Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: internet bankieren  (gelezen 12350 keer)

internet bankieren
« Reactie #25 Gepost op: 2007/05/03, 06:49:19 »
Bij mijn bank werkt het goed. Moest internetbankieren aanvragen. Kreeg kaartje naar huis gestuurd met 4 maal 4 cijfers...
Inloggen bij de bank met het gekregen inlognummer en passwoord. Dan verschijnt het kaartje op het scherm, de lege vakjes vullen met de goede cijfers die op het door mij verkregen kaartje voorkomen ( Is steeds anders ) en men kan werken.
Zowel met firefox, internetexplorer, zelfs de Mac met z'n safari browser. No problem. Bij het Landbouwkrediet hebben ze ruimdenkend geweest.
Met andere kaartlezers enz. heb ik geen ervaring. Doch een vriendin van me heeft ook zo'n kaarlezer bij fortis... Misérie, alleen internetexplorer.
Als alles prima werkt is het wel een gemak. Maar ja...
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline gergro

  • Lid
internet bankieren
« Reactie #26 Gepost op: 2007/05/03, 09:09:23 »
Kaartlezer van Fortis geen probleem. Die werkt toch los van je pc!?
ASN bank ook probleemloos.

Saar.

  • Gast
internet bankieren
« Reactie #27 Gepost op: 2007/05/03, 19:20:26 »
Ik werk ook met KBC en heb problemen ondervonden... Installeren ging goed en het heeft een paar weken gewerkt. Toen vond hij plots geen gebruikers meer en kreeg ik opties, onder andere de cookies verwijderen.

Niets hielp, dus heb ik de map met KBC online maar verwijdert. Eén dezer dagen ga ik die kaartlezer halen, gratis en duidelijk. (zie kbc.be voor meer uitleg)

internet bankieren
« Reactie #28 Gepost op: 2007/05/03, 20:15:30 »
Citaat van: gergro
Kaartlezer van Fortis geen probleem. Die werkt toch los van je pc!?
ASN bank ook probleemloos.
Dan heeft Fortis nu nieuwe kaartlezers. De mijne hangt aan de pc op een seriële poort en linux slaagt er niet in om die zelfs maar te detecteren, laat staan dat er een driver voor zou zijn.

Vooral het niet detecteren vind ik een probleem. Dat zou eigenlijk niet mogen.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
internet bankieren
« Reactie #29 Gepost op: 2007/05/20, 11:57:26 »
Citaat van: Azalin
IE4Linux installeren misschien?
http://www.tatanka.com.br/ies4linux/page/Main_Page
Als de website wel opent met ies4linux, is dat het bewijs dat de site dus alleen toegankeliijk is met Internet Explorer.

In dat geval zoek ik altijd even uit wat het probleem is, vaak is een simpele 'User Agent Switching' waardoor de browser zich voordoet als Internet Explorer voldoende. In de gewraakte pagina zit dan een Java-scriptje dat de user agent string afvangt en controleert. 'User Agent Switching' kun je met Opera standaard toepassen, in Firefox heb je er een plugin voor nodig.

Soms werkt zelfs 'User Agent Switching' niet en ben je dus verplicht om met ies4linux te werken.

In alle gevallen benader ik de webmaster en breng hem op de hoogte van het probleem, eventueel met een stukje code waar het probleem zit.

Vaak weten webmasters  niet van het bestaan van dit probleem en blijken zij maar al te bereid de site aan te passen. In enkele gevallen wordt je zelfs als tester gevraagd, wie gebruikt er immers Firefox of Opera (mijn favoriet) op Linux c.q. Ubuntu?

Probeer wel de boodschap zo rustig mogelijk over te brengen en geen belerende toon aan te slaan, kritiek is altijd een moeilijk ding om te ontvangen...

dimitripauwels

  • Gast
internet bankieren
« Reactie #30 Gepost op: 2007/05/27, 19:12:29 »
Argenta (belgie) werkt ook, net geprobeerd

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
internet bankieren
« Reactie #31 Gepost op: 2007/05/28, 12:30:36 »
Citaat van: Xano
Goldencaya: Of websites wel of niet werken heeft niks te maken met het besturingssysteem dat je gebruikt en alles met de browser.
Dat heb ik ook altijd gedacht, maar toch het niet zo. In onderstaande draad is er een probleem specifiek met Firefox onder Linux. Firefox onder Windows werkt namelijk wel goed.

Uiteindelijk is dit opgelost door Internet Explorer onder Linux (IEs4linux) te gebruiken

Zie: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/10358

Azalin

  • Gast
internet bankieren
« Reactie #32 Gepost op: 2007/05/28, 13:52:11 »
Je kan overigens ook Firefox voor Windows downloaden, de laatste versie van Wine via www.winehq.com binnenhalen (zie de site welke repos je aan je sources lijst moet toevoegen, deze sources zijn wel te vertrouwen in mijn ogen) en dan Firefox voor Windows installeren. Hoewel het wellicht meer een IE-only-support probleem zal zijn in meeste gevallen.