Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: netwerk verbinding probleem.  (gelezen 2112 keer)

Offline vanmill8

  • Lid
netwerk verbinding probleem.
« Gepost op: 2011/09/04, 17:20:06 »
hallo. ik heb soms het volgende probleem ; als ik een aantal uren hier op internet ben, kan ik een gegeven moment niet meer op de site komen, zowel op google chrome als firefox alsmede mijn msn . pagina,s laden niet meer op bij herladen , ik heb verschillende keren mijn provider geraadpleegt , kpn , maar die zegt dat er geen problemen met het netwerk zijn .
ik heb wel verbinding met internet het icoon bovenin scherm geeft dat aan. gegeven moment geeft google chrome aan ; pagina kan niet geladen worden .  Fout 105 kan het dns - adres van de server niet oplossen waarschijnlijk verkeert geconfigureerd netwerk ?
snap er niets van , wat opvalt is dat ik wel skype kan opstarten .
het enige wat ik dan kan doen is het modem, experia box, opnieuw resetten dan werkt alles weer . ik heb ook geen firewall aangezet, dus dat kan het ook niet zijn.
heeft iemand anders dit ook wel eens? voorheen nooit gehad .
groetjes .

Re: netwerk verbinding probleem.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/04, 17:38:06 »
Als je weer eens in zo'n storing zit, kun je dan eens het volgende uitvoeren in de terminal, en het resultaat hier posten:
nslookup ubuntu-nl.org

Offline vanmill8

  • Lid
Re: netwerk verbinding probleem.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/04, 17:47:59 »
ja is goed doe ik .

Offline vanmill8

  • Lid
Re: netwerk verbinding probleem. opnieuw.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/19, 11:30:33 »
ik had gisteren weer hetzelfde probleem. ik kon niet op internet komen, al hoewel ik wel internet verbinding heb.
google chrome gaf aan ; kan het DNS - adres van de server niet oplossen , dit kan te maken hebben met, geen verbinding met internet maar dat heb ik dus wel ! skype werkt bv. wel maar msn en de rest niet. of ....geeft ie ook aan  ; verkeert geconfigureerd netwerk ???
ik heb dit in terminal ingevoert ; DNSlookup ubuntu -nl.org  , maar krijg geen respons op dit.
misschien dat iemand weet wat hier aan de hand is .
groetjes .

Offline retep

  • Lid
Re: netwerk verbinding probleem.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/19, 13:23:39 »
Ik heb er geen verstand dus ik verzin maar iets:

En als je een andere primaire DNS server in voer bij de dubbele pijltjes en "verbindingen bewerken"?
Bijvoorbeeld 213.193.210.250.

Mogelijk de Firewall?


Note: bij mij staat DHCP uit en ik heb een vast IP adres voor elke apparaat hier.






Offline vanmill8

  • Lid
Re: netwerk verbinding probleem.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/19, 20:17:46 »
ik denk dat je gelijk heb , het lijkt erop dat de firewall het probleem was, die stond aan maar ik heb  ,m niet aangezet met het instaleren van 11.04.
hoe stel ik die firewall dan in? weet iemand dat ?

Offline retep

  • Lid
Re: netwerk verbinding probleem.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/20, 14:33:55 »