Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sof2  (gelezen 3244 keer)

sof2
« Gepost op: 2008/07/28, 14:38:05 »
Hoi,

Ik heb al wat rondgezocht hier maar ik kom er niet uit. Soldier of Fortune 2 - Double Helix Gold Edition probeer ik te installeren mbv Wine. Dit zou moeten kunnen. Hij installeert echter alleen cd 1. Als hij om cd 2 vraagt krijg ik hem er niet uit. Ik kan hem niet umounten. Ik probeerde de installatie mbv deze site: http://frankscorner.org/index.php?p=sof2
Maar deze gaat volgens mij uit van de iets gevorderde gebruiker. Er staat bijvoorbeeld: kill wine. Je ziet gelijk grote vraagtekens boven mijn hoofd. :)

Kan iemand mij helpen om stap voor stap uit te leggen hoe ik dit aanpak?

Dwarrel

  • Gast
sof2
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/28, 17:30:32 »
Heb dit spel laatst nog geinstalleerd, met kill wine bedoelen ze dat je wine proces beëindigt (zoals je in windows met ctrl+alt+del kon doen) hier in ubuntu ga je naar system -> administration -> system monitor -> processes
En zoek je wine op, rechtermuisknop en kies kill process.
Nu worden alle vensters die bezig waren met sof2 installeren beëindigt en kan je handmatig de *.pk3 bestanden van cd 2 zoals in je link beschreven toevoegen in je sof2 map.
Deze map kan je vinden via: Applications -> wine -> browse C:\ drive -> program files -> de map waarin je sof hebt geïnstalleerd.

Hoop dat het hiermee lukt aangezien ik geen NL ubuntu heb, als iets niet duidelijk is laat het dan even weten.

sof2
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/28, 18:22:48 »
Ten tijde van het typen van het eerste bericht, had ik nog geen problemen met cd 1. Nu wilde ik van voren af aan beginnen en toen kreeg ik 1 of andere vage foutmelding. Dit probleem heb ik opgelost door rechts te klikken op de setup.exe en te openen met wine. Toen hij om cd 2 vroeg heb ik jouw oplossing gebruikt. Echter toen sloeg het systeem vast. (zeker iets teveel beeindigd?) Alleen de afsluitknop  reageerde nog. Opnieuw aangemeld en verder gegaan bij cd 2. De 3 bestanden gekopieerd en daarna apart de 2 eerste bestandjes naar de Sof2 map verplaatst.

Het is misschien een omweg, maar het werkte wel, en hoe. Hij werkt sneller dan onder windows xp. (als ik hem zwaar instelde ging hij af en toe haperen maar daar heb ik onder Ubuntu geen last van)

Als dit zo doorgaat, denk ik dat ik alleen windows zie op de laptop van mijn vriendin. :P

Bedankt voor je hulp

Dwarrel

  • Gast
sof2
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/28, 18:55:05 »
Ah fijn om te horen, ik was vergeten om te vertellen hoe je een linkje kan zetten naar sof2 in je menu of op je panels. (misschien heeft hij dit automatisch gedaan zo niet hier kleine uitleg)

Voor in het menu:

Rechtermuisknop op applications -> edit menus -> games -> new item
Opent een nieuw schermpje;
Naam: Sof2 (of welke naam je ook maar wilt gebruiken)
Command: wine "/home/hier je gebruikers naam/.wine/drive_c/Program Files/hier map waarin sof2 is geinstalleerd/sof2sp.exe" (of je drukt op browse -> zoek je .wine op -> drive_c -> Program Files -> door gaan tot je sof2sp.exe hebt gevonden -> dubbelklik sof2sp.exe ----> dan zet je voor wat er nu staat "wine" zonder de ".
Comment kan je leeg laten.

Nu kan je via Applications -> games -> sof2 het spel starten.

Voor panel:

Rechtermuisknop op panel -> add to panel -> custom application launcher -> volg nu zelfde stappen als bij het menu.

Gr Dwarrel.

sof2
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/28, 19:03:40 »
Dit lukt niet. Als ik dat doe krijg ik de volgende melding bij het opstarten:

Couldn't load default.cfg.

Deze melding krijg ik niet als ik hem direct vanuit de directory start. Raar eigenlijk dat je de melding wel krijgt met een snelkoppeling en niet met direct starten.

Dwarrel

  • Gast
sof2
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/28, 19:15:20 »
Hmm sounds odd. Kan je misschien even precies copy/paste doen bij wat je in command hebt staan? (tenzij je het niet belangrijk vind om een shortcut te hebben, vind het zelf altijd wel zo handig)

sof2
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/28, 19:19:38 »
Het is niet zo belangrijk hoor, maar hier heb je de regel.

"/home/daniel/.wine/drive_c/Programma Bestanden/Soldier of Fortune II - Double Helix GOLD/SoF2.exe"

Het is trouwens een bekende melding van het spel onder linux. Alleen niet iedereen heeft er last van. Ik had er eens op gegoogled. Maar een shortcut is altijd handig.

Groetjes,

Daniel

Dwarrel

  • Gast
sof2
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/28, 19:23:29 »
Citaat van: Daniel78
Het is niet zo belangrijk hoor, maar hier heb je de regel.

"/home/daniel/.wine/drive_c/Programma Bestanden/Soldier of Fortune II - Double Helix GOLD/SoF2.exe"

Het is trouwens een bekende melding van het spel onder linux. Alleen niet iedereen heeft er last van. Ik had er eens op gegoogled. Maar een shortcut is altijd handig.

Groetjes,

Daniel
je hebt voor die regel wel wine neergezet toch?

Verander de regel anders eens precies zoals het hier staat:
env WINEPREFIX="/home/daniel/.wine" wine "C:/Programma Bestanden/Soldier of Fortune II - Double Helix GOLD/SoF2.exe"

sof2
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/28, 19:26:55 »
Is nog hetzelfde. Dit staat ook nog bij Franks corner:

Notes:
- If you get the error message "could not load sof2_mp_default.cfg" then you should start SOF2 from within the installation directory, otherwise the game won't work.

Ik denk dat er gewoon niks aan te doen is. Of je moet nog een idee hebben?

Dwarrel

  • Gast
sof2
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/28, 19:33:29 »
Probeer eens rechtermuisknop op sof2.exe en dan create link. Deze link even op je desktop zetten dan rechtermuisknop properties -> open with -> wine.
Daarna dubbelklik der op ;).

sof2
« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/28, 19:39:04 »
Ik durf het bijna niet te zeggen...... maar dit werkt ook niet. De enige manier is tot nu toe om rechtstreeks te starten.

Dwarrel

  • Gast
sof2
« Reactie #11 Gepost op: 2008/07/28, 19:42:15 »
Vreemd, sorry maar dan zou ik het ook niet meer weten, alle 4 de manieren werken hier prima. Zal even voor je verder kijken, kijk over paar daagjes ofzo hier maar weer even of ik een nieuwe oplossing gevonden heb.
In elk geval kan je het wel spelen ;).

sof2
« Reactie #12 Gepost op: 2008/07/28, 19:43:55 »
Citaat van: Dwarrel
In elk geval kan je het wel spelen ;).
En dat is het belangrijkste :)