Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muziek en video kopieeren en afspelen  (gelezen 1650 keer)

Skilltone

  • Gast
Muziek en video kopieeren en afspelen
« Gepost op: 2008/04/29, 16:36:42 »
Goede middag,

Nu mijn cardreader het  doet, ben ik met bestanden overzetten begonnen. alles gaat goed, zelf Open Office doet niet moeilijk met acces bestanden ;). alleen de muziek en filmpjes nog.

Ik kan van drie cd's vol met muziekstukjes (mp3, wma) en tal van video (mpeg4, avi en wmv) niet afspelen in VLC, Totem, gxine en k heb geprobeerd mplayer. Eerst geprobeert van cf card af, toen op cd gezet (via nero/xp) en nog steeds niet voor elkaar. In XP speelt alles wel af, via mediaplayer, winamp en neroplayer.

Ik kan alles van card of cd afhalen en op de pc zetten, behalver de muziek of filmpjes, steeds fouten van kopieren, en zet bij filmpjes maximaal 8 a 9 seconden erop. (ipv gemiddeld 1 minuut)

Ik had bij installatie van 7.10 het volgende op deze pagina; http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/multimedia/multimedia_installeren/ uitgevoerd, met uitzondering van de optionele add on mediaplayer. ik heb upgrade naar 8.04 via update manager gedaan.

Zijn er nog andere mogelijkheden?

Mvg

Martin

p.s zal later pas antwoorden, moet naar verjaardag toe, en ps3 gta IV moet ook even geprobeerd worden ;)

Offline bwman

  • Lid
Muziek en video kopieeren en afspelen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/29, 17:11:03 »
normaal gesproken, moet als je alle media geinstalleert hebt ,via de link die je gaf, alles afspelen, ik heb hier geen problemen met de formaten die u gaf. wel heb ik extra de w32 codecs via synaptic mee geinstalleert misschien helpt dit voor u ook.en als u geupgrade hebt naar 8.04 moet u deze stappen op de media pagina ,via de link in uw bijdrage, weer overlopen, de bronnen voor fiesty zijn anders dan die voor hardy.en moeten heringesteld worden door deze nieuwe bronnen
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Muziek en video kopieeren en afspelen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/29, 17:13:18 »
Heb je deze pagina van pjotr123 gezien? http://computertip.googlepages.com/
Weet niet of je hier iets aan hebt omdat je aangeeft dat er problemen zijn met het kopieren van de bestanden naar de pc.Kan het niet aan de cd liggen?Bij mij werken sommige (goedkope) cd's na verloop van tijd ook niet helemaal goed meer,vaak zijn dan ook een paar bestanden corrupt geraakt.
Kubuntu 20.04

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Muziek en video kopieeren en afspelen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/29, 17:14:44 »
De voorbeeldweergave uitschakelen:
http://computertip.googlepages.com/enkelebekendefouteninubuntu
(punt 3)

Offline Mij

  • Lid
Muziek en video kopieeren en afspelen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/29, 17:15:30 »
Citaat van: dellkubuntu
Heb je deze pagina van pjotr123 gezien? http://computertip.googlepages.com/
Weet niet of je hier iets aan hebt omdat je aangeeft dat er problemen zijn met het kopieren van de bestanden naar de pc.Kan het niet aan de cd liggen?Bij mij werken sommige (goedkope) cd's na verloop van tijd ook niet helemaal goed meer,vaak zijn dan ook een paar bestanden corrupt geraakt.
Hij geeft aan dat het in XP wel werkt.

In een 8.04 live-cd werkt het ook niet?

Offline bwman

  • Lid
Muziek en video kopieeren en afspelen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/29, 17:17:34 »
ik vermoed dat zijn probleem is dat hij enkel de kernel heeft geupgrade en niet de codecs voor zijn media
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline nor

  • Lid
Muziek en video kopieeren en afspelen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/29, 17:36:14 »
Kan je de film met mplayer niet afspelen? Dan moet je video-output aanpassen. Start mplayer => open menu met rechterknop voor Preferences => tabblad video => kies x11 of xv => herstart mplayer.

Dan speelt de film misschien nu wel af.  Ik kon de eerste keer ook niet film met (s)mplayer afspelen.  Al had ik deze handleiding uitvoeren, en werkt het toch niet helemaal niet goed. Na aanpassing lukte het wel.

Offline tabasco

  • Lid
Muziek en video kopieeren en afspelen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/29, 17:47:00 »
Zover ik het zie is het geen afspeelfout maar een data kopieerfout.

Offline nor

  • Lid
Muziek en video kopieeren en afspelen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/29, 18:10:44 »
Citaat van: tabasco
Zover ik het zie is het geen afspeelfout maar een data kopieerfout.
Sorry, niet goed gelezen :o

Skilltone

  • Gast
Muziek en video kopieeren en afspelen
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/29, 18:12:20 »
Goede middag,

Dvd gegevens gezet op xp pc, toen nieuwe dvd gebrand op 4x. hoe langzamer hoe beter, onder xp. weer geprobeerd, en inderdaad het werkt wel, alleen de filmpjes toen nog steeds niet. toen gedaan wat Nor zei, en die werken ook.

Via de CF card hetzelfde gedaan en dat werkte niet. zal wel aan de reader liggen, koop vrijdag wel een usb stick ;)

dankje wel allemaal

Mvg

Martin