Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wmv op dvd  (gelezen 1161 keer)

wmv op dvd
« Gepost op: 2008/04/17, 21:38:55 »
Ik heb hier iets van 20 wmv bestandjes te samen 570 mb. Deze wil ik gaan converteren naar dvd met devede. Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik die bestandjes nooit op 1 dvd kan krijgen aangezien ik met devede 1 wmv file kan converteren en dan al meteen 17 procent van de beschikbaarheid van de dvd kwijt ben. Nu kan ik natuurlijk wel heel erg veel gaan comprimeren maar ik ben bang dat ik dan bijna niks meer te zien krijg op de dvd. Hoe kan ik nou al die wmv files toch op 1 dvd kwijt en de kwaliteit een beetje behouden
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline tabasco

  • Lid
wmv op dvd
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/17, 21:40:41 »
Probeer eens SVCD (of zelfs VCD) kwaliteit ipv DVD kwaliteit.

wmv op dvd
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/18, 00:00:15 »
peewster kan je ze niet eerst omzetten naar een ander formaat, met bijv. CovertIt of een ander programma zodat ze gecomprimeerd worden. En dan pas op een DVD branden. Of verlies je dan te veel aan kwaliteit naar jouw smaak? Even testen met een file.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vanadium

  • Lid
wmv op dvd
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/18, 10:35:16 »
Volgens mij kan je met DeVeDe vele filmpjes tegelijk converteren. Je kan één filmpje per titel doen, je kan ook verschillende clips onder één titel onderbrengen. DeVeDegeeft dan de "disk usage aan", en die hangt af van de bitrate waarnaartoe de filmpjes omgezet worden. Als je de beschikbare ruimte overschrijdt, dan kan je nog de bitrate van de filmpjes reduceren. Jammer, en wat onhandig als je 54 filmpjes hebt: je moet dit filmpje per filmpje doen.

Als je filmjes vrij lage resolutie zijn, dan kan je de bitrate behoorlijk verlagen zonder dat je merkbaar kwaliteit verliest. Je kan altijd eens testen met één filmpje hoe laag de bitrate kan gaan zonder merkbaar kwaliteitsverlies.

wmv op dvd
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/18, 23:08:25 »
Nou ik heb het dus geprobeerd maar ik red het niet om al die filmpjes dus op 1 dvd te krijgen. Zonde :) Toch eens kijken of ik niet een groter dvd bestand kan maken en die daarna dan mischien wat shrinken ofzo. Ik heb trouwens ook al geprobeerd de bitrate zo laag mogelijk te zetten maar dan nog krijg ik niet alle filmpjes op 1 dvd.
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

wmv op dvd
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/18, 23:36:34 »
Probeer alle fimpjes om te zetten naar DivX of nog beter XviD.
Dat comprimeerd geweldig en behoud de kwaliteit.

1 nadeel, je dvd player in de huiskamer moet wel deze codecs aankunnen.

Alhoewel je zo'n ding al koopt voor een drol en 3 knikkers :P
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

wmv op dvd
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/18, 23:42:28 »
Hehe ja wordt er mee dood gegooit die knikkers :D Zeker met die kleine hier die knikkergeil is :)

Maar ok divx dus, nou dat gaat mijn dvdspeler als het goed is wel afspelen. Ga dat wel even proberen idd.
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)