Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zoek functie doet niets  (gelezen 8560 keer)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Zoek functie doet niets
« Reactie #25 Gepost op: 2007/09/29, 09:24:11 »
ik mis de oude zoekfunctie enorm. en kon met een paar klikken oude draadjes opsporen en linken aan personen. ik lees gewoon alles op het forum, en onthoudt heel veel, maar net niet alles. de "oude" zoekfunctie was mij dus zeer vertrouwd. ben benieuwd of  ik mij de nieuwe ook "eigen" kan maken.
verder was het mogelijke oude/bestaande draadjes/polls op te sporen, en was het mogelijk orde te scheppen in de info en input. zo voorkom je snel dat er twee dezelfde polls gestart worden, en refereer je aan bestaande info/polls.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Zoek functie doet niets
« Reactie #26 Gepost op: 2007/09/29, 09:27:40 »
Citaat van: leoquant
ik mis de oude zoekfunctie enorm. en kon met een paar klikken oude draadjes opsporen en linken aan personen. ik lees gewoon alles op het forum, en onthoudt heel veel, maar net niet alles. de "oude" zoekfunctie was mij dus zeer vertrouwd. ben benieuwd of  ik mij de nieuwe ook "eigen" kan maken.
verder was het mogelijke oude/bestaande draadjes/polls op te sporen, en was het mogelijk orde te scheppen in de info en input. zo voorkom je snel dat er twee dezelfde polls gestart worden, en refereer je aan bestaande info/polls.
verder heb ik nu twee google search-engines boven elkaar: die van mijn browser en de custom search van google van het forum.

Offline joseph

  • Lid
Zoek functie doet niets
« Reactie #27 Gepost op: 2007/09/29, 11:15:54 »
Citaat van: pjotr123
We houden de "klantenreacties" uiteraard in de gaten. Maar geef de nieuwe zoekfunctie even een kans.....   :-)
Moeten we bij zoeken op gebruiker (is gelukkig ook nog via gebruikerslijst op de oude methode mogelijk) dit:
Citaat van: zoekresultaat google
Resultaten 1 - 10 voor joseph. (0,08 seconden)

Bij installatie geen dualboot optie gekregen - Ubuntu NL Forum
joseph: Lid: Uit: Vogelwaarde: Geregistreerd: 25-08-2007: Bijdragen: 23 .... joseph schreef:. Dan moet ik toch wel heel snel een oplossing vinden voor die ...
forum.ubuntu-nl.org/message/144997

Realtek High definition soundcard werkt niet - Ubuntu NL Forum
joseph: Lid: Uit: Vogelwaarde: Geregistreerd: 25-08-2007: Bijdragen: 39 ... Overigens ken ik Joseph goed, hij heeft enkel een spraakgebrekje, ...
forum.ubuntu-nl.org/message/148752

Ubuntu Linux GebruikersGroep Zeeland (in Oprichting) - Ubuntu NL Forum
Laatst bewerkt door joseph (Gisteren 10:39:21). Offline ... Joseph, Roeselare is op woensdag 24-10 ipv 28-10 Sluit me overigens bij je aan betreffende ...

forum.ubuntu-nl.org/message/145872
Zoekresultaten - Ubuntu NL Forum
Offtopic, 127, 19-09-2007 14:51:59 van schoappied. stamboom van patrom. Software en configuratie, 5, 18-09-2007 21:46:35 van joseph ...
een kans geven boven:

Citaat van: zoekresultaat forum
Ubuntu Nederland
Pagina's: 1
Zoekresultaten
Onderwerp                                                                     Forum                         Antwoorden      Nieuwste bijdrage
Zoek functie doet niets van Bobbie  [ 1 2 ]                         Ubuntu NL                    26                   Vandaag 09:27:40 van leoquant
De kaart is er weer van Dennis  [ 1 2 ]                               Ubuntu NL                    39                   Gisteren 15:54:43 van markba
Realtek High definition soundcard werkt niet van glupper68  Hardware en drivers       11                   27-09-2007 19:48:34 van mcdesign
Videokaart veranderd van Raaf61                                      Hardware en drivers       15                   27-09-2007 15:19:38 van Raaf61
Epiphany !!!!!!!!!! van steven  [ 1 2 3 … 6 ]                         Software en configuratie 138                 24-09-2007 12:42:35 van artvds2708
Wie blijft volhouden dat de googleway beter is??
Als je het grafisch ziet is het nog veel duidelijker wat beter is.

Vind het jammer van al het werk dat Dennis zonder twijfel met goede bedoelingen heeft verzet maar plaats die zoekfunctie alstublieft terug of ernaast.

Offline Jehanne

  • Lid
Zoek functie doet niets
« Reactie #28 Gepost op: 2007/09/29, 11:46:48 »
Citaat van: tico
Dat kan ook ja, de search weghalen, nu moet er rechtsboven gebruikt worden ;)
Ja, nu staat'ie bij mij ook rechtsboven, gisteren links dwars door het Ubuntu logo.....
Books just want to be free!
See what I mean at:
http://www.bookcrossing.com/referral/Jehanne

schoappied

  • Gast
Zoek functie doet niets
« Reactie #29 Gepost op: 2007/09/29, 12:31:54 »
Citaat van: siegi
Citaat van: schoappied
Ubuntu-'humanity to others'-nl gebruikt de zoekmachine van het miljardenbedrijf, alles opkoper en beheerser Google welke ook nog eens heel duidelijk 'hostile to others privacy' is....

