Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Videocamera aansluiten op de computer  (gelezen 2652 keer)

Offline jean-paul

  • Lid
Videocamera aansluiten op de computer
« Gepost op: 2009/07/08, 12:48:16 »
Ik heb een computer die op UBUNTU draait.
Een Canon videocamera met twee aansluitingsmogelijkheden:
- Een DV aansluitpunt met DV kabel CV-150F/250 F ( 4 pennen)
- Een usb aansluitpunt met kabel.
Als ik de video met de computer verbind en de camera op plat zet krijg ik geen contact met de computer.
Hoe kan ik mijn films wel op computer krijgen.

Re: Videocamera aansluiten op de computer
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/08, 12:53:52 »
Welkom hier, jean-paul :)

Werkt de USB-modus gewoon als opslagapparaat, zoals een USB-stick?

Offline chaos7

  • Lid
Re: Videocamera aansluiten op de computer
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/08, 14:35:37 »
ff hard op denken.
waarschijnlijk kan je met deze camara ook foto's maken. dat houdt in dat je de foto kan over zetten met de bijgeleverde usb kabel.
die andere kabel is naar ik weet een mini firewire. deze kabel heb je nodig om bewegend beeldmateriaal over te zetten naar je pc. vaak heb je daar een progje voor nodig die jou camara ook herkend. want met het progje bestuur jij de camara en wat je wilt importeren.
verder weet ik het niet omdat ik namelijk niet weet  wat voor progje jij nodig hebt die jou camara herkent.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline ptb

  • Lid
Re: Videocamera aansluiten op de computer
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/08, 14:58:23 »
Die DV kabel is een firewire kabel die je kunt gebruiken voor het overzetten naar de harde schijf met behulp van een video editor (zoals kino, kdenlive, avidemux ,cinelerra en anderen).Voor zover ik heb  begrepen is usb daar minder/niet voor geschikt.
Ik moet zelf nog gaan beginnen aan het overzetten van mijn hi8 filmpjes dus kan je verder niet helpen.Zoek in het forum evt. naar kdenlive,kino,firewire ed.Er staat ook meer op https://help.ubuntu.com/community/Firewire en op de websites van de programma's.