage snelheid.
Meer info vind je ook over het branden.

Waar woon je? Ik ben eens steunpunt in Leuven.

mvg,
Arvid

nielsio

  • Gast
fout met installeren
« Reactie #10 Gepost op: 2008/06/15, 14:30:27 »
maar hoe weet ik of die iso beschadigd is, ik weet het niet zeker maar als je op 48x brand dan ligt het denk ik wel aan de snelheid en niet aan de iso

Offline siegi

  • Lid
fout met installeren
« Reactie #11 Gepost op: 2008/06/15, 14:35:18 »
Door met een programma de md5sum te vergelijken met de md5sum op de server.
ftp://ftp.belnet.be/mirror/ubuntu.com/releases/8.04/MD5SUMS
Er zijn verschillende programma's te vinden voor de sum te controleren in windows.

nielsio

  • Gast
fout met installeren
« Reactie #12 Gepost op: 2008/06/15, 17:44:35 »
ok, maar ik ben nu al bezig via windows te installeren nu gaat het wat sneller, 46kbps  en het duurt nu nog 1,5 uur

nielsio

  • Gast
fout met installeren
« Reactie #13 Gepost op: 2008/06/15, 17:52:05 »
die md5sum in mijn iso bestand ziet er heeeeeeeeeeeeeeeeeeel anders uit dan die site die jij me gaf

Offline siegi

  • Lid
fout met installeren
« Reactie #14 Gepost op: 2008/06/15, 19:16:01 »
Dan was de iso slecht gedownload.

nielsio

  • Gast
fout met installeren
« Reactie #15 Gepost op: 2008/06/15, 21:53:25 »
hij is nu geinstalleerd maar ik kan mijn draadloos netwerk niet configureren, wil iemand mij daarmee helpen, ik heb al een nieuw topic aangemaakt in het internet-draadloos   forum,  help me AUB