Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Software voor zendamateurs  (gelezen 7328 keer)

pg1n

  • Gast
Software voor zendamateurs
« Gepost op: 2007/11/22, 23:29:31 »
Waar kan ik software voor zendamateurs vinden die ik simpel dmv ' Installeren/verwijderen' of met Synapsys kan installeren?
Ik ben wel van alles tegengekomen, maar dat had blijkbaar de verkeerde extensie of was heel omslachtig te installeren.

Groeten, Maarten

Software voor zendamateurs
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/22, 23:32:53 »
Zoek eens op radio in synaptic....
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]

pg1n

  • Gast
Software voor zendamateurs
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/22, 23:39:08 »
Misschien dom van mij, maar ik had nog niet in Synaptic gekeken, anders had ik meteen kunnen zien dat er ook een ' groep' Amateur radio is.

In ieder geval bedankt voor de reaktie!

Maarten

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Software voor zendamateurs
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/23, 00:26:08 »
Toch wel leuk, eindelijk een hobbygenoot :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Software voor zendamateurs
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/23, 00:33:04 »
Dat maakt er drie ;)
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]

PA3DLK

  • Gast
Software voor zendamateurs
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/23, 08:00:48 »
Of 4.
73 Rob

Offline vliegje20

  • Lid
Software voor zendamateurs
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/23, 08:47:42 »
Ik wil dat ook nog eens gaan doen als ik wat geld heb.

Software voor zendamateurs
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/23, 10:23:08 »
Citaat van: vliegje20
Ik wil dat ook nog eens gaan doen als ik wat geld heb.
heb je daar geld voor nodig dan????
IK geloof zelfs dat je gewoon gedownloadde mp3's mag afspelen (via internet radio) zolang je de meta tags maar goed zijn ingevuld zodat je luisteraars kunnen zien van wie het nummer is.
Alleen bij live mixen hoeft dat geloof ik niet maar dan moet wel de dj naam vermeld worden met daarbij de vermelding dat deze live aan t mixen is. (mixen = beatmixen dus niet simpel in/out faden)
ook mag je geen mogelijkheden bied om de muziek te laten downloaden door je luisteraars, dat ze t zelf streams opslaan met t een of ander progje is okee zolang jij je luisteraars maar niet op die mogelijkheden wijst.

weet niet zeker of deze info nog klopt want t is al een dikke 4 jaar geleden dat ik nog eens achter winamp met shoutcast heb gezeten.

ps: zou t geen goed idee zijn om ubuntu radio te beginnen "radio for human beings" , ik hoor de jingle nu al.....
iedereen op  forum die weleens dj speelt kan dan zijn/haar wekelijkse of dagelijkse programma krijgen , open source nieuwsberichten , interviews met mark shuttleworth en..... of begint mijn fantasie nu te hard op hol te slaan?????
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Software voor zendamateurs
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/23, 10:34:16 »
Citaat van: socialdefect
ps: zou t geen goed idee zijn om ubuntu radio te beginnen "radio for human beings" , ik hoor de jingle nu al.....
iedereen op  forum die weleens dj speelt kan dan zijn/haar wekelijkse of dagelijkse programma krijgen , open source nieuwsberichten , interviews met mark shuttleworth en..... of begint mijn fantasie nu te hard op hol te slaan?????
Ben bang dat je de soorten 'zendamateurs' door de war haalt hier. Deze 4 houden zich in ieder geval niet bezig met muziekuitzendingen.
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Software voor zendamateurs
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/23, 12:31:29 »
Citaat van: stormzoeker
Ben bang dat je de soorten 'zendamateurs' door de war haalt hier. Deze 4 houden zich in ieder geval niet bezig met muziekuitzendingen.
Inderdaad ......
De titel zendamateur(één woord) is zelfs een wettelijk beschermde titel, die je pas mag voeren nadat je geslaagd bent voor een staatsexamen.
Vaak worden termen als uitzend amateur(2 woorden) en amateur zendeling:lol: verward met de titel zendamateur.

't is maar een weet !

73's es hpe cuagn
pa0bak
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline eXtreem

  • Lid
Software voor zendamateurs
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/23, 12:39:25 »
Citaat van: r0n.
Citaat van: stormzoeker
Ben bang dat je de soorten 'zendamateurs' door de war haalt hier. Deze 4 houden zich in ieder geval niet bezig met muziekuitzendingen.
Inderdaad ......
De titel zendamateur(één woord) is zelfs een wettelijk beschermde titel, die je pas mag voeren nadat je geslaagd bent voor een staatsexamen.
Vaak worden termen als uitzend amateur(2 woorden) en amateur zendeling:lol: verward met de titel zendamateur.

't is maar een weet !

