Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Citrix  (gelezen 1955 keer)

ozzie010

  • Gast
Citrix
« Gepost op: 2008/09/30, 07:45:20 »
Hefet iemand ervaring met de installatie van Citrix ICA onder Ubuntu ?

ozzie010

  • Gast
Citrix
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/30, 07:47:02 »
http://www.citrix.com/English/SS/downloads/details.asp?downloadID=3323&productID=-1

Is dit de Citrix client die ik moet downloaden ?
Kan dit ook onder Xandros Linux draaien (wat op een eeePC draait) ?

Citrix
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/30, 10:18:30 »
Jup, dat is de goeie. Wel eerst OpenMotif installeren, daar is een Ubuntu pakket voor. Zou ook wel een Debian pakketje voor moeten zijn denk ik. Dus zou ook op een eeePC moeten kunnen draaien.

Offline Allcazar

  • Lid
Citrix
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/30, 19:06:15 »
Helaas géén goeie ervaringen met Citrix, althans de cliënt-zijde.   Dit is al van versie 7.04 zo... veel beterschap is er feitelijk niet.    

Er is altijd geknoei met root-certificaten.   Na wat googlen vind je die wel terug ergens op het net.      Je neemt gewoon de tekst van het net, plakt het in gedit, en saved daarna .crt.  Dat zet je dan in /usr/lib/ICAClient/keystore/cacerts.    

Daarna starten de links wel degelijk op.  

Maar dan begint de ellende pas:
- windowspositie lukt niet altijd
- keystrokes kloppen niet altijd
- random freezes bij wireless netwerk

Om snel eens een mail of agenda te raaplegen gaat Citrix op Ubuntu nog, maar om echt een avondje thuis door te werken... helaas.  

Op mijn Xubuntu toestel (eigenaardig) gaat het iets beter.  

Om maar te zeggen... om de Citrix omgeving van mijn werkgever te draaien haal ik meestal mijn Dell Laptop met XP boven, da's de enige die stabiel draait.  

Maar ja... is Citrix niet ingelijfd in het Redmond-bastion van Windows?  Welk belang hebben ze nog om degelijk werkende desktop-clients voor Linux te ontwikkelen?  

I doubt.
Allcazar

Niets is volledig waar, en zelfs dat niet.

Citrix
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/12, 21:39:12 »
Ik werk ook met citrix op mijn desktop maar ook op mijn laptop p3 met 512 In het begin inderdaad enorm lopen klooien met de certificaten maar daarna nooit meer een probleem gehad hier, Draait soepel en probleemloos....Dus het werk bij mij althans wel probleemloos..
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Citrix
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/12, 22:10:05 »
Citaat van: ozzie010
Hefet iemand ervaring met de installatie van Citrix ICA onder Ubuntu ?
Heb je hier iets aan?
http://skarh.wordpress.com/2008/05/20/how-to-citrix-on-ubuntu/
 Zo is het mij wel gelukt met wat strubbelingen in het begin;zie mijn commentaar op deze site.

Succes.

Citrix
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/18, 20:56:51 »
Bij mij loopt Citrix zonder problemen. Ik installeer de ICA client altijd op deze manier. (32 bits Xubuntu 8.04)