Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Phatch vragen  (gelezen 1858 keer)

Phatch vragen
« Gepost op: 2011/04/24, 19:01:17 »
Hallo allemaal,

Ik ben zelf een amateur fotograaf. En wil veel foto's in één keer kunnen bewerken. Phatch is een mooie programma daar voor.
Er is ook een onderdeel Tekst. Is het ook mogelijk op één of andere manier om je eigen tekst erin te zetten? Kan nu alleen uit een lijstje
bepaalde teksten kiezen.

Edit: SVP verplaatsen ik zie dat het in een verkeerde onderdeel staat. Moet in Foto-, video- en audiobewerking ipv Hardware en drivers

« Laatst bewerkt op: 2011/04/24, 20:20:26 door Jelle Ruben »
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline liawim

  • Lid
Re: Phatch vragen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/24, 22:07:23 »
Als amateur fotograaf zou ik toch gimp proberen. (zeer uitgebreide foto editor). gelijkend op adobe photoshop.  ;)

Re: Phatch vragen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/24, 23:17:04 »
Gimp is alleen fijn als je èèn foto wilt bewerken. En niet als je op 150 foto's een watermerk wilt hebben. Gimp heb ik er ook al wel op staan.
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Phatch vragen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/24, 23:20:22 »
Ik weet niet welke versie jij gebruikt, maar ik kan hier bij de tekst-actie gewoon zelf wat intikken.

Re: Phatch vragen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/25, 07:46:04 »
Phatch 0.2.7

Ik zie het als ik op de tekst sta, en doe rechtermuisknop, en kies voor invoermethode. Dan staat hij automatisch op Systeem (Ibus), als ik deze op Geen zet. Dan kan ik intikken wat ik wil. Maar als ik terug ga (ivm tik foutje) dan staat weer op Systeem (Ibus).
« Laatst bewerkt op: 2011/04/25, 07:56:29 door Jelle Ruben »
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Phatch vragen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/25, 08:05:09 »
Ibus is een systeem om Japanse, Chinese, etc. tekens te kunnen tikken op een normaal toetsenbord dacht ik.
Heb je misschien met die instellingen gespeeld?

Re: Phatch vragen
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/25, 08:27:05 »
nee niet dat ik zo weet, Ik heb ook geen rare dingen gezien, bij de instalatie gewoon voor US toetsenbord gekozen. En in Phatch kan ik zo geen instellingen ervoor vinden.
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?