Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sokoban software  (gelezen 1526 keer)

sokoban software
« Gepost op: 2010/11/05, 16:00:50 »
hi,

kan iemand mij helpen welke programma die ik moet spel sokoban openen want ik heb van internet gedownload voor linux, maar ik weet niet hoe ik moest gebruiken.

want die heeft vreemde extentie bestand run.py

Re: sokoban software
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/05, 16:44:38 »
start een python-script ~.py door de opdrachtregel

 python <scriptnaam>.py

veel plezier.

Offline JvH

  • Lid
Re: sokoban software
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/05, 17:48:36 »
Voordat je van het internet gedownload spul gaat uitvoeren/installeren:
In de pakketbronnen van Ubuntu staan ook enkele Sokoban-achtige spelletjes. Zoek er maar eens naar in Synaptic Pakketbeheer of het Softwarecentrum.

Re: sokoban software
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/05, 17:53:01 »
ja , maar ik heb ubuntu 10.10 maar ik kan python programma niets vinden in mijn ubuntu, kan dat wel met gnometerminal gebruiken of niet?

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: sokoban software
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/05, 19:11:52 »
Ja, dat kun je typen in gnomeTerminal.

Maar ik zou ook eens kijken naar wat JvH zegt. Er zijn verschillende sokoban spelletjes die standaard in het software centrum zitten.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: sokoban software
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/05, 20:14:54 »
Het kan zelfs via Alt+F2, zonder de terminal dus.
Je kunt zelfs een snelkoppeling maken op het bureaublad of in het menu en dan werkt het ook prima :)

Offline JvH

  • Lid
Re: sokoban software
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/06, 18:08:47 »
In het Softwarecentrum kun je o.a. de spellen Sokoban en Fish Fillets vinden als je zoekt op 'Sokoban'.
Die laatste is niet helemaal hetzelfde als Sokoban, maar lijkt er wel erg veel op. Ik vind dat persoonlijk een erg mooi gemaakt en leuk spel.