Gebruik dan MS Live search, die qua privacy beduidend beter scoort! (of de vele andere alternatieven).

Pffff een lachertje is dit...

Dit is in strijd met de filosofie van Ubuntu!
Dat je anti google bent weten we ondertussen al.  
Denk er ook maar eens aan dat google heeft ook heel wat gedaan voor de open source wereld.
Google verdient op dit moment veel geld door gerichte reclame, als je iets zoekt over hotels en spanje bv krijg je direct gesponserde links.  Ik weet niet in hoevere dit schending van de privacy is.
Google heeft ook geen monopolie als microsoft, je kan gemakkelijk naar alternatieven overstappen. Dat is bij windows niet het geval of je favoriete spelletje doet het niet.
Ik ben niet zozeer alleen tegen Google, dat heb ik al verschillende malen proberen uit te leggen. Wel ben ik wel tegen een bedrijf met een dergelijk beleid en machtspositie. HIervoor heb ik altijd goede argumenten proberen te geven en ik moet je eerlijk zeggen dat het enige argument wat ik terug heb gekregen is:
'als je niets te verbergen hebt, dan maakt het toch niets uit' en
'Google is gewoon de snelste en beste zoekmachine'.

Deze stellingen heb ik meerdere malen proberen te weerleggen. Bij de een komt dat aan, bij velen ook niet. Prima, maar om te zeggen dat ik bij voorbaat tegen Google ben als een soort dogma, is niet juist. Ik ben tegen Google op basis van in mijn ogen goede argumenten. Als Google haar beleid zou aanpassen zou ik best eens anders over Google kunnen gaan denken.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Zoek functie doet niets
« Reactie #30 Gepost op: 2007/09/29, 12:40:17 »
Citaat
Deze stellingen heb ik meerdere malen proberen te weerleggen. Bij de een komt dat aan, bij velen ook niet. Prima, maar om te zeggen dat ik bij voorbaat tegen Google ben als een soort dogma, is niet juist. Ik ben tegen Google op basis van in mijn ogen goede argumenten. Als Google haar beleid zou aanpassen zou ik best eens anders over Google kunnen gaan denken.
je stellingen over google zijn hier heel duidelijk overgekomen hoor, ik denk dat veel mensen je donders goed volgen. het gaat erom hoe principieel je je opstelt, en hoe pragmatisch. zelf slaat mijn balans door naar een wat pragmatische(r) opstelling wat betreft google. maar ik ben niet voor niets lid van de EFF.

Offline bwman

  • Lid
Zoek functie doet niets
« Reactie #31 Gepost op: 2007/09/30, 16:59:23 »
ik heb toch ook liever de oude zoekfunktie terug.werkte toch iets beter dan met de google balk.nu moet je echt wel veel liggen doorspitten.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

zwanita

  • Gast
Zoek functie doet niets
« Reactie #32 Gepost op: 2007/09/30, 19:40:23 »
zou wel heel graag de oude zoekfunctie terughebben. Ben het met schoappied eens, Google hoort hier niet meer.
Wanneer ik op het forum zoek verwacht ik ook alleen maar threads uit het forum en niets anders.
Het mocht dan wel niet 100 % betrouwbaar zijn qua resultaat, maar ik vond het heel plezierig en vlot werken.
zo als het nu is vind ik het ronduit bagger en wanneer dit niet terugveranderd is het voor mij einde nl-forum en zoek ik mijn info elders.

Zoek functie doet niets
« Reactie #33 Gepost op: 2007/09/30, 19:47:10 »
Je kunt best nog ff aan deze poll meedoen, hoe meer zielen hoe meer vreugde: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/15163 ;)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Dave

  • Lid
Zoek functie doet niets
« Reactie #34 Gepost op: 2007/10/01, 12:46:29 »
ik was best tevreden met de oude zoekfunctie. meeste wat ik zocht was op eigen naam om een draadje terug te vinden.
maar zolang je maar aan kunt geven dat je in het forum en op naam wilt zoeken vind ik alles best.
en zo niet ook wel :-)

offtopic:
weekendje niet online geweest en 11 pagina's met nieuwe berichten... wowhhh

Offline betoel

  • Lid
Zoek functie doet niets
« Reactie #35 Gepost op: 2007/10/03, 21:58:24 »
Erg jammer dat de oude zoekfunctie verdwenen is. Ik was er goed en wel aan gewend en kon me er aardig mee redden. Het lijkt me niet goed dat als men zich verdiept in Ubuntu, dat dan het zoeken in een onmisbaar hulpmiddel veranderd is.Wat mij betreft lijkt me deze goochel-methode geen succes . :-)
AMD 64 X2 dualcore 3800+  -  4Gb 
Geforce 7200GS 256 MB
Syncmaster 720N - 1024 x786
Dualboot met XP - Win7 en Liinux Mint 13  XFCE 4.10

steven

  • Gast
Zoek functie doet niets
« Reactie #36 Gepost op: 2007/10/04, 18:25:53 »
Het is natuurlijk wat je gewend bent, maar ik vond de oude zoekfunctie veel praktischer.
Ik kon via de oude zoekfunctie  iets snel opzoeken in het forum.
Die zoektip (site:ubuntu-nl.org) help wel iets.
Jammer dat de oude zoekfunctie weg is.

topic gesloten

oude zoekfunctie is terug