Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dual-boot USB-disk?  (gelezen 829 keer)

Gast

  • Gast
dual-boot USB-disk?
« Gepost op: 2006/12/31, 15:27:52 »
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik een Ubuntu 6.10 CD gebrand. Tot mijn genoegen bleek het eenvoudig muziek uit de USB-poort te krijgen. De kwaliteit daarvan was beter dan onder Windows, zoals mij voorspeld was, en met veel minder moeite en kosten.

Ik probeer nu na te gaan wat er nodig is voor het maken van een dual-boot systeem. Wat ik daar over gelezen heb kan ik met mijn beperkte kennis van computers niet echt begrijpen en als het fout gaat dan zit ik met de gebakken peren.

Ik ga Linux maar beperkt gebruiken, daarom wil ik vragen of er misschien een eenvoudige oplossing is door Linux op een externe USB-harddisk te zetten. Dit zou nog als bijkomend voordeel kunnen hebben dat deze disk meegenomen kan worden naar andere computers.

Kan iemand mij vertellen wat hier mogelijk is en of het dan eenvoudiger wordt dan het installeren van een dual-boot op een vaste schijf?

M.vr.gr.
Eddie

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
dual-boot USB-disk?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/31, 15:54:29 »
Het is mogelijk, maar het is me nog niet gelukt. Je kan ook gewoon de liveCD gebruiken om te vooten, en de veranderingen op de usbdisk opslaan. Datlaatste lijkt me makkelijker.

Offline siegi

  • Lid
dual-boot USB-disk?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/31, 16:19:31 »
ik denk dat je dan beter gewoon een dual boot maakt met een klein beetje hd ruimte voor ubuntu juist genoeg nemen.  
Ik dacht gparted het tegenwoordig wel goed afhandelde.