Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VPN en einternet tegelijk  (gelezen 569 keer)

Offline krommenek

  • Lid
VPN en einternet tegelijk
« Gepost op: 2008/03/06, 21:58:46 »
Hoi,

Heb het volgende probleem:
Ik kan mijn VPN met de zaak op zetten en dan mail verzenden e.d. Echter kan ik terwijl deze VPN open is NIET meer internetten via forefox die ik gebruik.

Hoe kan ik nu instellen dat ik toch kan internetten terwijl de VPN verbinding open is.

Gebruik nm-applet 0.6.5 in deze aplikatie is de VPN gemaakt.

Wie helpt?

Groet,
Eric

VPN en einternet tegelijk
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/06, 22:05:31 »
ja... waarschijnlijk heeft het met je gateway te maken.... misschien moet je gateway wel veranderen om de functies van de vpn op je werk vol te kunnen benutten... maar je kunt het uitproberen om de gateway niet te veranderen bij het verbinden naar de vpn server :)

staat wel ergens in de verbindingsinstellingen gok ik

Offline ruujan

  • Lid
VPN en einternet tegelijk
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/06, 22:20:24 »
Weet niet precies hoe het in Gnome gaat, mar het probleem zal vast in je gateway of default route of je het dan ook wilt noemen, zitten. VPN's hebben de nare neiging om de standaard gateway aan te passen naar de volgende hop op de VPN.

Er zal ongetwijfeld ergens een vinkje in nm-applet zitten die je uit moet zetten. Dan wordt alleen verkeer voor de zaak over de VPN gestuurd.

Het kan trouwens zijn dat je extra routes moet aanmaken, maar dat hangt af van het netwerk op de zaak.

Offline BlackBurn

  • Lid
    • http://www.robmaas.eu
VPN en einternet tegelijk
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/07, 07:55:10 »
Wat er ook aan de hand kan zijn is dat ze op het werk dezelfde subnet(ten) gebruiken als jij thuis doet/hebt.  Als je dan ook nog een router hebt, die in ditzelfde subnet zit, dan zal hij deze "gateway" gaan zoeken binnen het netwerk van je werk.
Live to win, dare to lose
http://www.robmaas.eu