Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Habbo draait maar de teksten zijn slecht leesbaar  (gelezen 1688 keer)

roelkorteweg

  • Gast
Habbo draait maar de teksten zijn slecht leesbaar
« Gepost op: 2009/06/13, 10:32:23 »
Habbo is hier in huis van groot belang. Dus heb ik mbv Wine de windowsversie van Firefox en Shockwave geïnstalleerd. Enige probleem is dat de teksten in Habbo niet goed leesbaar zijn. Grafisch smoelt het verder wel prima, het lijkt er wel op dat het aantal getoonde pixels aan de krappe kant is. Ik kan echter niet vinden waar scherminstellingen in Firefox onder Windows/Wine te wijzigen zijn. Heeft iemand een idee?

Re: Habbo draait maar de teksten zijn slecht leesbaar
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/13, 10:52:04 »
Welkom op ons forum, Roel :)

Heb je de Microsoft-lettertypen voor Wine al geïnstalleerd? Als je Winetricks nog niet kent: met het kleine scriptje Winetric ks kun je allerlei handige en soms noodzakelijke software voor Wine installeren. Denk aan DirectX, Microsoft-libraries en enz. Doe dus het volgende:

 - Download http://www.kegel.com/wine/winetricks
 - Maak het uitvoerbaar (rechtsklikken op bestand -> Eigenschappen -> tabblad Rechten -> vink aan: is uitvoerbaar
 - Dubbelklik nu op het script en voer het uit.
 - Selecteer nu "allfonts" in het volgende venster voor installatie en installeer het. Wacht rustig af totdat het klaar is. Het beste voer je dit script uit in een terminalvenster, zodat je kunt zien wat er gebeurt.

roelkorteweg

  • Gast
Re: Habbo draait maar de teksten zijn slecht leesbaar
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/14, 12:19:49 »
Mijn dank is groot. Goede tip om het uit te voeren in een terminalvenster want daaruit begreep ik dat het mislukte vanwege "cabextract". Met een beetje hulp van Google was ook die hindernis te nemen. Habbo draait nu prima. Ik ga straks mijn dochter helemaal gelukkig maken met een prima werkend Habbo. Was een leuk klusje om uit te zoeken, dus ik ben ook weer blij.

TOP!

groetjes! Roel

Re: Habbo draait maar de teksten zijn slecht leesbaar
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/14, 12:27:13 »
Oke, mooi om te horen ;)