Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: TVgemist lens voor Unity  (gelezen 1565 keer)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
TVgemist lens voor Unity
« Gepost op: 2012/05/04, 22:24:10 »
n.a.l.v. het topic over het schrijven van eigen lenzen ben ik zelf ook aan de slag gegaan.

Ik ben begonnen met een lens voor uitzendinggemist.nl. En daarna heb ik rtlgemist er ook maar bij genomen. Het idee is om nog meer sites zoals SBS, Veronica ook nog toe te voegen.

Als je em wilt uitproberen voer dan het volgende uit in een Terminal:
sudo add-apt-repository ppa:rachidbm/unity-lens-tvgemist
sudo apt-get update
sudo apt-get install unity-lens-tvgemist
Om de lens te kunnen gebruiken moet je even opnieuw aanmelden. Als je dan de Dash aanklikt zie je rechtsonder een geel icoontje. Klik dat aan om te zoeken op online TV-programma's

Graag jullie feedback, tips, etc.

Update:
 - rtlgemist weggehaald, gezien deze niet werkt op Ubuntu
 - Veronica, Net5 en SBS6 toegevoegd. Bij deze zenders krijg je nu ook een fotootje (thumb) van het programma te zien ipv een icoon
« Laatst bewerkt op: 2012/05/12, 14:00:59 door Rachid »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: TVgemist lens voor Unity
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/04, 22:28:58 »
Goed idee :) RTL Gemist / XL zou ik echter niet doen. Die uitzendingen zijn alleen in Silverlight te bekijken dus dan maak je Ubuntugebruikers blij met een dode mus.

Re: TVgemist lens voor Unity
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/04, 22:30:14 »
Leuk, ben ook wel benieuwd hoe je het ga doen met RTL XL :P
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: TVgemist lens voor Unity
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/04, 22:41:00 »
Haha, dat van rtlgemist was inderdaad niet zo handig van me. Die gaat er dus weer uit. Gelukkig doen Veronica en NET5 het wel op Ubuntu, dus die kunnen erbij ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: TVgemist lens voor Unity
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/04, 22:57:11 »
Je kan wel iets doen met deze?

http://rtl.ksya.net/
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: TVgemist lens voor Unity
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/05, 02:34:41 »
Heel cool! Weer een reden erbij om nu toch echt maar mijn oude vertrouwde 10.04 eens gedag gaan zeggen.. :)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: TVgemist lens voor Unity
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/06, 21:18:42 »
Update:
 - rtlgemist weggehaald
 - Veronica, Net5 en SBS6 toegevoegd. Bij deze zenders krijg je nu ook een fotootje van het programma te zien ipv een icoon
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!