Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zoek functie doet niets  (gelezen 8560 keer)

Offline Bobbie

  • Lid
Zoek functie doet niets
« Gepost op: 2007/09/27, 22:55:01 »
Probeer de zoekfunctie van maar krijg een foutmelding

Not Found

The requested URL /search was not found on this server.

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Zoek functie doet niets
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/27, 23:03:55 »
Dennis is op dit moment bezig met het herzien van de zoekfunctie op de Ubuntu NL website (kijk maar eens rechts bovenin het scherm). Misschien dat het daardoor komt, zo niet, dan zal hij dit topic wel lezen.

Trouwens, de nieuwe zoekfunctie werkt ook prima (beter dan de oude zelfs) :D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Zoek functie doet niets
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/27, 23:08:31 »
Lang leve Google!  :-)

Offline Bobbie

  • Lid
Zoek functie doet niets
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/27, 23:14:16 »
veel leeswerk gratis en voor niks

Offline joop13

  • Lid
Zoek functie doet niets
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/28, 01:41:23 »
Citaat van: pjotr123
Lang leve Google!  :-)
Boe!!! Lang leve Clusty ;)
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Jehanne

  • Lid
Zoek functie doet niets
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/28, 11:03:19 »
Citaat van: Sander50
Dennis is op dit moment bezig met het herzien van de zoekfunctie op de Ubuntu NL website (kijk maar eens rechts bovenin het scherm). Misschien dat het daardoor komt, zo niet, dan zal hij dit topic wel lezen.

Trouwens, de nieuwe zoekfunctie werkt ook prima (beter dan de oude zelfs) :D
Rechtsbovenin? Ik zie alleen een zoekbalkje van Google, links bovenin. Het maakt ook nog het logo van Ubuntu stuk.....of ligt dat aan mijn beeld?
Books just want to be free!
See what I mean at:
http://www.bookcrossing.com/referral/Jehanne

Offline SWAT

  • Administrator
Zoek functie doet niets
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/28, 12:26:42 »
Je kunt gewoon de google search rechtsboven gebruiken (en hier ziet het er gewoon goed uit)

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Zoek functie doet niets
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/28, 13:10:30 »
Bij mij staat hij ook gewoon rechts bovenin. Misschien eens een paar keer refreshen en buffer leeghalen?

Dennis zou die link trouwens wel gewoon door kunnen laten verwijzen naar de nieuwe zoekpagina...

Offline Tico

  • Lid
Zoek functie doet niets
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/28, 13:47:32 »
Dat kan ook ja, de search weghalen, nu moet er rechtsboven gebruikt worden ;)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Zoek functie doet niets
« Reactie #9 Gepost op: 2007/09/28, 14:10:09 »
En wat vind schoappied daar nu van, google als zoekmachine voor de site? ;-)
Werkt wel goed overigens...

schoappied

  • Gast
Zoek functie doet niets
« Reactie #10 Gepost op: 2007/09/28, 20:02:17 »
Ubuntu-'humanity to others'-nl gebruikt de zoekmachine van het miljardenbedrijf, alles opkoper en beheerser Google welke ook nog eens heel duidelijk 'hostile to others privacy' is....

Gebruik dan MS Live search, die qua privacy beduidend beter scoort! (of de vele andere alternatieven).

Pffff een lachertje is dit...

Dit is in strijd met de filosofie van Ubuntu!

Offline patrick

  • Lid
Zoek functie doet niets
« Reactie #11 Gepost op: 2007/09/28, 20:14:16 »
Als ik iets invul rechtsbovenaan dan veranderd mijn scherm in een soort google scherm.
Hoe in hemelsnaam zoek je nu op auteur.
Ik vond de vorige zoekfunctie beter.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Offline Soul-Sing

  • Lid
Zoek functie doet niets
« Reactie #12 Gepost op: 2007/09/28, 20:16:46 »
Citaat van: patrom
Als ik iets invul rechtsbovenaan dan veranderd mijn scherm in een soort google scherm.
Hoe in hemelsnaam zoek je nu op auteur.
Ik vond de vorige zoekfunctie beter.
nee idd, op auteur lijkt niet meer te kunnen als extra.

