Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird 7 . Zoomen om de tekst te vergroten in opmaak-venster werkt niet.  (gelezen 2873 keer)

Offline mara

  • Lid
Als je een nieuw bericht wil opstellen in thunderbird 7 en je wil de tekst vergroten (in mijn geval om redenen van bijziendheid... euh... wat? ... o... koop een bril! Leuk hoor!) dan staat onder "opmaak" aangegeven: tekst vergroten:
ctrl++, maar dat werkt niet. Onder "opmaak" vind je ook: inspringing vergroten: ctrl+= en dat werkt wel.
Ik gebruik een azerty-klavier en daar staan + en= op dezelfde toets. Is dat de reden?
ctrl+shiftt++ werkt ook niet.
(Wat ook wel bizar is is dat de combinatie ctrl+- zowel geldt voor het verkleinen van de tekst als het terugzetten van het inspringen.)
Bij alle ander mailboxen die ik ken werkt ctrl++ wel bij het opmaakscherm.
Zou het een bugje zijn?
« Laatst bewerkt op: 2011/11/12, 08:51:46 door mara »
Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.

Offline vanadium

  • Lid
Zeer spijtig inderdaad dat die Ctrl+ niet werkt in het editeervenster. Wat je wel kan doen, is de font onder "Display" in "Preferences" vergroten, om standaard grotere fonts op het scherm te krijgen. Spijtig genoeg zorgt die instelling er ook voor dat de mail met koeien van letters uitgeprint worden. De ontwikkelaars hebben hierover duidelijk niet goed nagedacht.

Offline mara

  • Lid
Er is dan toch een mouw aan te passen. Het is wel omslachtig.
Je kiest een groter lettertype, zodat je je ogen spaart.
Is het bericht opgesteld klik je de knop "bewerken" aan en kiest voor "alles selecteren" en kiest dan weer voor het oorspronkelijk lettertype.
Maar inderdaad, ik heb er op een forum van mozilla iets over gevonden. Er wordt over geklaagd en het wordt een bug genoemd.
Hopelijk passen ze het bij de volgende versie aan.
Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Als je een nieuw bericht wil opstellen in thunderbird 7 en je wil de tekst vergroten (in mijn geval om redenen van bijziendheid... euh... wat? ... o... koop een bril! Leuk hoor!) dan staat onder "opmaak" aangegeven: tekst vergroten:
ctrl++, maar dat werkt niet. Onder "opmaak" vind je ook: inspringing vergroten: ctrl+= en dat werkt wel.
Ik gebruik een azerty-klavier en daar staan + en= op dezelfde toets. Is dat de reden?
ctrl+shiftt++ werkt ook niet.
(Wat ook wel bizar is is dat de combinatie ctrl+- zowel geldt voor het verkleinen van de tekst als het terugzetten van het inspringen.)
Bij alle ander mailboxen die ik ken werkt ctrl++ wel bij het opmaakscherm.
Zou het een bugje zijn?

Beste,

u kunt volgens mij in TB7 naar  opstellen gaan -  dan 1 letter tikken van de tekst die even selecteren (links klik en er dan overheen wordt dan grijs. - vervolgens vindt u naast het menuutje variabele breedte allerlei AAA tjes ook met een pijltje naar beneden en naar boven .
Als u de door u gemaakte letter dan met (de A met het pijltje naar boven) vergroot en dan verder typt dan krijgen alle letters de vergroting die u heeft aangegeven. Zo groot als u maar wil.
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..