Aan leoquant
Sancties. Daarvan is in het Engelse stuk geen sprake. Voor vrijwilligers vind ik het ook onzin. Als iemand zich al als een soort Berlusconi gaat gedragen, wip je hem er toch snel genoeg uit. Persoonlijk zie ik die belangenverstrengeling ook niet zo dreigend. Er is bovendien verschil in belangenverstrengeling.
Stel: ik ben importeur van een kaartje voor PC's, dat als enigste werkt onder Ubuntu. Stel, hè. Daarnaast ben ik moderator of whatever. Ik verkoop dat kaartje, liefst in enorme oplaag natuurlijk, aan de Ubuntu-leden, voor de normale verkoopprijs. Belangenverstrengeling? Jazeker. Maar echt een reden om mij als moderator te wippen zal dat toch niet opleveren. 't Lijkt me trouwens "a hell of a job" onder ons gezegd.
De belangenverstrengeling die in de CoCL wordt bedoeld is die van Berlusconi, met grote financiële belangen. Die met de negatieve bijklank. Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren hier, dus misschien heb je wel gelijk, dat de hele alinea er ook uit kan.
Uit het hele stuk komt trouwens een figuur naar voren die "Roomser moet zijn als de Paus". Natuurlijk moeten leidinggevenden over de nodige kwaliteiten beschikken, maar de vraag is of je dat zo moet vastleggen. Zomaar wat opmerkingen.
Vr.groet, peter