Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Openvpn  (gelezen 1773 keer)

Openvpn
« Gepost op: 2015/12/16, 15:09:12 »
Ik heb Openvpn geïnstalleerd op mijn server om op open wifi verbindingen "veilig" te kunnen internetten.
Maar na de installatie en configuratie krijg ik mijn Openvpn verbinding via mijn android draaiend.
Ik krijg steeds een "connection timeout" en ik kan het probleem niet localiseren.

Kan iemand mij een voorzet geven waar en hoe ik kan zoeken?
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Re: Openvpn
« Reactie #1 Gepost op: 2015/12/19, 11:40:30 »
Ik zal het nogmaals verwijderen en opnieuw installeren, misschien dat dat helpt.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Offline wowo

  • Lid
Re: Openvpn
« Reactie #2 Gepost op: 2015/12/19, 13:44:43 »
Het duurde bij mij ook een poos voordat ik het werkend kreeg, maar uiteindelijk is het me gelukt.
Een paar zaken waar het mis mee kan gaan:
- De juiste poorten forwarden in je router
- Het certificaat niet of niet  goed in je Android gezet.

Als de verbinding niet tot stand kan komen door wat voor reden dan ook dan zal er een timeout melding komen zoals je al gemerkt hebt.

Heb je het certificaat overigens helemaal zelf gemaakt of gebruik je een gratis of gekocht certificaat?
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Openvpn
« Reactie #3 Gepost op: 2015/12/20, 10:11:55 »
Het duurde bij mij ook een poos voordat ik het werkend kreeg, maar uiteindelijk is het me gelukt.
Een paar zaken waar het mis mee kan gaan:
- De juiste poorten forwarden in je router
- Het certificaat niet of niet  goed in je Android gezet.

Als de verbinding niet tot stand kan komen door wat voor reden dan ook dan zal er een timeout melding komen zoals je al gemerkt hebt.

Heb je het certificaat overigens helemaal zelf gemaakt of gebruik je een gratis of gekocht certificaat?

Ik heb het certificaat zelf gemaakt, moet je dat certificaat dan downloaden naar je Android device of haalt Android dat zelf op?
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Offline wowo

  • Lid
Re: Openvpn
« Reactie #4 Gepost op: 2015/12/22, 23:48:51 »
Je zal het certificaat (xxx.crt) wat je zelf gemaakt inderdaad moeten overbrengen naar je android mobiel.
Maar je hebt ook een xxx.ovpn bestand nodig waar de nodige zaken in vermeld moeten worden (zie website openvpn).
Zet het certificaat (xxx.crt) en het openvpnbestand (xxx.ovpn) op je externe geheugenkaart en plaats de externe geheugenkaart weer terug in je telefoon.
In mijn geval moest ik deze bestanden vervolgens naar mijn interne sd card kopiëren.
Vervolgens kon ik met OpenVPN connect het xxx.ovpn bestand importeren en daarbij werd gelijk het xxx.crt bestand op de juiste plek gezet (= zie instellingen > beveiliging > opslag aanmeldingsgegevens > vertrouwde aanmeldgegevens > tabblad gebruiker)

Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Openvpn
« Reactie #5 Gepost op: 2015/12/24, 11:40:51 »
Is er nog een ander alternatief voor openvpn, wat makkelijker te instaleren is?
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Offline hanneH

  • Lid
Re: Openvpn
« Reactie #6 Gepost op: 2016/01/09, 14:29:35 »
goed nieuwjaar!
Ik zelf ben bezig met  SoftEther VPN  client, maar zoek naar een heldere handleiding voor Ubuntu1404 x64

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Openvpn
« Reactie #7 Gepost op: 2016/01/09, 15:01:37 »
Is er nog een ander alternatief voor openvpn, wat makkelijker te instaleren is?
Zelf gebruik ik OpenVPN (met Android- en Windows-clients) maar pptp is wat eenvoudiger op te zetten: https://help.ubuntu.com/community/PPTPServer
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Openvpn
« Reactie #8 Gepost op: 2016/01/10, 10:51:02 »
Is er nog een ander alternatief voor openvpn, wat makkelijker te instaleren is?
Zelf gebruik ik OpenVPN (met Android- en Windows-clients) maar pptp is wat eenvoudiger op te zetten: https://help.ubuntu.com/community/PPTPServer
Bedankt ik ga de pptp eens proberen.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27