73's es hpe cuagn
pa0bak
Nu word ik toch wel nieuwsgierig wat een zendamateur dan inhoud. Kan iemand hier misschien iets meer over vertellen?

Gr. Richard
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Software voor zendamateurs
« Reactie #11 Gepost op: 2007/11/23, 13:19:36 »
Een zendamateur heeft een vergunning gekregen voor het doen van expirimenten met radio.
Dit mag binnen een aantal frequentie-banden, de z.g.n. amateurbanden.
Deze banden kunnen zowel primair (alleen voor amateurs) als secundair (met mede gebruikers) ijn.
Voor deze vergunning (machtiging) moet een staats-examen met goed gevolg zijn afgelegd, dit examen bestaat uit een stuk theorie en een stuk wetskennis.
Vroeger (in mijn tijd dus) kwam daar ook nog Morsecode bij, wilde je op de kortegolf-amateur-banden kunnen zenden.

Zoek eens op internet, er is erg veel over te vinden !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Software voor zendamateurs
« Reactie #12 Gepost op: 2007/11/23, 13:50:30 »
weer iets geleerd :)
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Hommel

  • Lid
    • Radio site van PA3I
Software voor zendamateurs
« Reactie #13 Gepost op: 2007/12/02, 17:55:06 »
Tja ik ben ok al een paar jaartjes zendamateur Call PA3ANN meest (99%) actief in CW.
Nu 2 weken Ubuntu 6.06.1 TLS op mijn laptop en Mandriva gebruik ik pak weg 4 jaar op
mijn desktop dualcore.
Ubuntu is wel even wennen mar werkt bijzonder goed.
O ja KPSK kun je gewoon met " sudo aptitude install kpsk " en klaar werkt prima.

Rene4u

  • Gast
Software voor zendamateurs
« Reactie #14 Gepost op: 2007/12/02, 18:46:05 »
Wat kun je zoal met KPSK?
Welke ontvanger heb je nodig......?
Heb al eens een paar keer een tweedehands kortegolfontvanger willen kopen, bij de ontvangers waar ik ben wezen kijken mankeerde overal wat aan.......
En om zo'n ontvanger nieuw te kopen..... moet je wel erg diep in de buidel tasten....
Maar dat neemt niet weg dat het een ontzettend leuke hobby is!

René

Offline Hommel

  • Lid
    • Radio site van PA3I
Software voor zendamateurs
« Reactie #15 Gepost op: 2007/12/02, 18:46:13 »
Valt me net in dat je ook event. Wine (Windows emulator) dan kun je verschillende Windows software laten lopen, niet alles maar toch wel veel, zoals MixW  dit prog. werkt bij mij prima bij Ubuntu maar niet goed met Mandriva.

Offline Hommel

  • Lid
    • Radio site van PA3I
Software voor zendamateurs
« Reactie #16 Gepost op: 2007/12/02, 18:53:04 »
Kpsk is een PSK programma dan kun je je computer aan de zender of ontvanger hangen via de geluids kaart worden dan de tonen die je hoord omgezet in tekst,
het werkt ook al voor te proberen gewoon via de Mic ingang van je computer,
De tonen die uit je LSP komen worden dan netjes omgezet in tekst.
Zet je de computer op zenden met het PSK prog. dan kun je die tonen wat dan uit de computer hoorbaar zijn de Mic. van je zender stoppen (zender in LSB) en klaar.

De frequentie waar er veel zitten is de 40 meter band op 7.038 Mhz daar kun je eens luisteren, best wel leuk.

Offline ml2mst

  • Lid
    • ml2mst-gmail
    • Mijn Weblog
Software voor zendamateurs
« Reactie #17 Gepost op: 2007/12/04, 06:48:06 »
Citaat van: PA3DLK
Of 4.
73 Rob
Of wel zelfs 5 :)

want ml2mst dient natuurlijk eigenlijk als ML2MST te worden geschreven :)
Kubuntu 20.04, Windows 10 Pro Hoofdcomupter
Kubuntu 20.04, Windows 10 Home op Laptop
Kubuntu 14.04 op Core 2 Duo
Ubuntu MATE 15.10 op Raspberry PI 3B

Offline gipje

  • Lid
Re: Software voor zendamateurs
« Reactie #18 Gepost op: 2014/10/22, 13:14:51 »
Weer een radiozendamateur erbij.

Best 73 PD0GIP

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Software voor zendamateurs
« Reactie #19 Gepost op: 2014/10/22, 13:30:18 »
Ik weet niet of er na 7 jaar nog interesse in dit draadje is. :)

Als je een topic voor zendamateurs wilt beginnen moedig ik je aan, maar doe dat met een schone lei in Algemeen. :)