Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Strepen op het beeldscherm  (gelezen 619 keer)

Strepen op het beeldscherm
« Gepost op: 2012/08/28, 20:19:36 »
Heeft iemand ook dit probleem met ubuntu 12.04 lts,het gaat om het volgende na enkele minuten krijg ik strepen op mijn beeldscherm te zien,als ik met de muis er overheen beweeg dan zijn ze tijdelijke weg maar komt steeds weer.

En als ik op een internet pagina kijk vervormen de letters/cijfers eerst maar herstelt zich als je er met de muis er overheen beweegt.

En als dit gebeurt is dan op een later moment loopt de muis vast,en dan op een bepaalt moment kun je de pagina weer niet weg klikken en de muis reageert wel maar dan reageert de internetpagina niet.

En dan nog een probleem met muziek streamen op den duur blijf deze hangen en moet je de computer weer opnieuw opstarten.

Wie herkent dit probleem!!

Re: Strepen op het beeldscherm
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/28, 20:21:46 »
Welke videokaart heb je, en welke driver?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Strepen op het beeldscherm
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/28, 20:34:54 »
Hier had je ook al een probleem met strepen.   http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/beeldscherm-word-wazig/msg832771/#msg832771

Weet je zeker dat je aansluiting van je monitor goed is? Vroeger heb ik ook zo'n probleem gehad. Het bleek later dat een  kapotte vga stekker de oorzaak was.

Re: Strepen op het beeldscherm
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/28, 20:37:55 »
Mijn videokaart is van het merk Asus is ongeveer 8 jaar oud,de driver die geinstalleerd is Gallium 0.4 on  ATI RV 380.

Offline joop905

  • Lid
Re: Strepen op het beeldscherm
« Reactie #4 Gepost op: 2012/08/28, 22:31:34 »
kijk ook even via Systeem>Beheer>Stuurprogramma's of daar een driver vermeld staat.