Zoek functie doet niets
« Reactie #13 Gepost op: 2007/09/28, 20:19:39 »
Als het aan mij lag zou de vroegere zoekfunctie terugkomen.
Als ik iets zoek op dit forum dan verwacht ik ook uit te komen ergens hier op dit forum en niet ergens anders. Als ik hier mijn antwoord niet krijg dan ga ik bewust naar google.
Waren er problemen met de oude zoekfunctie of wat was het probleem hiermee?
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Soul-Sing

  • Lid
Zoek functie doet niets
« Reactie #14 Gepost op: 2007/09/28, 20:22:21 »
Citaat
Waren er problemen met de oude zoekfunctie of wat was het probleem hiermee?
geen idee. ik zocht wel eens op auteur gecombineerd met een zoekopdracht.
kon zo heel gericht zoeken.

Offline patrick

  • Lid
Zoek functie doet niets
« Reactie #15 Gepost op: 2007/09/28, 20:32:20 »
Ik hoop echt dat de oude zoekfunctie terug komt.
Deze vind ik maar niks, zoals anderen ook al zeggen als ik iets anders wil dan hier op het forum te zitten zal ik wel google gebruiken maar hier zou ik liever de oude zoekfunctie terug zien.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Zoek functie doet niets
« Reactie #16 Gepost op: 2007/09/28, 20:53:11 »
Citaat van: leoquant
Citaat van: patrom
Als ik iets invul rechtsbovenaan dan veranderd mijn scherm in een soort google scherm.
Hoe in hemelsnaam zoek je nu op auteur.
Ik vond de vorige zoekfunctie beter.
nee idd, op auteur lijkt niet meer te kunnen als extra.
Op auteur zoeken gaat echt wel......

Heb je al geprobeerd?
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Zoek functie doet niets
« Reactie #17 Gepost op: 2007/09/28, 20:56:44 »
Waarschijnlijk komt de oude zoekfunctie niet terug. Voordeel van de nieuwe is dat meteen alles doorzoekbaar is (forum, mailinglijsten, documentatie, website etc.) De oude zoekmachine was verder niet erg nauwkeurig een gaf vaak slechte resultaten weer.

Op auteur zoeken lijkt me ook niet erg moeilijk: gewoon de auteur er achteraan typen moet genoeg zijn.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Zoek functie doet niets
« Reactie #18 Gepost op: 2007/09/28, 21:20:33 »
Citaat van: maasnet
Citaat van: leoquant
Citaat van: patrom
Als ik iets invul rechtsbovenaan dan veranderd mijn scherm in een soort google scherm.
Hoe in hemelsnaam zoek je nu op auteur.
Ik vond de vorige zoekfunctie beter.
nee idd, op auteur lijkt niet meer te kunnen als extra.
Op auteur zoeken gaat echt wel......

Heb je al geprobeerd?
ja zoek: theAnimal  maar eens...

Offline siegi

  • Lid
Zoek functie doet niets
« Reactie #19 Gepost op: 2007/09/28, 21:27:34 »
Citaat van: schoappied
Ubuntu-'humanity to others'-nl gebruikt de zoekmachine van het miljardenbedrijf, alles opkoper en beheerser Google welke ook nog eens heel duidelijk 'hostile to others privacy' is....

Gebruik dan MS Live search, die qua privacy beduidend beter scoort! (of de vele andere alternatieven).

Pffff een lachertje is dit...

Dit is in strijd met de filosofie van Ubuntu!
Dat je anti google bent weten we ondertussen al.  
Denk er ook maar eens aan dat google heeft ook heel wat gedaan voor de open source wereld.
Google verdient op dit moment veel geld door gerichte reclame, als je iets zoekt over hotels en spanje bv krijg je direct gesponserde links.  Ik weet niet in hoevere dit schending van de privacy is.
Google heeft ook geen monopolie als microsoft, je kan gemakkelijk naar alternatieven overstappen. Dat is bij windows niet het geval of je favoriete spelletje doet het niet.

Zoek functie doet niets
« Reactie #20 Gepost op: 2007/09/28, 22:12:58 »
Als die oude zoekfunctie toch niet terugkomt dan kan best de huidige (google) wat opvallender gemaakt worden want anders gaan hier nog veel mensen telkens een topic over beginnen vrees ik ;)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline joseph

  • Lid
Zoek functie doet niets
« Reactie #21 Gepost op: 2007/09/29, 00:06:55 »
Schaar mij bij degenen die het absoluut geen verbetering vinden.

Ten eerste (een meest belangrijkste) omdat die oude zoekfunctie veel efficiƫnter was en ook veel overzichtelijker.
Grootste plus was dat je de datum/tijd van laatste berichtgever in een oogopslag kon zien bij de selectie.
Zocht zelf veel op gebruiker en dat is nu ondoenlijk, je moet iedere hit aanklikken omdat er veel LB (lekker belangrijk) geneuzel in de omschrijving /sammenvatting van Google staat.

