Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Simplicity Linux wat voor de oudere pc?  (gelezen 881 keer)

Simplicity Linux wat voor de oudere pc?
« Gepost op: 2012/06/16, 13:20:42 »
Zelf kijk ik al een poos naar 'SneekyLinux' iemand die verschillende distro's beoordeeld en daar filmpjes van maakt en daarna post op youtube. Zo zag ik gisteren een filmpje van de nieuwe (en alfa) versie van Simplicity Linux. Simplicity linux is een afstammeling van Saluki Linux die op zijn beurt weer een afgeleide is van Puppy Linux.
Normaal loop ik niet warm voor Puppy Linux, omdat ik in het verleden daar slechte ervaringen mee heb gehad. Maar goed, dat kan puur persoonlijk zijn natuurlijk.
Ik had na het zien van het filmpje wel zoiets van, hmm die ga ik toch maar eens bekijken...
Dus live-cd opgestart en hij valt zeker niet tegen (ondanks alfa), XFCE 4.8 met Cairo-dock is best een prettige combinatie. Veel dingen werken ook uit het doosje (flash bijvoorbeeld).
De standaard software keuze is ook goed, naast de lichtere abiword en gnumeric kan men ook kiezen voor libre office.  Naast Skype is ook spotify en iets van dropbox te vinden.
Aangezien XFCE toch in de lift zit wat betreft populairiteit, wou ik jullie deze tip niet onthouden.
Simplicity linux is te vinden op: http://simplicitylinux.org/

En uiteraard plaats ik ook een screenshot van de standaard desktop:



EDIT: Het gebruikt XFCE 4.10 i.p.v. 4.8 (foutje)


« Laatst bewerkt op: 2012/06/16, 15:00:17 door Theo1971 »
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint