Wanneer je in Xubuntu het volume wilt instellen, dan staat daar :
Configureer geluidskaart(s)
Dit zou moeten zijn :
Configureer geluidskaart(en)
Dat is inderdaad fout, en er is nog veel meer mis in de vertaling van dat onderdeel.... Maar het staat niet in de diapresentatie, maar in een ander pakket, namelijk xfce4-mixer.
Bovenstrooms is deze beroerde vertaling van xfce4-mixer allang gecorrigeerd, maar helaas heeft Xfce nog geen nieuwe versie van het pakket vrijgegeven (en dus ook de nieuwe Nederlandse vertaling niet!). Daardoor zitten we voorlopig nog opgescheept met de oude zooi.
Dit probleem (geen nieuwe uitgifte van het onderliggende pakket, en dus geen nieuwe vertaling, ook al is die nieuwere vertaling al lang en breed beschikbaar), speelde bij heel veel pakketten. Dat merkte ik pas bij bèta 1 van Xubuntu 11.10.
Ik heb sindsdien flink wat zitten aandringen bij de ontwikkelaars, en gelukkig hun medewerking gekregen voor de meest belangrijke pakketten. Niet voor allemaal, want dat zou begrijpelijkerwijs teveel werk voor hen opleveren. Voor 12.04 hebben we meer tijd, dus ik verwacht dat we dan nog veel meer pakketten "erdoorheen" kunnen krijgen bij de ontwikkelaars. Met een nog betere Nederlandse vertaling als resultaat.