Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: spotify player geeft foutmelding  (gelezen 2735 keer)

Offline wilfried

  • Lid
spotify player geeft foutmelding
« Gepost op: 2014/11/14, 16:42:57 »
ik gebruik  onder UBUNTU al heel lang spotify maar ineens sinds een week of 3 krijg ik een foutmelding wanneer ik spotify wil opstarten de melding luidt faild laoding skin en vervolgens  kan het programma niet meer opstarten. Ook na volledige Heristalatie van UBUNTU1404.LTS  blijft dit euvel zich voor doen. dan maar de webplayer gebruiken . Hier kan ik wel inloggen   maar vervolgens laad hij niet mijn afspeellijsten . dan blijft het programma maar rondjes draaien.
Op een tweede harde schijf (van dezelfde pc)heb ik KUBUNTU staan  hier loopt zowel het programma als de webplayer WEL.  Daar ik vooral mijn UBUNTU gebruik zou ik hem toch graag hier hebben werken. weet iemand raad

Offline wilfried

  • Lid
Re: spotify player geeft foutmelding
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/14, 16:48:12 »
zojuist toch nog maar weer een keer (de zoveelste ) op de webplayer gekeken , en ja hoor nu doet deze het in ieder geval weer.Kennelijk een toevallige samenloop van de omstandigheden?
nu de client nog. 

Re: spotify player geeft foutmelding
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/14, 18:08:40 »
Draai je Spotify via Wine of gebruik je de echte Linux cliënt?
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline wilfried

  • Lid
Re: spotify player geeft foutmelding
« Reactie #3 Gepost op: 2014/11/14, 20:25:25 »
ik gebruik de echte spotify client
deze heb ik geinstaleerd  via de terminal met de opdrachten van de website van ubuntu (omgbuntu)
hier op heeft het steeds gefucntioneerd en na een poosje het programma niet gebruikt te hebben  wilde ik het weer opstarten  en sindsdien krijg ik dus ook na nieuwe instalatie vanj ubuntu  voordat het programma de kans krijgt om te starten de melding   zoals hierboven. onder KUBUNTU lukt dat nog steeds maar met ubuntu dus niet meer  ook na herinstalatie van ubuntu niet.
raar maar waar (gaat het mis)

Offline EZ-man

  • Lid
Re: spotify player geeft foutmelding
« Reactie #4 Gepost op: 2014/11/14, 23:17:07 »
Is deze link misschien behulpzaam :
        AskUbuntu.com how-to-fix-fuzzy-spotify-icon-in-the-icon-tray



Offline smiley

  • Lid
Re: spotify player geeft foutmelding
« Reactie #5 Gepost op: 2014/11/15, 12:08:45 »
Ik probeer nu ook om spotify te installeren maar het lukt niet  :'(. Ik heb de instructies op omgbuntu gevolgd maar op het einde in mijn terminal venster zegt hij dat het mislukt is en hij de spotify client niet kan vinden. Ik weet niet wat ik fout doe.

Ik gebruik momenteel de 14.04LTS


update; lijkt opgelost. blijkbaar heb ik een verouderde procedure gebruikt. met deze is het wel gelukt: http://www.omgubuntu.co.uk/2014/05/spotify-linux-preview-update-new-design
« Laatst bewerkt op: 2014/11/15, 12:19:47 door smiley »

Offline wilfried

  • Lid
Re: spotify player geeft foutmelding
« Reactie #6 Gepost op: 2014/11/15, 13:00:07 »
Ik ben er achter wat het probleem was.
Nadat ik de terminal opdrachten uit de post van EZ gevolgd heb kreeg ik een terminal waarschuwing over het thema
nu gebruik ik in UBUNTU  als donkerthema  Dolorian. (heel fraai en rustig aan de ogen)
 
Spotify deed het dus WEL en was dus wel correct geïnstalleerd, maar kan kennelijk niet overweg met het gebruikte thema.
het probleem lijkt dus opgelost .
bedankt voor het meedenken
« Laatst bewerkt op: 2014/11/15, 13:04:46 door wilfried »

Offline Henkp

  • Lid
Re: spotify player geeft foutmelding
« Reactie #7 Gepost op: 2014/11/15, 13:04:20 »
Even inhaken op dit bericht.

Wat is het voordeel van een geïnstalleerde versie van Spotify? ten aanzien van de Web-player?.

Ik gebruik momenteel de Web-player  en heb wel een vast abonnement via mij provider xs4all.nl

Re: spotify player geeft foutmelding
« Reactie #8 Gepost op: 2014/11/15, 13:10:26 »
Even inhaken op dit bericht.

Wat is het voordeel van een geïnstalleerde versie van Spotify? ten aanzien van de Web-player?.

Ik gebruik momenteel de Web-player  en heb wel een vast abonnement via mij provider xs4all.nl

Eigenlijk geen voordeel, maar eerder een nadeel; commerciële software op een maagdelijk fris Ubuntu. Zonder dollen ik vind dat de webplayer een pak meer voordelen heeft dan de native client. Maar sommigen vinden de webplayer te buggy voorlopig. (Wat ik apekool vind)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Henkp

  • Lid
Re: spotify player geeft foutmelding
« Reactie #9 Gepost op: 2014/11/15, 13:17:24 »
Even inhaken op dit bericht.