Ten tweede erger ik mij aan het feit dat de zoekfunctie niet in een apart scherm is te openen (is natuurlijk beleving en zal technisch anders te regelen zijn).

En ten slotte als derde (en puur persoonlijk) ben ik geen fan (meer) van Google.
Dat Google veel heeft gedaan voor de opensource-wereld is zeker zo maar wel met de nadruk op HEEFT.  
Hun huidige mentaliteit en prioriteiten (na 2004) vind ik persoonlijk in ieder geval niet (meer) passen bij het gedachtegoed rondom Linux en het WWW.
Google is (helaas) verworden tot een op Amerikaanse leest geschoeide multinational waarbij (snel) geld verdienen op de 1e plaats staat en waar ze heel goed zijn om hun "oude" idealistische-integriteitsimago (waarmee het allemaal begon) door communicatietechnieken overeind te houden.
Vind het veel geld verdienen op zich geen enkel probleem zolang je er eerlijk en open over bent.  
Echter zaken zoals het naar de pijpen dansen van een Chinese alsook Amerikaanse overheid (lees zelf maar de diverse site's terzake zoals bv. tiananmen) en dan dan glashard stellen
Citaat van: Google
Google schept duidelijkheid in het web.
Google is ontworpen om orde te scheppen in de chaos. Google is precies wat een zoekdienst moet zijn; geen beperkte gids of een lijst met resultaten die verkocht wordt aan de hoogste bieder, maar een zorgvuldige manier om het Internet te ordenen volgens zijn eigen structuur.
wel erg.......:mad:
Persoonlijk vind ik het extreem gevaarlijk wat Google hiermee gedaan heeft en is wat mij betreft hun integriteit daarmee te grabbel gegooid.
Betreft n.l. gewoon het sturen van informatie c.q. de werkelijkheid waarvan alle machthebbers hele natte dromen krijgen en die volgens mij indruist tegen de beginselen van het WWW.
Het is namelijk veel subtieler dan de noodgreep die ze momenteel b.v. in Birma moeten toepassen om de informatie te kunnen reguleren.  

Natuurlijk staat je als individu vrij om te gebruiken wat je wil en is dit forum alles behalve bedoeld voor politiek geneuzel.
Bedenk dan wel dat je je als Forum ook zelf terughoudend moet opstellen en niet zomaar een goed werkende zoekfunctie (zonder communicatie vooraf) te vervangen voor iets wat politiek gevoeligheden kan oproepen.


Enne Siegi, als je nu zelf die opmerking leest over monopoliepositie, vind je die dan echt steek houden of plaag je schoappied een beetje?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Zoek functie doet niets
« Reactie #22 Gepost op: 2007/09/29, 00:17:58 »
We houden de "klantenreacties" uiteraard in de gaten. Maar geef de nieuwe zoekfunctie even een kans.....   :-)

Groet, Pjotr.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Zoek functie doet niets
« Reactie #23 Gepost op: 2007/09/29, 00:22:58 »
Met scroogle kan je ook een site-specifiek zoekveld maken:
http://www.scroogle.org/masters.html

Specifiek zoeken op scroogle.org kan ook. Je zoekopdracht zou er dan zo uit moeten zien:
site:forum.ubuntu-nl.org jouwzoekterm

Zoek functie doet niets
« Reactie #24 Gepost op: 2007/09/29, 02:44:38 »
Hmz heb de zoekfunctie nu een paar keer moeten gebruiken en het werkt bagger.

Heb geen keuze meer voor een nieuwe tab of scherm dus zit me nu suf te klikken om weer terug te komen op het onderwerp waar ik was en wat de aanleiding gaf om de zoekfunctie te gebruiken.
En raak dan al snel de weg kwijt op dit warrige forum waar alles door elkaar staat.

Verder is idd de pagina waar de uitkomst staat van de zoekopdracht bizar onduidelijk.

ergo.

Zal de zoekfunctie niet meer gebruiken.

En dat is mede voor alle nieuwe mensen die hier komen een triest gebeuren want die zijn de normale zoekfunctie gewend zoals gewoon is op forums.

Die mensen vinden nu erg weinig meer vrees ik.
net zoals ik nu weinig vind.

NOTE:

Misschien is er iemand die deze nieuwe zoekfunctie handig vind, echter beetje dom om de oude te slopen.
Had die gewoon laten staan zodat mensen nog keuze hebben.

:(
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D