Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: .odt kapot?  (gelezen 984 keer)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
.odt kapot?
« Gepost op: 2012/01/11, 08:06:20 »
Hoi,

Ik moet voor school een boekverslag inleveren wat ik al eerder heb gemaakt (leraar was het kwijt ^_^). Maar als ik hem open, krijg ik deze melding. Klik ik op OK dan krijg ik een leeg document. Is er een manier om hem nog te repareren? Ik heb hem echt nodig :(

Re: .odt kapot?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/11, 09:04:19 »
Heb je geprobeerd om het te openen met een andere tekstverwerker die .odt kan lezen zoals abiword?

Je kunt een .odt bestand trouwens uitpakken en de tekst staat dan in een bestand genaamd content.xml. Daar zou je eventueel wat kunnen fixen en je kan sowieso bij de tekst, ik vond dit draadje waarin een mogelijke oplossing staat voor kapotte .odt bestanden maar het is wel een aantal jaar oud: http://user.services.openoffice.org/en/forum/viewtopic.php?t=1532




Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: .odt kapot?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/11, 18:48:46 »
Het is einde oefening. Ik zie nu ook dat het bestand 0 bytes is... :(

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: .odt kapot?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/11, 19:43:05 »
Jap Femke, maar het bestand is gewoon leeg... Ik heb het boekverslag dus ingeleverd, maar de docent is het kwijtgeraakt, en nu moet ik hem opnieuw inleveren, maar het bestand is kapot ;)

En nee, helaas ook niets in de /tmp map...

Re: .odt kapot?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/11, 20:07:46 »
Het is einde oefening. Ik zie nu ook dat het bestand 0 bytes is... :(

Ondanks dat toch proberen te unzippen? Misschien klopt de bestandsinformatie gewoon niet (maar ik vrees het ergste). Heb je trouwens enig idee hoe het bestand corrupt heeft kunnen raken? Deed LibreOffice misschien vreemd toen je het bestand de laatste keer hebt opgeslagen? Heb je het bestand geopend met een ander programma dan LO?