Wat is het voordeel van een geïnstalleerde versie van Spotify? ten aanzien van de Web-player?.

Ik gebruik momenteel de Web-player  en heb wel een vast abonnement via mij provider xs4all.nl

Eigenlijk geen voordeel, maar eerder een nadeel; commerciële software op een maagdelijk fris Ubuntu. Zonder dollen ik vind dat de webplayer een pak meer voordelen heeft dan de native client. Maar sommigen vinden de webplayer te buggy voorlopig. (Wat ik apekool vind)

Vriendelijk bedankt, voor de klare taal!  =D =D

Re: spotify player geeft foutmelding
« Reactie #10 Gepost op: 2014/11/15, 13:44:53 »
Hoho, wel even inhaken hierop: de client is gesloten software, maar slechts ten dele: de interface is gesloten, het thema is echter wel open en de bibliotheek (libspotify) ook.

Offline wilfried

  • Lid
Re: spotify player geeft foutmelding
« Reactie #11 Gepost op: 2014/11/15, 14:34:05 »
Ikzelf vind het gebruik van de client prettig werken ,gewoon om dat ik het progje open dan de muziek (of lijst) kies en af laat spelen hierna parkeer ik het programma in een hoekje op mijn scherm  en ga verder met waar ik mee bezig was. dit kan natuurlijk ook met de webplayer  maar daar moet je gewoon meer stappen doorlopen  (voor inloggen , ja ik log nog uit na gebruik)Ik denk dat het voor de gebruiker  allebei kan en het is maar waar je aan gewend was en misschien wel een kwestie van smaak., voor mij was dat de client  en dat bevalt me goed.
Maar als je geen software wilt  installeren ( of dit te ingewikkeld vindt) werkt de webplayer ook prima , en is dit technish beter? . voor de technische diepgang heb ik te weinig kennis  ik kan dus alleen vertellen wat ik als inmiddels ervaren gebruiker van Ubuntu en andere versies  ervaar.
 

Re: spotify player geeft foutmelding
« Reactie #12 Gepost op: 2014/11/15, 14:41:49 »
Ik heb ook geen technische diepgang, ik weet alleen door toevallig lezen welk stukje van Spotify open is en welk stukje niet. Ik vind het zo jammer dat mensen altijd roepen dat je technisch bent door het maken van één opmerking, zonder dat diegene weet waar die zogenaamde 'technicus' het vandaan heeft.

Trouwens, voor de web player moet je ook software installeren hoor, namelijk de Flash Player.

Maar ach, ik ben al een tijdje van Spotify overgegaan op XBox Music Web Player. Meer aanbod (in ieder geval onder mijn muziek) en geen enkele software nodig (ook geen Flash Player) en de interface werkt veel fijner en makkelijker voor mij :)

Offline wilfried

  • Lid
Re: spotify player geeft foutmelding
« Reactie #13 Gepost op: 2014/11/15, 16:57:48 »
ach,  ik geef met het niet technisch zijn eigenlijk alleen maar aan dan ik op dit gebied geen kennis (en hierdoor dus alleen maar onzeker ben )heb behalve dan de door de praktijk  opgedane ervaring en het dankzij dit geweldige forum  aangeleerd heb. Hierdoor is mijn respect voor deze jongens en meisjes welke mij op het forum elke keer weer helpen  enorm, en ben er ook dankbaar voor. Ik neem alle info hier dan ook vaak erg serieus. het valt mij wel op er nog al wat discussies ontstaan waarvan de toon nogal eens pittig kan zijn dat vindt ik persoonlijk jammer,  want dit forum is echt een visitekaartje voor die gene die met Ubuntu kennis maken. en ook het punt waar dankzij jullie heeeel veel geleerd kan worden. de UBUNTU -gedachte van samen  delen en samen werken aan een  Fantastisch besturingssysteem. het is en blijft voor mij Ubuntu for human beings   mooie leus  met een heel andere diepgang dan de technische  maar een mooie bijdrage aan een vrije (pc )wereld
het mooie van ubuntu e.a . vindt ik dat je zo mooi van alles kan proberen en als het allemaal een beetje een rommeltje dreigt te worden heb je het weer zo fris opnieuw geinstaleerd
bedankt voor de tip met xbox music webplayer ik zal hier eens naar kijken.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: spotify player geeft foutmelding
« Reactie #14 Gepost op: 2014/11/16, 10:06:29 »
@wilfried: Dat doet me goed: iemand die gaat nadenken na een hint.
 Ik wist het niet helemaal zeker en had je kunnen "wijzen dat je buiten de lijntjes had gekleurd". Wat je naderhand schrijft is een gevolg van doordenken omdat die computer plots antwoorden geeft ;-)

@Vistaus:  Ik weet een heleboel niet en mijn inwendige ik zegt vaak  :
Citaat
Niets is geheel waar. En zelfs dat niet. - Multatuli - Ideeën

Offline wilfried

  • Lid
Re: spotify player geeft foutmelding
« Reactie #15 Gepost op: 2014/11/16, 11:34:46 »
dank je EZ
en met deze prachtige filosofische zin kunnen we vlgs. mij dit topic met een open mind  wel afsluiten  :)