Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mounten van een externe HD na naamsverandering  (gelezen 594 keer)

Offline mwijz

  • Lid
Mounten van een externe HD na naamsverandering
« Gepost op: 2009/01/21, 23:39:11 »
Ik zoek hulp bij het volgende. Ik heb een externe USB schijf die ik wel kan mounten (op /media/FotoExt) met de MountManager, maar niet via Locaties->Computer. Ik heb de naam van de schijf veranderd van Foto's2 naar FotoExt, onder windows, en kennelijk heeft dat iets bedorven. Kan iemand mij een tip geven of mij anders naar documentatie verwijzen?

Bedankt
mwijz

JimZ

  • Gast
Re: Mounten van een externe HD na naamsverandering
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/22, 00:10:03 »
Ik begrijp je vraag waarschijnlijk helemaal verkeerd, maar bij het inpluggen wordt hij toch automatisch gemount met de naam (het label) van die drive? Dus als je de naam (het label) in Windows veranderd hebt zou dat in Ubuntu vanzelf goed moeten gaan.

Gr,
Jim

Offline mwijz

  • Lid
Re: Mounten van een externe HD na naamsverandering
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/23, 02:49:27 »
Ja, ik dacht ook dat het zo vanzelf goed zou gaan. Ik weet overigens niet hoe ik de naam onder Ubuntu kan veranderen, vandaar mijn misstap naar Windows.
De foutmelding die ik krijg is: `Kan volume 'FotoExt' niet aankoppelen.' met als verdere uitleg: `mount point can not contain the following characters: newline, G_DIR_SEPARATOR(usually /)'.
Ik begrijp hier niet veel van. In het adres van een mount point moet toch wel ergens een `/' staan.
Ik dacht een mount point een gewone directory was. Is dat zo? Vroeger in Unix was dat zo.

mwijz

Offline vanadium

  • Lid
Re: Mounten van een externe HD na naamsverandering
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/23, 09:54:49 »
In de "eigenschappen" dialoog van een schijf mag je bij "Mount point" géén volledig pad invullen, maar enkel een naam. Beter nog: vul daar niets in. Geef in plaats de schijf een label (https://help.ubuntu.com/community/RenameUSBDrive). Dat label wordt dan op eender welk Ubuntu systeem automatisch gebruikt als naam voor het koppelpunt.